דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שינוי מהיר: אחרי חודשיים בלבד, BYD סיל U מתעדכן ומוזל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רק חודשיים כאן, ורכב הפנאי של BYD עובר עדכון
  • עם סוללה גדולה יותר ו-125 ק"מ על חשמל
  • מחיר גרסת הבסיס נמוך ב-10,000 שקל

ארוך טווח: BYD מתחילה לשווק הסיל U ההיברידי-נטען (מכונה DM-i) בגרסה משודרגת, עם טווח נסיעה חשמלי גדול יותר ובמחיר שמתחיל ב-215 אלף שקל. בנוסף מוזילה היבואנית המקומית את גרסת הבסיס ב-10,000 שקל ומחירה מעתה יהיה 200 אלף שקל.

תוספת הטווח מגיעה הודות לסוללה בקיבולת גדולה יותר (26.6 קוט"ש לעומת 18.3) המאפשרת 125 ק"מ תיאורטיים בכוח החשמל, 45 ק"מ יותר מבעבר. בדומה לגרסה הרגילה היא מאפשרת הפעלת מכשירים חיצוניים (V2L) וטעינת DC (18 קילוואט). למרות הסוללות הגדולות יותר, נפח תא המטען נותר זהה (425 ליטר).

מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי עם 218 כ"ס משילוב בין מנוע חשמלי (197 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, ומנוע בנזין (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 98 כ"ס), המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה או מתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים במהירויות גבוהות. במפתיע, הביצועים ללא שינוי (8.9 שניות ל-100 קמ"ש) למרות עליית המשקל (55+ ק"ג) כתוצאה מהסוללות הגדלות יותר.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור נותרה ללא שינוי, לרבות מסך מגע ("15.6) עם מנגנון ההיפוך המוכר, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטית, ריפודים דמויי עור, כוונון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: השוק הישראלי הפך לזירת קרב של ממש עבור היצרניות הסיניות. ולכן לא מפתיע שאחרי שג'אקו מסרה יותר כ-1,500 יחידות מה-7 PHEV ההיברידי, וצ'רי השיקה לאחרונה את הטיגו 8 PHEV עם שבעה מקומות, BYD מנסה לשפר עמדות עם הנציג שלה בזירת רכבי הפנאי הלא-חשמליים, עם הוזלת המחיר לגרסת הבסיס ותוספת גרסה עם טווח חשמלי הגדול בקטגוריה.

מי מהם יהיה הנמכר ביותר נדע רק בסוף השנה, אבל כבר עכשיו מסתמן כי הסינים צפויים להדיח את האחים הקוריאנים - יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' - ממעמדם ההיסטורי כלהיטי המכירות של הקטגוריה. ויעשו זאת כבר השנה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 36 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. תחרות זה מצויין (לת)
    חבל זה עדיין יקר, 09-02-2025

  • 2. לא להאמין!!!!!!!!! 
    איל, 09-02-2025

    מצבר עם גלגלים ב- 200 אלף ש"ח שהם $56,000 פשוט הזוי. במחיר הזה אפשר לקנות בחו"ל מכוניות מליגת מרצדס במוו אאודי פורש ועוד'.
    איך לבן אדם לא רועדת היד להוציא סכום כזה.

    סגור תגובה

  • 3. חבל על הכסף 
    רוברטו, 09-02-2025

    יקר לרכב סיני.ירידת ערך גדולה.לא שווה את המחיר.נדבר בעוד 5 שנים .הרכבים האלה לא יהיו שווים .בגלל הסוללה שנשחקת. ועלות סוללה חדשה יותר יקרה מהרכ עצמו.לא יהיה שוק לרכבים החשמליים

    סגור תגובה

  • 4. עוד אייפון על גלגלעם 
    אני, 09-02-2025

    משעמם בעולם הרכב????

    סגור תגובה

  • 5. סין היא המלאך הגואל של היקום 
    אמגד, 09-02-2025

    זוכרים קמה ימי עבודה עלו מכנסי ג'ינס לפני 20 שנה כשלקפיטליזם המערבי החזירים היה מונופול על כל דבר שזז

    סגור תגובה

  • 6. הנבואה נתנה לשוטים 
    גרגמל, 09-02-2025

    הסינים יותר חכמים אפילו מהיהודים שנחשבים לחכמים הם סמים את כולם בכיס הקטן בהליכה. תהנו היום לך תדע מה יהייה בעוד 5 10 שנים בנתיים כולם מייצרים בסין הכול.

    סגור תגובה

  • 7. ביוידי 
    אילן, 09-02-2025

    הכי נמככ בארץ בלוף הרכב יותר במחיר בשנה ב25000 אלף

    סגור תגובה

  • 8. נראה שהסינים איבדו כיוון ומיקוד 
    עושה חשבון, 09-02-2025

    רכב ניטען חשמלי עולה פחות . רכב בנזין וחשמלי צריך לעלות פחות .
    נראה שהיבואן לא עושה חשבון

    סגור תגובה

  • 9. BYD silly u (לת)
    hey, 09-02-2025

  • 10. זבל סיני לא מחזיק יותר משניתיים-שלוש ואז המחיר שלו מתרסק ואי-אפשר להיפטר ממנו (לת)
    איתן, 09-02-2025

  • 11. בית הספר לטיוטה 
    שלמה, 09-02-2025

    זה הזמן שהסיניות יעשו בית הספר ליבואן של טיוטה שלוקח המון כסף ולא נותן הרבה . אני יודע שיש עזיבה של טיוטה לטובת הסינים

    סגור תגובה

  • 12. רכב שעולה 18 אלף דולר 
    דדד, 09-02-2025

    נמכר פה בארץ בפי 3, ההנחה של 10 אלף שקל זה בלוף שאנשים אוהבים למצוץ. חייבים להפסיק עם עם החזירות של הקרטלים

    סגור תגובה

  • 13. יותם (מהנדס חשמל) 
    מגיב 3 - לא עשית שעורי בית., 09-02-2025

    צריך להבדיל בין כמה סוגים של סוללות ליתיום-יון. יש NMC, NCA ויש LFP. את הטכנולוגיה של סוללות ה-LFP המציא (איך לא) ג'ון בי גודאינף המנוח (כן, זה היה שמו של הגאון ואני לא צוחק כאן, הוא היה אחד ממהנדסי החשמל המבריקים בהיסטוריה). הרעיון הוא שהקתודה בנויה מסריג תלת ממדי חזק מאוד, של ברזל ואשלג - והסריג הזה מאפשר רק ערוצים אופקיים לתנועת יוני ליתיום. לכך יש שתי השלכות - א. הגבלה על הזרם המכסימלי שהסוללה יכולה לתת ומצד שני ב. מבנה הקתודה יציב מאוד והיא כמעט לא מתרחבת ומתכווצת כאשר יוני הליתיום עוזבים אותה או נכנסים לתוכה. מכאן שסוללות LFP מתאפיינות ביכולת פחותה לספק זרמים גדולים ועם זאת אורך חיים גדול עד פי 3, משל סוללות מדורות קודמים. ושלא תבין לא נכון, מכוניות טסלה עם סוללות NCA או NMC נוסעות מצויין ואורך החיים של הסוללות שלהם לא רע בכלל. גם הסוללות האלו מהוות קפיצת מדרגה יחסית לדורות קודמים של סוללות ליתיום-יון. אבל רק סוללות LFP מסוגלות להבטיח ירידה של פחות מ-10% במטען הסוללה המכסימלי, אחרי טווח נסיעה של כ-200,000 מיילים (כ-320,000 ק"מ). למעשה, רכב עם סוללת LFP ירד מהכביש, הרבה לפני שהסוללה תיגמר. מכאן שכל הנושא של אורך חיי הסוללה פשוט לא מעניין וחברת טסלה ממליצה לבעלי רכב עם סוללת LFP תמיד לטעון ל-100% ולא בגלל שזה לא מזיק לסוללה, זה כן מזיק, אבל עם אורך חיים כ"כ ארוך, בכל מקרה הטסלה תרד מהכביש לפני הסוללה.

    עכשיו לגבי מה שכתבת על ירידת ערך הרכב - כאן אתה צודק אבל לא מהסיבה שציינת, אלא מהסיבה ההפוכה: הרכבים החשמליים של היום הם כבר מדהימים בביצועים שלהם, מבחינת ההשוואה למה שהיה אפשרי, רק לפני שנים ספורות. אבל הם עלובים בביצועים שלהם, יחסית למה שיהיה אפשרי, בעוד שנים ספורות. למשל, בקרוב יכנסו סוללות מצב-מוצק עם טעינה בדקות ספורות וטווח של אלפי ק"מ לטעינה. אז למי אמכור את האטו 3 שלי? כנראה שאני תקוע איתה :-).

    בקיצור, ירידת ערך היא תמיד בעיה ברכישת רכב חדש. במקרה של רכב חשמלי היא בעיה אקוטית כי הטכנולוגיה כל הזמן מתקדמת ומה שהיום סופר חדש ואפשר למכור ללקוחות ב-167,000 שקל, בעוד שנה יכנסו סוללות חדשות ובניגוד לרכב בנזין שעוד איכשהו אפשר למכור ביד 2 ב-100,000, במקרה של רכב חשמלי, אף אחד ואני מתכוון אף אחד, פשוט לא ירצה רכב חשמלי ישן.

    הבעיה שלפי ההיגיון הזה, אף פעם לא משתלם לקנות רכב חשמלי. אבל מתישהו חייבים לעשות "קאט". להגיד "הרכב הזה נותן את מה שאני צריך, אז אני קונה אותו וזהו", אחרת, לעולם לא יהיה לך רכב חשמלי. כלומר החישוב לא יכול להיות לפי אובדן ערך. אם נלך על חישוב כזה, ניסע באוטובוסים כל החיים.

    סגור תגובה

  • 14. מגיב 10 - רק בשבילך.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 09-02-2025

    אחרי תקופת זמן עם האטו 3 אני חייב לציין את BYD לשבח על תכנון רכב מוקפד, מדוקדק ובלי לחתוך פינות. למרות שחברת טסלה מייצרת מכוניות מצוינות, אני חייב לציין כאן שאם הייתי צריך לבחור בין טסלה לבין אחד מהדגמים המתקדמים יותר של BYD, שעולים מחיר דומה לטסלה, כך שהמחיר הוא לא השיקול כאן, אז הייתי לוקח אחד מהם (למשל האן) ולא את הטסלה. ולמה? בגלל שהאמריקאים ה"גאונים" כן חתכו פינות בתכנון הטסלה. למשל את ה-BMS של הטסלה הם תקעו בתוך הסוללה, כך שאפילו שאורך חיי הסוללה גדול משמעותית מאורך חיי המכונית על הכביש, יש מצב שה-BMS של הטסלה ישרף מתישהו ואז תצטרך להחליף סוללה בכל זאת, למרות שהסוללה בסדר גמור, רק ה-BMS הלך. המקרה של BYD שונה, הכל נכנס ויוצא בקליק, כולל להחליף BMS. הכל מתוכנן עד לרמת הבורג כדי לאפשר שירות קל ככל האפשר ברכב. אני ממש מרוצה מהאטו-3 שלי, למרות שלא סביר שהוא יראה מוסך ב-5 השנים הקרובות אם אני אצטרך אז לפחות קל לטפל בו (כלומר, לא יראה מוסך, אלא אם כן אני אצליח לדפוק משהו ב"משחקים" שלי בו.. כל מי שמכיר אותי יגיד לך שזה דווקא די סביר :-) ). מכל מקום, יש רק דבר אחד שיש בטסלה ושאין אפילו ברכבים הסיניים היותר מתקדמים - וזה מודל AI שממש יכול לנהוג ברכב עצמאית. אבל ממה ששמעתי, באקספנג כבר יש גם מודל AI כזה וחוץ מזה, זה סה"כ עדכון תוכנה. כלומר היום אין, אולי מחר יהיה :-). לכן זאת לא סיבה להעדיף את הטסלה. כאשר חושבים על זה לרגע בהיגיון, אז מגיעים למסקנה שהחברות הסיניות הולכות לחסל את טסלה.

    כן, גם אני חושב על זה שטסלה היא חברה אמריקאית, המדינה שהביאה לעולם את הדמוקרטיה המודרנית וכואב לי הלב שהסינים מנצחים. אבל הם פשוט עושים מכוניות טובות. אין מה לעשות כאן. זאת עובדה.

    סגור תגובה

  • 15. ליותם ושיעורי הבית 
    יועץ רכב, 09-02-2025

    הגבת בפירוט נאה עד לשלב המסקנות. איך הגעת למסקנה שרכב ששותה דלק יקר יהיה שווה יותר מרכב חשמלי רק כי יצא רכב מתקדם יותר? הצרכים של הרוב המוחלט נשארים דומים. ולהפך, תשתיות הטעינה רק מתפתחות יותר ויותר ולכן גם אם הטווח יירד ל-300 ק"מ זה עדיין מתאים ל-90% מהאוכלוסייה.
    מי שקונה היום רכב שהוא לא היברידי או חשמלי הולך לספוג נזק רצחני במכירה.
    ראו הוזהרתם...

    סגור תגובה

  • 16. גלגל רזרבי  
    איציק , 10-02-2025

    חסרון נדול שאין גלגל רזרבי

    סגור תגובה

  • 17. אם מפרסמים זה אומר שלא מוכרים 
    שי, 10-02-2025

    כנראה המכירות ירדו אם יש צורך בפרסום

    סגור תגובה

  • 18. יותם - תמשיך. תובנות מעניינות. 
    לא ידעתי, 10-02-2025

    אני עם מאזדה 3, ללא ספק אצטרך להחליף בשנתיים הקרובות. הטכנולוגיה החשמלית הנוכחית מרגישה לי שלב מעבר, כמו הלייזר-דיסק בזמנו.

    סגור תגובה

  • 19. לאיציק מתגובה 16 - כל הכבוד! 
    יצחק, 10-02-2025

    בס''ד

    חשבתי שאני ה''משוגע'' היחיד שרגיש לחוסר גלגל רזרבי במיוחד ברכבים הסיניים החשמליים וההיברידיים,ואני רואה שגם לאיציק היקר זה מפריע!!!

    אין תחליף לגלגל רזרבי!!!

    סגור תגובה

  • 20. קניית רכב סיני=תמיכה בדיקטטורה (לת)
    רון, 10-02-2025

  • 21. גלגל רזרבי 
    עירן, 10-02-2025

    כל הרכבים החשמליים מגיעים ללא גלגל רזרבי ואני הזמנתי לפני שנתיים גלגל לפני שהטסלה y שלי הגיע. למזלי בדגם y. הגלגל ניכנס מתחת לרצפת תא המטען ונישאר עוד המון איחסון מתחת תא המטען.
    קונים ערכות תיקון תקרים וגלגל רזרבי. הבעיה בסיניות שאין מקום לגלגל וזה מפריע בתא מטען.

    סגור תגובה

  • 22. סריי 
    מחר אני מביא סיטרואן ב40, 10-02-2025

    יהיה בה הכל והיא תיהיה חסכונית בדלק.

    את היתרה אני אשקיע והיא תתקזז לי עם כל הוצאה עודפת על דלק ותיקונים.

    סגור תגובה

  • 23. כל החפירה של מגיב 13 
    סריי, 10-02-2025

    ולא טרחת להתחשב בכך שבטסלה הסוללה 400 קילומטר וביוידי 125. אז מה שעבור סוללה של ביוידי מחזור, עבור סוללה של טסלה, איך לא, רבע.

    סגור תגובה

  • 24. שינוי מהיר: אחרי חודשיים בלבד, BYD סיל U מתעדכן ומוזל 
    DANY_FROM_TORONTO, 10-02-2025

    3 רוברטו. אתה צודק.
    13. סוללות LFP לא בהכרח מאבדות 10% מהקיבולת שלהן לאחר 320,000 ק"מ.
    רכבים חשמליים המצוידים בסוללות LFP נועדו להחזיק מעמד שנים רבות ולעתים קרובות מחזיקים מעמד זמן רב יותר מהרכב עצמו.
    אתה צודק לגבי המחירים הנמוכים של מכוניות חשמליות מכיוון שהן מאבדות את הערכים שלהן לאחר 5 שנים כי הסוללות שלהן איבדו את הקיבולת שלהן ומערכת סוללות חדשות עולה 15,000 קנדי ​​ואפילו יותר. זה תלוי אם המערכת משתמשת ב-300, 400 או 800 וולט.
    אין בעיות כאלה עם מכוניות בנזין.
    15. אתה צודק ב-100% ואפילו יותר. רק מכוניות בנזין ודיזל.
    יש לי סוללות ליתיום שאני משתמש בהן כדי לספק כוח חשמלי לבודקים האלקטרוניים שלי. הסוללות שבהן אני משתמש הן מסוג 18650 ואני טוען אותן כראוי. המתח המוגמר הוא בין 4.1 - 4.7 וולטים.
    24. תלוי איזה דגם של טסלה 3.
    לדגם 3 עם הנעה לכל הגלגלים (AWD) יש טווח של 585 ק"מ. לדגם עם הנעה אחורית יש טווח של 550 ק"מ. טווחים אלה תלויים במשקל האנשים, המשקל שהמכונית נושאת, קיבולת הסוללות (היא מתדרדרת שנה אחר שנה) והטופוגרפיה של הכבישים והרחובות. כל טעינה נוספת לאחר הטעינה הראשונה היא רק עד 80% מהקיבולת. בגלל הסיבות הקודמות הטווח הוא רק 60% מהטווח שהיצרנים טוענים. זה אפילו פחות אחרי כל טעינה של 80% קיבולת.

    סגור תגובה

  • 25. למהנדס החשמל שהוא מגיב מטעם 
    דודו, 10-02-2025

    בינתיים הבדיקות המעשיות על טסלות שעברו 200,000 מייל ( 320,000 ק״מ) מראים על דעיכת סוללה של 10% כאשר החלק הארי הוא בתקופה הראשונה והדעיכה מתמתנת בהמשך. גם עם נתון זה מדובר ב 600,000 מייל שהם מליון ק״מ את הקשקוש על הBMs שמור לאלה שלא למדו לימודי ליבה. אין ארועים כאלה למעט אצל אלה שמוכרים רכב בינוני כמו BYD. רק לידיעתך טסלה קונה בטריות גם מ BYD וראה זה פלא על אותה כמות קווטש של בטריות של BYD טסלה עושה 15% יותר טווח.
    השוק חכם יותר ממך ותראה איזה מכירות עלובות יש ל Seal שלהם
    העובדה שגם לרכב הזה יש הנחות מעידה שהפופולריות של BYD נובעת מהמחיר הנמוך. על האיכות שלה יעיד מחיר יד שניה שלה.

    סגור תגובה

  • 26. לכל הקשקשנים שאומרים שיש ירידת ערך גדולה - תבדקו את המחירונים ואת העסקאות, לרכבים חשמליים בני 4 שנים יש ירידת ערך קטנה יותר מרכבי בנזין מקבילים. מס 15 צודק. 
    גוזלן, 10-02-2025

    סוללות לא מתקלקלות או יורדות בטווח יותר מדי וטסלה והסיניות אמינות מאוד.
    ה"זבל" אלה המכוניות האירופאיות - לכן הם במשבר.

    סגור תגובה

  • 27. 26 - חכה בסבלנות :-). 
    יותם (מהנדס חשמל), 11-02-2025

    נכנסות עכשיו שתי טכנולוגיות חדשות לעולם הסוללות. אחת מהן היא טכנולוגיה קצת קיצונית, של סוללות נתרן-גופרית שפועלות רק כאשר הן בסביבות 300 מעלות צלזיוס ונותנות צפיפות אנרגיה דומה לזאת של ליתיום-יון. היתרון היחיד הוא שהן זולות. ממש זולות. כך שאני לא רואה איך אפשר יהיה למכור רכב חשמלי במחירים מפולפלים כמו שרוצים עכשיו, אחרי שיכנסו סוללות כאלה לשוק. כן, יש בעיות טכניות, אבל כאשר יש דרישה, מוצאים דרך. דרך אגב, יש גם רעיון שצף די הרבה זמן להשתמש באלומיניום במקום הנתרן - מה שעשוי להוריד את טמפ' העבודה ל-85 מעלות בלבד במחיר של צפיפות אנרגיה אגורה שתהיה קצת נמוכה יותר. אבל שוב, אותה טכנולוגיה עם הבדל קטן שלא צריך 300 מעלות אלא רק 85 מעלות, אבל אותו רעיון. זה לגבי טכנולוגיות שמבוססות על החלפת הליתיום במשהו יותר זול. הטכנולוגיה השנייה שכבר מדברים עליה המון זמן, היא כמובן סוללות מצב מוצק. סוללות כאלה כבר קיימות כיום לשימושים מיוחדים, למשל לקוצבי לב. אז עכשיו מדברים על לייצר סוללות לרכבים חשמליים באותה טכנולוגיה. בעצם יש לנו כאן סרט ליתיום דק שעליו מרבידים בשיטת CVD או בכל שיטה אחרת, שכבה קרמית דקה מאוד שמאפשרת רק ליונים לעבור. עליה עוד שכבה מוליכה. ממנה ומשכבת הליתיום מוציאים טרמינלים. עכשיו מרבדים עוד שכבה מבודדת ומגלגלים את כל זה לגליל ויש לנו סוללת מצב מוצק. לא מדובר כאן במשהו חדש, סוללות מצב מוצק מחומרים שונים קיימות בעצם מאז וולטה. אבל עכשיו הפעם הראשונה שהולכים להכניס אותם לשימוש מסחרי ברכבים חשמליים.

    אז שואל איך - באמת איך, אתה מצפה מרכבים חשמליים כלשהם שישמרו על ערכם? לא רק המחיר של רכבי BYD, גם המחיר של טסלות ישנות ירד וירד חזק.

    אני לא אומר שלא צריך לרכוש רכב חשמלי, אני רק אומר שלא צריך לצפות שישמור על ערכו, כי, בהתחשב בסוללות החדשות שהולכות להיכנס בקרוב - זה פשוט מאוד לא יקרה.

    סגור תגובה

  • 28. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי, 11-02-2025

    עוד פעם ערמת קשקושים לא הגיוניים.
    כל הכבוד על ההתמדה בשקרים ובטמטום.

    בפתיחה אתה אומר, או מצטט, שסוללות LFP מחזיקות יותר מחי המכונית.
    ישר אחריי אתה חוזר לשקר הקבוע שלך שסוללה מחליפים אחרי 5 שנים.
    אין הגיון. אולי למי שנוסע מעל 500000 קילומטר בחמש שנים - 0.1% מהאוכלוסייה העולמית.
    ובטח שיש בעיות כאלה במכוניות בנזין - כל 100000 קילומטר צריכת הדלק עולה בעשרות אחוזים ובמקסימום 250000 המנוע והגיר גמורים - אין בעיות כאלה בחשמליות.
    השקרן בך מנצח...

    אתה מסכים עם 15 בלי להבין מה הוא כותב.
    הוא אמר "מי שקונה היום רכב שהוא לא היברידי או חשמלי הולך לספוג נזק רצחני במכירה.
    ראו הוזהרתם..." - תרגום: חשמליות טובות יותר מבנזין.
    מה אתה כותב - בנזין טוב מחשמליות.
    טוב אתה לא מבין עברית...

    בתגובה ל 24 אתה מנסה להיות חכם וכותב שהטווח הוא לא 400 אלה X. אתה לא מבין שהוא ניסה להעביר מסר - חכם אתה לא! טיפש כן!

    וכמובן איך אפשר בלי השקר הקבוע - הטווח הוא 60%...כבר מצאת את הכתבה שמוכיחה את זה? ברור שלא כי זה מומצא.

    גם השקר שטוענים עד 80% הופרך מזמן - זאת המלצה בלבד והירידה בטווח בגלל שטוענים עד 100 היא קטנה מאוד.


    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם

    סגור תגובה

  • 29. ליותם - כל רכב יורד בערכו שיוצא דגם חדש 
    גוזלן, 11-02-2025

    שיצאו סוללות חדשות עוד כמה שנים, הרכבים בני ה +7 שנים ירדו כל כך בערך שהירידה הנוספת, אם תהיה, היא לא רלוונטית.
    גם במכונים בנזין שמחליפים דגם יש ירידה "חדה" יותר בשווי.
    אם הרכב משמר את הביצועים המקוריים + בלאי מתוכנן - לא תהיה ירידת ערך חדה.

    סגור תגובה

  • 30. לא קונים רכב סיני ! (לת)
    מקס, 11-02-2025

  • 31. 29 - תן לי לנסות להסביר למה אני חושב שאתה טועה 
    יותם (מהנדס חשמל), 11-02-2025

    ובכן, צריך להבין את גודל המהפך שהמעבר לסוללות מצב מוצק (אם וכאשר יקרה), יגרום. כי מה הבעיה עם הסוללות הנוכחיות? שטח הפנים של הקתודה מגביל את הזרם המכסימלי, בזמן שהקתודה מתרחבת ומתכווצת כאשר יוני הליתיום יוצאים ונכנסים אליה. מכאן מגבלה גם על הזרם שהסוללה יכולה לתת וגם על אורך החיים שלה.

    עכשיו תחשוב סרט ליתיום ארוך, שטח פנים אדיר, עליו מורבד מעטה דק מאוד של קרמיקה שמאפשרת ליונים לעבור דרכה ועליה מורבד מוליך נוסף, עליו מורבדת שכבת מבודד וכל זה מגולגל לגליל. זאת סוללת מצב מוצק. אורך חיים - אדיר. עד פי 10 מהסוללות שיש היום. זרם מכסימלי - אדיר, גם לטעינה וגם לפריקה. מטען מקסימלי - שוב, אדיר. אנחנו מדברים על סוללה שאפשר לטעון ב-5 דקות בזרם אדיר ושעל טעינה אחת אפשר יהיה לנסוע אלפי קילומטרים. מה הבעיה? טוב, ברור - המחיר. כרגע המחיר של סוללות מצב מוצק בשמיים. כאשר יעברו לייצור סדרתי, הוא ירד דרסטית. זה יכול לקרות עוד 5 שנים. זה יכול לקרות עוד שנתיים. זה יכול לקרות כבר השנה. זה יכול לקרות מחר.. זאת לא טכנולוגיה חדשה. זאת רק שאלה של החלטה של היצרנים. מכל מקום, ברגע שיוצאות מכוניות חשמליות חדשות שבמקום סוללת LFP (שהן ממש לא סוללות רעות, יש להגיד) תהיה סוללת מצב מוצק, אף אחד לא רוצה לקנות מכונית עם סוללות "רגילות", אפילו לא עם סוללת LFP יותר.

    עכשיו, מה קובע את מחיר השוק של המכונית? בכמה המוכר מוכן למכור, או בכמה הקונים מוכנים לקנות?

    נו, אז אתה מבין למה אני חושב שאין שום סיכוי שמכוניות חשמליות ישמרו על מחירן? כי בכל פעם שיש "מהפכה" כזאת, הדור הישן שווה אפס. כי אף אחד לא מוכן לקנות את הדור הישן יותר.

    הבעיה היא שמכוניות חשמליות הן כמו מחשבים בשנות ה-80, למי שזוכר. יוצא דור חדש שמשאיר את הדור הישן באבק. קנית מחשב ב-6,000 שקל - עד מחר הוא שווה רק 4,000 שקל ועד מחרתיים עושים "טפו", צובעים אותו בכחול וזורקים לים. אותו דבר מכוניות חשמליות היום.

    זה לא יגמר עם הסוללות. מהר מאוד יהיו דברים אחרים שהקונים רוצים. מכוניות חשמליות רק בתחילת הדרך שלהן. זה אף פעם לא היה טוב כמו שזה היום וזה אף פעם לא יהיה גרוע כמו שזה היום.

    אני לא אומר לאנשים לא לקנות. פשוט לעולם לא תצליחו למכור במחיר הוגן. אז קחו את זה בחשבון במעמד הקניה. אתם רואים מכונית שנותנת את מה שאתם צריכים? בטוחים ב-100% שהיא מספיק טובה לכם? אז קנו. כדאי שהסוללה תהיה סוללת LFP שתשרוד את אורך חיי המכונית, כי אתם לא מוכרים אותה :-).

    סגור תגובה

  • 32. שינוי מהיר: אחרי חודשיים בלבד, BYD סיל U מתעדכן ומוזל 
    DANY_FROM_TORONTO, 12-02-2025

    13. אתה צודק לגבי סוללות NMC NCA LFP כי יש להן ביצועים טובים יותר מאשר סוללות הליתיום-יון. אבל אני מוצא סוללות Li-Ion בחינם בטורונטו. יש לי הרבה סוללות 18650 Li-Ion.
    סוללות 18650 משמשות ביישומים מסחריים רבים כמו מכסחות דשא, מקדחות ועוד. אני משתמש בסוללות 18650 כמקור להפעלת המכשירים האלקטרוניים שלי. יש לי שני מטענים אוטומטיים.
    מכוניות חשמליות מאבדות את ערכן מהר מאוד מכיוון שסוללות ה-Li-Ion מאבדות את הקיבולת שלהן מדי שנה ואחרי 5 שנים הן לא טובות = גמורות.
    זו הסיבה ש-3 המכוניות שלנו משתמשות בבנזין וזה אותו דבר בשכונה שלנו.

    סגור תגובה

  • 33. הסינים מתחרים בסינים 
    מרקו, 12-02-2025

    הסינים לא מפסיקים לייצר עוד ועוד גרסאות ולמעשה מתחרים לא רק בשוק האמריקני והאירופאי אלא בעיקר בעצמם מה שמאלץ אותם להוריד מחירים כמעט כל חודש חודשיים אז לנו זה טוב מצד אחד אבל מתסכל לקנות משהו ב200 אלף ובתוך חודשיים לדעת שאם היית מחכה היית קונה את אתו המוצר ב20 אלף פחות

    סגור תגובה

  • 34. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי , 12-02-2025

    תמשיך לשקר ואני אמשיך להראות שאתה אפס (או סתם מטומטם).

    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם.

    לשאר הקוראים - ראו ירידת הטווח אחרי מאות אלפי מיילים - באזור 15% - הרבה יותר טוב מרכב בנזין!

    https://www.youtube.com/watch?v=P021rYLcVKM&ab_channel=EVWorldNews
    https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/


    https://www.secondlife-evbatteries.com/?srsltid=AfmBOoqq9iWS8U-cTf9hdPXpHoIL7IxgrvNnadKmt2YnhYTploxxmhG2

    סגור תגובה

  • 35. שינוי מהיר: אחרי חודשיים בלבד, BYD סיל U מתעדכן ומוזל 
    DANY_FROM_TORONTO, 13-02-2025

    34 אלי. התגובה הזו היא לתגובה קודמת עבורי ממך.
    תקשיב מר חכם כי אתה לא הגיוני או שאתה לא מבין. אני מצפה ליותר ממישהו עם תארים כה גבוהים.
    אני לא מדבר על סוללות H-LPF בקשר לחיים שלהן. 5 שנים חוזרות לסוללות Li-Ion.
    על מכוניות בנזין. מכונית LINCOLN TOWN CAR עברה 500,000 ק"מ ללא תיקונים גדולים בגלל תחזוקה טובה הם משתמשים באותה כמות בנזין.
    כמובן שמכוניות בנזין עדיפות על מכוניות חשמליות כי מכוניות חשמליות עולות הרבה לתיקון כמו מצבים חדשים לאחר 5 שנים, תיקונים לממירים, עלות חלקים בלעדיים וכו'.
    זה עולה פחות לתקן מכוניות בנזין בהשוואה למכוניות חשמליות כשמכוניות הבנזין משתמשות בחלקים לא בלעדיים.
    אתה חייב לבקר פסיכיאטר. הוא ימיר לך את המוח כדי שלא יהיה בוט.

    סגור תגובה

  • 36. לדני החוקר השקרן והמטומטם 
    אלי, 13-02-2025

    אם אני לא חכם אתה במצב של מוות מוחי.

    יש הבדל קטן בין סוגי הסוללות אבל את אף אחת אין "צורך" להחליף כל חמש שנים.
    זה תלוי במרחק הנסיעה\כמות הטעינות.
    רק 0.1% מהאוכלוסייה נוסעים 500000 קילומטר ב5 שנים - לכן הטיעון הזה הוא שקרי.
    כמו כן יש כמה סוגים של LI-ION למכוניות והם שונות מסוללות של הפנס שאתה משתמש בהם.
    אם הייתה טורח לקרא מחקרים אמיתיים הייתה מבין שאתה מדבר שטויות, למשל - לסוללות יש אחריות של 8 שנים ברב המכוניות, לכולם היצרנים מחליפים סוללות אחריי 5 שנים?
    לא! = אתה שקרן!

    ושקר חדש - יותר זול לתקן מכונית בנזין: שקר ייחודי לך!
    אפילו המתנגדים הגדולים לחשמליות לא אומרים את זה כי זה הפוך לגמרי.
    כתבה מ KELLY BLUE BOOK מצפון אמריקה שאומר שלמרות שמכונית חשמליות עולות יותר בקניה, העלות כולל האחזקה נמוכה יותר מבנזין לאחר 5 שנים (ולא מחליפים סוללה אחרי 5 שנים!).
    זה היה נכון לאמצע 2024. בתחילת 2026 החשמליות יהיו זולות יותר מבנזין בקניה -היתרון לחשמליות רק יעלה.

    את תודה שאתה כותב את השטויות שלך כי זה רק מדגיש כל פעם מחדש כמה אפס אתה (וגם זקוק דחוף לאשפוז פסיכיאטרי וטרול וכו).

    שקרן ו\או מטומטם נשאר שקרן ו\או מטומטם.



    https://www.kbb.com/car-news/study-ev-costs-lower-in-48-states/

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה