דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כבר לא רולס-רויס סינית: הונגצ'י הנחיתה צמד דגמים נוסף

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דגמים חדשים של הונגצ'י נחתו בנמל אשדוד
  • על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית
  • שיווק רשמי צפוי לחודש ינואר

המשפחה מתרחבת: היצע הדגמים של הונגצ'י, חטיבת היוקרה של קונצרן FAW, צפוי להתרחב משמעותית בשבועות הקרובים. ארבע שנים לאחר שנחת כאן ה-E-HS9 כדגם ביכורים למותג, תחל היבואנית לשווק כאן שתי חשמליות מודרניות.

מתמונות בלעדיות שהגיעו לידי iCar נראים שני הדגמים החדשים שנחתו בנמל אשדוד, ה-EH7 כמשפחתית סדאן וה-EHS7 כגרסת פנאי, תשובה סינית לטסלה מודל 3 ו-Y.

חשמל מתקדם: צמד הדגמים, שהוצגו כאבות טיפוס בתערוכת שנגחאי לפני כשנתיים, הם הראשונים של המותג לעשות שימוש בפלטפורמה מודרנית וייעודית לחשמל (FME). עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 344 כ"ס או כפולה באמצעות מנוע נוסף מלפנים עם 619 כ"ס.

בגרסאות הנעה כפולה ה-EH7 תזנק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, 0.4 שניות יותר ממודל 3 פרפורמנס בעוד ה-EHS7 יסיים את המיאוץ הקלאסי ב-3.9 שניות, 0.2 שניות יותר מגרסת הביצועים של מודל Y.

שניהם מוצעים עם אפשרות בחירה בין סוללת 85 קוט"ש או 111 קוט"ש וטווח נסיעה של בין 460 ק"מ לכ-650 ק"מ, בהתאם למערכת ההנעה ותצורת המרכב. טעינה מהירה (250 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-20 דקות לסוללה הקטנה ו-25 דקות לגדולה וניתן לעשות שימוש בסוללה גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).

עוד מציינת היצרנית כי הסוללות מתוצרת CATL עברו מבחנים לשימוש בעמידות גבוהה, לרבות אטימות למים (מבחן טבילה של 60 שעות) ושמירה על 90% קיבולת גם בתנאי קור קיצוניים של מינוס 20 מעלות צלזיוס.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה למודל 3 ה-EH7 ארוכה ב-26 ס"מ (498 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (300 ס"מ). גם ה-EHS7 גדול מהמודל Y, ב-17.5 ס"מ לאורך (492.5 ס"מ) וב-11 ס"מ לבסיס הגלגלים (300 ס"מ). בגרסה הבכירה הוא מצוייד גם במתלי אוויר אדפטיביים המשפרים את נוחות הנסיעה ובהיגוי לגלגלים האחוריים המשפר את כושר התמרון.

עיצוב הפנים בשניהם כולל לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("15.5) כמו גם תצוגת נתונים עילית ("63) במציאות רבודה וברכב הפנאי גם תאורת אווירה משתנה (256 גוונים). רשימת אבזור הנוחות תהיה עשירה לרבות מושבי עור עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי מלפנים, מצלמות חניה היקפיות וחלון שמש.

נציין כי באירופה משווקים שני הדגמים עם צימוד לאפל ואנדרואיד, אך לא ברור האם זה יהיה המצב גם בגרסאות שימכרו כאן. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: עם צמד הדגמים החדש הונגצ'י נכנסת לקטגוריות שזכו בשנים האחרונות לפופולאריות אדירה, אבל תנאי המשחק כעת יהיו מאתגרים במיוחד. מצד אחד עם ריבוי מתחרים, כשמלבד טסלה גם יונדאי, פולקסווגן, אקספנג ו-BYD מבוססות בו היטב. מצד שני תקנות המיסוי ששונו גורמות לעליית מחיר שפוגעת באטרקטיביות של דגמים חשמליים.

ומבחינה זו מה שיקבע את ההצלחה הוא תג המחיר שתצמיד להן היבואנית. אם הוא יהיה דומה למתחרים, זה יאפשר למותג לגדול משמעותית מבחינת היקפי המכירות. אם בדומה לניו היא תצמיד להם תג מחיר גבוה, זה יהיה קשה הרבה יותר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה