בקצרה:
- רק חודשיים כאן, ורכב הפנאי של BYD עובר עדכון
- עם סוללה גדולה יותר ו-125 ק"מ על חשמל
- מחיר גרסת הבסיס נמוך ב-10,000 שקל

ארוך טווח: BYD מתחילה לשווק הסיל U ההיברידי-נטען (מכונה DM-i) בגרסה משודרגת, עם טווח נסיעה חשמלי גדול יותר ובמחיר שמתחיל ב-215 אלף שקל. בנוסף מוזילה היבואנית המקומית את גרסת הבסיס ב-10,000 שקל ומחירה מעתה יהיה 200 אלף שקל.
תוספת הטווח מגיעה הודות לסוללה בקיבולת גדולה יותר (26.6 קוט"ש לעומת 18.3) המאפשרת 125 ק"מ תיאורטיים בכוח החשמל, 45 ק"מ יותר מבעבר. בדומה לגרסה הרגילה היא מאפשרת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) וטעינת DC (18 קילוואט). למרות הסוללות הגדולות יותר, נפח תא המטען נותר זהה (425 ליטר).

מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי עם 218 כ"ס משילוב בין מנוע חשמלי (197 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 98 כ"ס), המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה או מתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים במהירויות גבוהות. במפתיע, הביצועים ללא שינוי (8.9 שניות ל-100 קמ"ש) למרות עליית המשקל (55+ ק"ג) כתוצאה מהסוללות הגדלות יותר.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור נותרה ללא שינוי, לרבות מסך מגע ("15.6) עם מנגנון ההיפוך המוכר, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטית, ריפודים דמויי עור, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: השוק הישראלי הפך לזירת קרב של ממש עבור היצרניות הסיניות. ולכן לא מפתיע שאחרי שג'אקו מסרה יותר כ-1,500 יחידות מה-7 PHEV ההיברידי, וצ'רי השיקה לאחרונה את הטיגו 8 PHEV עם שבעה מקומות, BYD מנסה לשפר עמדות עם הנציג שלה בזירת רכבי הפנאי הלא-חשמליים, עם הוזלת המחיר לגרסת הבסיס ותוספת גרסה עם טווח חשמלי הגדול בקטגוריה.
מי מהם יהיה הנמכר ביותר נדע רק בסוף השנה, אבל כבר עכשיו מסתמן כי הסינים צפויים להדיח את האחים הקוריאנים - יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' - ממעמדם ההיסטורי כלהיטי המכירות של הקטגוריה. ויעשו זאת כבר השנה.