בקצרה:
- טויוטה החלה לשווק קורולה קרוס עדכני
- לגרסת הבסיס לוח מחוונים צנוע מבעבר
- המחיר, ללא שינוי: החל מ-180 אלף שקל

מתעדכן קלות: טויוטה מתחילה לשווק קורולה קרוס עדכנית לאחר מתיחת פנים. הדגם שהפך בשנה שעברה לנמכר ביותר של המותג בשוק המקומי, לאחר הפסקת שיווק קורולה סדאן בעקבות החרם הטורקי, תפס במחצית הראשונה של השנה את המקום השלישי ברשימת הדגמים הנמכרים ביותר כאן. תג המחיר מתחיל ב-180 אלף שקל.
המראה עודכן במעט עם יחידות תאורה שונות מאחור ומלפנים, ויש גימור שונה לסבכה הקדמית. במפתיע, לוח המחוונים הדיגיטלי של גרסת הבסיס הוקטן משמעותית ("7 לעומת 12.3), בעוד מסך המגע נותר ללא שינוי ("10.5).

ללא שינוי: מערכת ההנעה זהה, עם מנוע בנזין (4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר) ומנוע חשמלי שמייצרים יחדיו הספק מרבי של 140 כ"ס, עם הנעה קדמית דרך תיבה רציפה. גרסה היברידית מחוזקת (על בסיס מנוע 2.0 ליטר, עם 200 כ"ס) ומסקרנת בעלת הנעה כפולה - באמצעות מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים - לא תשווק כאן.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס צנועה למדי, ואינה כוללת מפתח חכם ושמשות אחוריות כהות. היא כן מצוידת בין היתר במשטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת ומצלמת נסיעה לאחור.
גרסת הביניים (183 אלף שקל) כוללת את האבזרים החסרים בגרסת הבסיס, כמו-גם דלת תא מטען חשמלית וחישוקים גדולים יותר ("18 לעומת "17) אך ללא גלגל חלופי. הגרסה הבכירה (193 אלף שקל) מוסיפה גם חלון שמש וריפודים משולבי עור.

מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד הגרסה הבכירה כוללת גם התרעת שטח מת, כולל בעת פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: הקורולה קרוס זכה בישראל להצלחה גדולה מאז נחת כאן לפני שלוש שנים. עם מראה של רכב פנאי, שימושיות משפחתית ולא פחות חשוב מכך, סמל מותג יפני שהפך ובצדק לשם נרדף לאמינות ולא פחות חשוב מכך, שמירת ערך. אבל שינוי אמצע החיים שעבר נראה צנוע מדי וזאת בזמן שהתחרות הופכת לקשה מיום ליום. שמירה על המעמד הבכיר מול עדר גדל והולך של רכבי פנאי היברידיים-נטענים מסין עם טווח חשמלי גדול הנמצאים באותה סביבת מחיר, עשויה להיות מאתגרת מאוד.