דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לידיעת 730: סקודה ממגנת גם את הקודיאק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה חשפה קודיאק ממוגן ירי
  • חסין בפנים ירי מסוגים שונים ורימונים
  • מערכות מכאניות שונו עקב תוספת המשקל

גם על הגובה: סקודה תשווק גרסה ממוגנת ירי לקודיאק. זהו דגם ממוגן שני של היצרנית, אחרי הסופרב הפופולרית ממנה שווקו כבר יותר מ-500 יחידות ממוגנות, חלק מהן גם משמש גם בשירות הרכב הממשלתי להסעת שרים ובעבר גם את הרמטכ"ל.

ההסבה בוצעה בשיתוף פעולה בין היצרנית הצ'כית לחברת UTAC, המתמחה בפיתוחים והסבות ייחודיות לתעשיית הרכב. את מפרט המיגון המלא היצרנית לא חושפת, אך מציינת כי הוא עמיד לירי מסוגי אקדחים ורובים שונים כמו גם בפני רימונים וחומרי נפץ.

על הכביש: כבסיס משמש הקודיאק היוצא, ולא החדש שהתחיל שיווק לאחרונה, אך תצורת המיגון מביאה לביטול שורת המושבים השלישית. סקודה מציינת כי ניתן יהיה להזמין אותו עם מגוון מערכות הנעה מוכרות, אך סביר להניח שמרביתן יוצעו בגרסת הדיזל הבכירה, עם 190 כ"ס והנעה כפולה, על מנת לספק ביצועים טובים ביחס לתוספת המשקל שמביא המיגון. כמו כן יש לזכור כי סולר פחות דליק מבנזין.

שינויים בוצעו גם למערכות המיתלים והבלמים על מנת לעמוד בתוספת המשקל, ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגים ייחודים המאפשרים נסיעה גם ללא אוויר (מעבר על מחסום דוקרנים למשל) עם מנגנון נעילה ייחודי לחישוק. העיצוב החיצוני זהה לקודיאק רגיל, ובכך מתאפשרת אנונימיות מתבקשת בנסיעה שלא בתנועת שיירה רשמית.

מה אנחנו חושבים: חטיבת הרכבים הממוגנים של סקודה זוכה להצלחה רבה, בין היתר מכיוון שהיא מיצרניות הרכב העממיות הבודדות שמציעות אופציה כזו, הנפוצה לרוב רק במותגי יוקרה כמו אודי, ב.מ.וו ומרצדס.

מלבד תג מחיר נמוך מדגמי היוקרה של היצרניות הגרמניות, החשוב גם מבחינה תדמיתית עבור נבחרי ציבור, לממוגנים של המותג הצ'כי יש גם יתרונות כמו יכולת להשתלב בתנועה מבלי למשוך תשומת לב.

הקודיאק החדש שמצטרף להיצע הממוגנים מביא עמו יתרונות כמו ישיבה נוחה יותר לאח"מ ולצוות האבטחה, לצד יכולת שטח מסוימת אם ידרש לה. כמו במקרה של הדגמים הרגלים, גם בממוגנים צפויה גרסת הפנאי להיות פופולרית יותר מהמשפחתית הגדולה. כאמור, לתשומת לב 730.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה