בקצרה:
- צ'רי מתחילה לשווק טיגו 7 היברידי נטען
- עם 347 כ"ס ו-90 ק"מ נקיים מזיהום
- המחיר נמוך מהמתחרים: החל מ-180 אלף שקל

מתחבר לשקע: יבואנית צ'רי מתחילה לשווק גרסה היברידית נטענת לטיגו 7. תג המחיר מתחיל ב-180 אלף שקל, גבוה ב-15 אלף שקל מגרסת הבנזין ששווקה עד כה, אבל נמוך מהמתחרים הישירים עם פער של 10,000 שקל מג'אקו J7 PHEV וב-20 אלף שקל מ- BYD סיל יו DM-i.
מערכת ההנעה היא המוכרת של צ'רי, המוצעת גם במתחרה לבית ג'אקו, באריזו 8 ובטיגו 8, עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים והוא האחראי העיקרי על ההנעה. מנוע בנזין מוגדש (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 143 כ"ס) מתחבר לגלגלים במהירויות גבוהות ומשמש גם כגנרטור לטעינת הסוללה.

ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות, 2.1 שניות מהר יותר מגרסת הבנזין. סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 90 ק"מ. יש גם אפשרות לטעינת DC מהירה (40 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% בתוך כ-20 דקות.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני התעדכן קלות עם יחידות תאורה, סבכה קדמית ופגוש אחורי שונים, כמו גם חישוקים קטנים יותר ("18 לעומת "19). סביבת הנהג כוללת כבעבר צמד מסכים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, אך בשונה מהמקובל בדגמים היברידיים נטענים, נפח תא המטען נותר דומה (484 ליטר).
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם וחלון שמש. הגרסה הבכירה (187 אלף שקל) מוסיפה תצוגת נתונים עילית, חימום ואוורור למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: הטיגו 7 היה הדגם הפחות נחשק ומבוקש באולם התצוגה של צ'רי, בעיקר בגלל שהתקשה להציג יתרונות משמעותיים בדומה לאחיו הקטן, המעוצב והמודרני (FX) או לאח הגדול המרווח והשימושי עם מקום לשבעה נוסעים (טיגו 8).
הגרסה ההיברידית נטענת ללא ספק תשפר משמעותית את מעמדו, שכן מערכות הנעה אלו זוכות לאחרונה לעדנה מחודשת עם שדרוג משמעותי בביצועים ובעיקר עם טווח נסיעה חשמלי ראוי שיאפשר לכם להימנע מבנזין בנסיעות השגרתיות בית-עבודה-בית. ובמקרה של הטיגו 7, עם תג מחיר נמוך מהמתחרים הישירים, יש לו סיכוי להפוך לשובר קופות.