דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לטרוף את הדקאר: פורד תתייצב למרוץ השטח הקשה בעולם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד תשלב רכב מירוץ רשמי בדקאר הקרוב
  • עם מנוע V8 אטמוספרי ומתלים מתקדמים
  • מאחורי ההגה: נאני רומה וקרלוס סיינז

טורף מדברי: פורד חשפה בפסטיבל המהירות של גודווד שנערך בסוף השבוע האחרון את הראפטור T1+, רכב המרוץ שיתייצב לקו הזינוק של דקאר 2025. מאחורי ההגה יתייצבו נאני רומה (מנצח דקאר 2005 על אופנוע, 2014 ברכב) וקרלוס סיינז, שניצח אשתקד עם אודי (ועוד שלוש פעמים ב-2010 עם פולקסווגן, ב-2018 עם פיג'ו וב-2020 עם מיני) ועבר לאמריקאים שכן הגרמנים מוותרים כנראה על השתתפות ב-2025.

תכנון בריטי: למרות השם, אין כמובן כל קשר לדגמי השטח הקיצוניים שאתם יכולים לרכוש באולם התצוגה של פורד. רכב המירוץ הייעודי נבנה על ידי קבוצת M-ספורט, המריצה את פורד באליפות העולם בראלי כ-25 שנים.

הוא מבוסס על שלדת צינורות הכוללת גם כלוב בטיחות, עם מרכב מקרבון. לדברי היצרנית, המתלים פותחו בשיתוף FOX – עצמות עצה כפולות בכל פינה עם יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) ומהלך של 35 ס"מ כמתחייב בתקנות הקטגוריה. הם מאפשרים גם מרווח גחון של 40 ס"מ, כ-7 ס"מ יותר מברונקו ראפטור סדרתי, בעוד זווית הגישה גדולה בכ-23 מעלות (70 מעלות).

לב אמריקאי: בשונה ממרבית המתחרים, לרבות קבוצות יצרן רשמיות של טויוטה ודאצ'יה המשתמשות במנועי בנזין מוגדשים, בפורד בחרו ב-V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר מהמוסטנג החדשה, עם שורת התאמות ושינויים לתנאי הדרך הקשים, לרבות מערכת שימון מסוג עוקה יבשה, בחיבור לתיבת הילוכים סקוונסיאלית והנעה כפולה.

מערכת הבלימה של אלקון כוללת דיסקים בגודל 355 מ"מ וקאליפר בעל שש בוכנות בכל פינה, בעוד על הקשר לקרקע אחראים צמיגי BFG במידה "37.

מה אנחנו חושבים: לפורד היסטוריה ארוכה של מרוצים עם אינספור ניצחונות. לא רק במגרש הביתי של צפון אמריקה, אלא גם באליפות העולם בראלי וכמובן בלה מאן. ולמרות שליצרנית היצע דגמי שטח קיצוניים הנחשבים לדבר הקרוב ביותר לרכבי מירוצי שטח עם רישוי לכביש הציבורי, זו תהיה פעם ראשונה בה היא משתתפת באופן רשמי במרוץ השטח הנחשב לקשוח בעולם (בקטגוריה הבכירה).

האם היא צפויה לנצח כבר בינואר הקרוב? קבוצות מרוצים נדרשות לתהליך הכנה ארוך ומייגע של מספר אירועים לפני שזה קורה. אודי למשל ניצחה רק בניסיון שלישי, פולקסווגן בשישי, ב.מ.וו-מיני בשביעי וטויוטה רק בשמיני. היחידה שניצחה כבר בניסיון ראשון היא פיג'ו, אך לאור התחרות הקשה באירוע הקרוב, הסיכויים של פורד אינם גדולים.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה