בקצרה:
- ה-CX-80 יהיה רכב הפנאי הגדול של מאזדה באירופה
- עם מקום לשבעה נוסעים, ומנועי דיזל והיברידי נטען
- שיווק מקומי נמצא בבדיקה
פנאי לשבעה: ה-CX-80 יהיה רכב פנאי ראשון של מאזדה באירופה עם מקום לשבעה נוסעים ותחרות ישירה מול יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו.
בהשוואה ל-CX-90, רכב הפנאי הגדול לשבעה נוסעים המשווק בצפון אמריקה ואצלנו, הוא קצר וצר ב-10.5 ס"מ (499.5 ס"מ ו-189 ס"מ בהתאמה) אבל בסיס הגלגלים זהה (312 ס"מ). אפשרות כיוון למרחק (12 ס"מ) של הספסל האחורי אמורה לאפשר מרחב מחיה טוב וכאופציה יוצעו צמד מושבי קפטן בשורה השניה (6 נוסעים בסך הכל).
תא המטען מכיל 258 ליטר כשכל המושבים בשימוש או 687 ליטר בקיפול השורה השלישית (566 ליטר לגרסה היברידית) והוא כולל גם שקע חשמל (150W) לטעינת מכשירים.
דיזל או היברידי: ה-CX-80 מתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית העדכנית של היצרנית. הוא יוצע עם מנוע טורבו דיזל, 6 צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, עם מערכת היברידית קלה (48V) המפיק 254 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. לצידו תוצע גרסה היברידית נטענת המשלבת בין מנוע בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (191 כ"ס) למנוע חשמלי (175 כ"ס) ותפוקה משולבת של 327 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות בעוד מצברי 17.8 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום של 60 ק"מ.
שני המנועים מחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה - אחורית בבסיסה המעבירה את הכוח לפנים כשנדרש. כושר הגרירה לשתי הגרסאות עומד על 2.5 טון, טון יותר ממה שמורשה לגרור כאן ה-CX-90.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני זהה ל-CX-90 ולפחות מהתבוננות בתמונות לא הצלחנו להבחין בהבדלים כלשהם. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) אבל את המסך בקונסולה המרכזית ("12.3) ניתן להפעיל גם באמצעות מגע.
מערך הבטיחות זהה וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: ה-CX-80 יהיה תוספת חשובה לאולמות התצוגה של מאזדה באירופה, שכן הוא מאפשר לה לראשונה להיכנס לקטגוריית פנאי לשבעה נוסעים, והוא מצוייד במערכות הנעה החביבות על הקהל ביבשת הישנה. אצלנו, לעומת זאת, את המשבצת הזו כבר ממלא ה-CX-90 המגיע מצפון אמריקה ולכן כדאיות היבוא של האח האירופי לא ממש ברורה ותלויה בעיקר בתמחור.
אם יבואנית המותג תצליח להצמיד לו תג מחיר אטרקטיבי מאחיו האמריקאי (המתחיל ב-320 אלף שקל) ולמצב אותו מול המתחרים הקוריאנים מבית יונדאי וקיה, הוא בהחלט עשוי להיות רלוונטי.
פורסם לראשונה ב- 19.04.24
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות