בקצרה:
- סוזוקי e-ויטרה יהיה חשמלי ראשון למותג
- עם הספק מרבי של 184 כ"ס וסוללה בשני גדלים לבחירה
- יגיע לישראל בשנה הבאה
התעוררות מאוחרת: סוזוקי חשפה היום (ב') במילנו דגם חשמלי ראשון עבורה, שיתבסס על הקונספט eVX שהוצג בשנה שעברה ויקבל את השם המחייב e-ויטרה. הוא ירד לפס הייצור בהודו לקראת אמצע השנה הבאה, ויגיע לפי התכנון לשווקי אירופה, הודו ויפן, במהלך חודשי הקיץ. אצלנו הוא אמור לנחות במהלך הרבעון השלישי של 2025.
בהמשך צפויה גם טויוטה לשווק את הדגם תחת הסמל שלה, כתמונת-מראה למהלך שעשתה סוזוקי עם דגמי הקורולה סטיישן והראב 4 שנמכרו תחת השמות סוזוקי סווייס ואקרוס. במקביל לדגם החשמלי ימשך כרגיל יצור הוויטרה הוותיק בהונגריה, עם מנועי הבנזין המוכרים.
ועכשיו לפרטים: ה-e-ויטרה יהיה גדול במעט מהוויטרה המוכר, עם אורך של 427.5 ס"מ (10+), רוחב של 180 ס"מ (2.5+), גובה של 163.5 ס"מ (2.5+) ובסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ (20+). למרות מארז הסוללות בתחתית המרכב, הוא יציע מרווח גחון עדיף של 18 ס"מ (0.5+).
יש שלוש יחידות הנעה לבחירה, עם הנעה קדמית והספק של 145 כ"ס או 175 כ"ס, או הנעה כפולה והספק של 184 כ"ס. למנוע החלש תשודך סוללת 49 קוט"ש, בעוד השניים החזקים יוצעו עם סוללת 61 קוט"ש. היצרנית לא מפרסמת בשלב זה נתונים אודות טווח נסיעה וזמני טעינה.
העיצוב מזכיר את זה של הקונספט, עם קווים רבועים כמקובל אצל המותג היפני וחישוקי "18 או "19. ולפחות בתמונות, תא הנוסעים נראה כקפיצת מדרגה לעומת ההיצע המוכר של היצרן, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול המחוברים במשטח אחד, גלגלת לבחירת מצבי הנהיגה ותאורת אווירה.
מה אנחנו חושבים: בהתאם לאופי היפני השמרני, לסוזוקי לקח לא מעט זמן להצטרף לטרנד החשמל. וגם כעת היא לא הופכת עולמות, אלא ממשיכה עם שם מוכר ומוכח, וספק אם תפתיע בביצועים או בטכנולוגיות אחרות. כמו תמיד, זה יוכל להספיק לה, בשני תנאים - אם המחיר יהיה אטרקטיבי ואם קהל הלקוחות הנאמן של סוזוקי יבחר להתקדם לחשמל. בהיעדר שני התנאים האלו, זה יהיה לה הרבה יותר קשה.