דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הסינית הזו רוצה לנצח את שלישיית היוקרה הגרמנית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דנזה, חטיבת היוקרה של BYD, בדרך לישראל
  • על הכוונת: דגמי יוקרה של מותגים מבוססים
  • תשווק כאן על ידי שלמה מוטורס, יבואנית BYD
דנזה Z9 GT

מכוונת גבוה: כפי שדיווחנו לכם לפני כשלושה חודשים, חטיבת היוקרה דנזה (אחת משלוש) שבבעלות הענקית הסינית BYD, צפויה להתחיל שיווק באירופה בשנה הבאה. המותג יונחת בישראל באמצעות יבואנית BYD, חברת שלמה מוטורס, והכוונה היא להציע אלטרנטיבה למותגי יוקרה ותיקים, בדומה לניו ואקספנג.

היצרנית הוקמה ב-2010 בבעלות משותפת בין BYD למרצדס, אבל עברה מיתוג מחדש בתחילת העשור ועברה לשליטת הענקית הסינית עם אחזקה של 90% מהמניות בעוד הגרמנית נותרה עם 10%.

כיום היא משווקת בסין שלושה דגמים, רכב פנאי ותיק בשם N8 (כונה בעבר דנזה X) עם הנעה היברידית-נטענת, ורכב פנאי נוסף בשם N7, חשמלי לגמרי. לצדם היא משווקת גם את המיניוואן D9 עם הנעה היברידית-נטענת או חשמלית מלאה. לא ברור אם דגמים אלה יגיעו לאירופה.

דנזה Z9 GT

בהשראת פורשה: מי שכן תגיע היא DZ9 GT שהוצגה לאחרונה בתערוכת בייג'ינג. עוד קודם לכן צולמה בניסויי נהיגה על כבישי היבשת הישנה לצד לא פחות מפורשה פנמרה ספורט-טוריסמו ופרארי GTC4Lusso, במה שמסתמן כהצהרת כוונות יוצאת דופן עבור יצרנית סינית.

המרכב הוא שוטינג-ברייק, שילוב בין סטיישן לקופה החביב על קהל אירופאי. תמונות של תא הנוסעים טרם נחשפו אבל הממדים גדולים משמעותית מפורשה טייקן ספורט-טוריזמו בכ-22 ס"מ לאורך הכללי ולבסיס הגלגלים (518 ו-312 ס"מ בהתאמה).

מערכת ההנעה משלבת שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור (326 כ"ס כל אחד) ואחד מלפנים (313 כ"ס), עם הנעה כפולה והכוונת מומנט מאחור. התפוקה המשולבת עומד על 965 כ"ס והזינוק ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-3 שניות.

מיתוג מחדש: בנוסף דנזה תשווק באירופה את דגמי פאנג צ'אנג באו (Fang Cheng Bao) הממוקמת עוד גבוה יותר בהיררכיה של הענקית הסינית. היצע הדגמים שלה כולל שלושה רכבי פנאי בגדלים שונים, הבאו 5 שכבר משווק בסין, ובעתיד יצטרף אליו גם הבאו 8 שהוצג בבייג'ינג, עם ממדים גדולים יותר המאפשרים שורות מושבים שלישית. לשניהם מערכת הנעה הכוללת צמד מנועים חשמליים, עם מנוע בנזין המשמש כגנרטור מאריך טווח.

בתערוכה בבירה הסינית הוצג גם באו 3, כקונספט לדגם הקטן במותג (בינתיים) עם 470 ס"מ בין הפגושים, 25 ס"מ ארוך יותר מ-BYD אטו3 הפופולרי. גם הוא עתיד להגיע לייצור סדרתי בקרוב, אך בשונה מאחיו הגדולים, מערכת ההנעה בו תהיה חשמלית מלאה.

הדוכן של פאנג צ'אנג באו בתערוכה הסינית כלל גם את הסופר 9, קונספט למכונית-על נטולת גג וחלונות, תצורה דומה לאקזוטיות בייצור מוגבל כמו פרארי מונזה, מקלארן אלווה ואסטון מרטין ספידסטר. מערכת הנעה תהיה חשמלית, בדומה לזו של יאנגוואנג U9, עם מנוע לכל גלגל והנעה כפולה עם הכוונת מומנט.

מה אנחנו חושבים: אחרי שתעשיית הרכב הסינית ביססה עצמה כמי שמסוגלת להתמודד עם מיטב תוצרת המערב בקטגוריות ליבה, הסינים מכוונים גבוה יותר. מול דגמי יוקרה, שטח ואפילו מכוניות על.

ו-BYD היא יצרנית אידיאלית לכך. שכן עם נתוני מכירות עצומים והצלחה כמעט בכל שוק אליו היא מגיעה, היא מסמלת את השינוי במאזן הכוחות מול המערב וסגירת פערים מהירה.

השאלה הגדולה וכמעט היחידה היא האם קהל הלקוחות המסורתי והוותיק של מותגי יוקרה, הנחשב שמרן ביחס לקטגוריות אחרות בשוק הרכב, יאמץ אף הוא את הסינים. התשובה לכך תגיע במהירות.

למאמר זה התפרסמו 41 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה