דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

במרכז ההיצע: פורשה מחדשת טייקן GTS

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה מעדכנת טייקן GTS
  • הביצועים שופרו, הטווח גדל
  • תשווק כאן רק בהזמנה מיוחדת

אמצע הדרך: פורשה מחדשת את הטייקן GTS, גרסת ביניים האמורה למלא את החלל שבין גרסאות הבסיס לטורבו S הבכירה. היא תוצע במרכב סדאן או סטיישן המכונה ספורט טוריסמו ותנחת כאן בהזמנה מיוחדת ברבעון השני של 2025.

מערכת הנעה כפולה באמצעות צמד מנועים – קדמי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו ואחורי המחובר באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה – מספקת 700 כ"ס (במצב אובר בוסט), 102 כ"ס יותר מה-GTS היוצאת. אלו מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות (0.4 שניות פחות), ל-200 קמ"ש ב-10.4 שניות (קיצוץ 0.6 שניות) בעוד המהירות המרבית נותרה זהה (250 קמ"ש).

בדומה לשאר גרסאות הטייקן שלאחר מתיחת הפנים גם היא מקבלת סוללה גדולה (105 קוט"ש לעומת 93.4) המאפשרת טווח נסיעה של 628 ק"מ, 124 ק"מ יותר מבעבר. הטעינה המהירה שופרה (320 קילוואט לעומת 270) ולכן למרות סוללה גדולה יותר, משך המילוי מ-10% ל-80% נותר דומה (18 דקות). גם מערכת הרגנרציה שופרה ב-30% עם אפשרות לספק אגירת אנרגיה של עד 400 קילוואט בהאטה ממהירויות גבוהות.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני עודכן בדומה למתיחת הפנים שביצעה פורשה בכלל גרסאות הטייקן, ועיקרו יחידות תאורה (מטריקס-לד) שונות מלפנים וחישוקים ("20 או "21 כאופציה) בעיצוב שונה. תא הנוסעים משלב מושבים עם תמיכה משופרת, גימורי אלקנטרה והגה עם בורר מצבי נהיגה.

מתלי אוויר הם ציוד תקני בעוד כאופציה תוצע מערכת המתלים המתקדמת שהוצגה בפנמרה החדשה (Active Ride) בכיול ייעודי ל-GTS. היא משלבת קפיצי אוויר עם בולמי זעזועים ייחודיים בעלי משאבה הידראולית חשמלית, לשליטה בלחץ עם אפשרות להרמה או הנמכה מהירה של כל יחידה בנפרד. בכך היא מאפשרת צמצום כמעט מוחלט של זוויות המרכב על ציר הרוחב (בעומסי פניה) ועל ציר האורך (בזמן בלימה או האצה) וגם מייתרת את הצורך במוטות מייצבים.

גם היגוי אחורי אקטיבי (2.8 מעלות), המסייע לשיפור כושר התמרון במהירות נמוכה והיציבות הכיוונית במהירות גבוהה, מוצע כאופציה בתוספת תשלום.

מה אנחנו חושבים: כשהוצגה בסוף העשור הקודם, הייתה הטייקן תשובה ראשונה של תעשיית הרכב הוותיקה לטסלה מודל S ובהתאם זכתה להצלחה מסחררת. היא גם נחשבת לחשמלית הראשונה שהציעה לא רק ביצועים בקו ישר, אלא גם יכולת דינמית משובחת. אבל מאז קמו לה מתחרות כמו לוסיד אייר, לוטוס אמיה ואפילו שיאומי הסינית. בנוסף, שילוב החשמל בדגמי ספורט הפך נפוץ גם בדגמי ליבה של יונדאי, אלפין, אבארט ומיני, וגרם לה לאובדן הייחודיות. וכמובן שגם ההאטה בביקוש לחשמליות לא סייעה לה.

האם גרסת GTS שהוצגה כעת תשנה את המצב? ספק רב. שכן בהתחשב בקצב ההתפתחות הטכנולוגית שחווה תעשיית הרכב עם המעבר להנעה חשמלית, פורשה תידרש להרבה יותר מכך.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה