דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זולה מבעבר: טויוטה קאמרי החדשה נחתה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דור תשיעי לקאמרי המשפחתית נוחת בישראל
  • עם הנעה היברידית בלבד ובשתי רמות גימור
  • המחיר: מ-210 אלף שקל

זמן להתחדשות: יבואנית טויוטה מתחילה לשווק את הדור התשיעי במספר של הקאמרי, והשלישי בסך הכל שנמכר כאן בייבוא סדיר. המחיר יתחיל ב-210 אלף, נמוך ב-15 אלף שקלים ממחיר הכניסה של הקאמרי היוצאת וב-4,000 שקלים ממחירה של יונדאי סונטה המתחרה. עם זאת, גרסת הכניסה הנוכחית היא ה-LE, לעומת XLE בדור היוצא. אותה XLE בכירה תימכר כעת ב-227 אלף שקלים.

למרות שטויוטה מגדירה את הקאמרי כדור חדש לחלוטין, היא מבוססת על פלטפורמת TNGA-K ששירתה גם את הדור היוצא, ומציגה ממדים זהים למעט תוספת זניחה של 3.5 ס"מ לאורך הכולל (492 ס"מ). גם השינויים בעיצוב לא דרמטיים, וכוללים בעיקר יחידות תאורה חדשות שמזכירות את אלו של הפריוס וה-C-HR, לצד פגושים חדשים. בתא הנוסעים ישנו מסך מגע בגודל "12.3 ("9 בדור היוצא) לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, שיוצע בגרסה הבכירה בלבד.

מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה ההיברידית כוללת כבעבר מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים, ולצידו מנוע חשמלי חזק יותר שמעלה את ההספק המשולב ל-230 כ"ס (12+). התאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ל-7.2 שניות (1.3-) בעוד צריכת הדלק הרשמית היא 20.8 ק"מ לליטר (2.3+). כבעבר, תיבת ההילוכים היא רציפה וההנעה קדמית.

המפרט בגרסת ה-LE כולל בין היתר חישוקי "17 קלים, ריפוד דמוי עור, מושב נהג בכוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה וטעינה אלחוטית לסלולארי. גרסת ה-XLE מוסיפה, מלבד לוח המחוונים, גם חישוקי "18, כוונון חשמלי למושב הנוסע, אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור וגלגל הגה בכוונון חשמלי.

מפרט הבטיחות כולל בשתי הגרסאות 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי דו-גלגלי וזיהוי תנועה חוצה בצמתים, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת והתרעה על שכחת ילד מאחור.

מה אנחנו חושבים: טויוטה קאמרי החדשה מגיעה בתזמון מוצלח מבחינתה של היבואנית, זמן קצר לאחר מתיחת הפנים של יונדאי סונטה ורגע לפני נחיתתה של סקודה סופרב החדשה. מבחינה זו היא ערוכה היטב לתחרות. אבל צריך להודות שקהל כבר לא נמצא שם: בשנה שעברה נמכרו בישראל קרוב ל-6,000 משפחתיות גדולות, אך 53% מתוכן עם הנעה חשמלית בלבד.

במחצית הראשונה של 2024 המצב כבר השתנה לגמרי, כאשר מתוך 4,000 משפחתיות גדולות שנמכרו כאן, 73% היו חשמליות. בהנחה והמגמה הזו תישמר, טויוטה זקוקה למכונית שונה לגמרי מהקאמרי. כזו שתאפשר לה להתמודד לא רק מול סקודה ויונדאי, אלא גם מול טסלה, BYD ואקספנג.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה