בקצרה:
- פולקסווגן תשתף פעולה עם מובילאיי ו-Valeo
- המטרה: שדרוג מערכות הבטיחות המוכרות
- העסקה הנוכחית לא כוללת יכולות אוטונומיות

הליגה של הגדולים: קבוצת פולקסווגן, הכוללת גם את מותגי אודי, סקודה, סיאט, קופרה ופורשה, הכריזה על שיתוף פעולה ענק עם מובילאיי הישראלית ועם וולאו (Valeo) הצרפתית. על פי הפרסום, השתיים יספקו לדגמי הקונצרן הגרמני מערכות סיוע לנהג, עד לרמה 2+ שבה הרכב מסוגלת לקחת פיקוד על התאוצה וההיגוי, תוך מעורבות מלאה של הנהג.
במסגרת שיתוף הפעולה, Valeo תספק את יחידת הבקרה האלקטרונית (ECU) החיישנים ועזרי החניה, בעוד מובילאיי תספק מערכות ADAS, הכוללות מעבד מתקדם וטכנולוגיית מיפוי. לדברי היצרניות, מדובר בפעם הראשונה בה משולבים האלמנטים במערכת אחת, מה שמאפשר חסכון בעלויות לצד ביצועים משופרים וקבלת עדכוני OTA לטובת עמידה בתקני בטיחות משתנים.
מה עוד צריך לדעת: רשימת המערכות שכלולה בפרויקט כוללת מערכות לנהיגה ללא ידיים בקטעי כביש מאושרים, סיוע לזחילה בפקקים, זיהוי מפגעים בדרך, מערכות סיוע לחניה וניטור נהג, לצד הכנה לטכנולוגיות עתידיות כמו תצוגת מציאות רבודה.

המערכות יוטמעו בדגמי קבוצת פולקסווגן המבוססים על פלטפורמת MQB הוותיקה, המשמשת דגמים מוכרים של הקונצרן עם מנועי בנזין ודיזל.
מה אנחנו חושבים: למרות הטכנולוגיות החדשניות שמפתחים במובילאיי, עם כוונה מוצהרת להביא לעולם את המכונית האוטונומית, ההסכם הנוכחי עם קבוצת פולקסווגן מתמקד דווקא במערכות מוכרות, שישולבו בדגמים ותיקים ולא יוטמעו אפילו בחשמליות המודרניות של הקבוצה.
במקביל מקדמת מובילאיי את שיתוף הפעולה עם זיקר בסין בקצב מהיר בהרבה, שכן שם היא כבר מפעילה יכולות אוטונומיות כמעט מלאות. נראה כי הבשורות שיגיעו משם יהיו מעניינות בהרבה.