שנת 2024, כמו קודמותיה, נפתחת עם שפע של הסברים ותירוצים ושאר סיבות לעלייה במחירי הרכב החדש. מס הקנייה על רכבים חשמליים והיברידיים-נטענים עלה משמעותית גם השנה, איומי ותקיפות החות'ים העלו את מחירי התובלה והביטוח הימי. וגם, נזכיר כי חלק לא מבוטל מהיבואנים, בהם כאלו שמצהירים כעת על "המשך המכירה במחירי 2023", הזדרזו להעלות את המחירים בסוף השנה היוצאת.
לפניכם פירוט המותגים המתייקרים לפי הסדר. כתבה שתתעדכן במהלך החודש הקרוב בהתאם לדיווחי היבואנים. ויש כמובן לזכור כי מחירונים מלאים לכל הדגמים הנמכרים בארץ מוצגים בקטלוג iCar וגם במתחם מחירון רכב חדש באתר.
BYD
המותג הסיני קטף בשנה החולפת את תואר "הדגם הנמכר ביותר בישראל" עם האטו 3 החשמלי, שמכר למעלה מ-14 אלף יחידות. כדי לשמור על המעמד העלתה היבואנית את מחיר הדגם בשיעור מתון יחסית של 2,000 שקל, והוא יעלה מעתה 168,500 שקל.
גם מחירי הדולפין התייקרו בשיעור דומה - 144 אלף שקל. רכב הפנאי הגדול טאנג לא התייקר, אך נזכיר כי הוא צפוי להתעדכן עם דגם מחודש בחודשים הקרובים. מכונית הסאלון האן התייקרה יותר (ב-15.5 אלף שקל) וזכתה למספר עדכוני מפרט קלים.
אופל
הקורסה בגרסת הבנזין הבכירה התייקרה ב-1,000 שקל, הקומבו בגרסת הדיזל התייקר ב-2,000 שקל, האסטרה המשפחתית התייקרה ב-6,000 שקל והמוקה בגרסאות הכניסה התייקר ב-2,000 שקל, אך גם כאן יש הוזלה בגרסאות החשמליות - 14 אלף שקל במוקה ובקורסה.
אלפא רומיאו
הטונאלה התייקר בגרסת הכניסה ב-20 אלף שקל ומחירו יתחיל מעתה ב-230 אלף שקל. יתר הדגמים לא התייקרו.
ב.מ.וו
אצל מותג היוקרה הבווארי נרשמו התייקרויות של 15 אלף שקל בגרסאות ההיברידיות-נטענות של סדרה 3, שמחירן יתחיל מעתה ב-360 אלף שקל. גרסאות נטענות של סדרה 5 וסדרה 7 התייקרו בכ-20 אלף שקל, ה-X5 הנטען התייקר ב-25 אלף שקל ואילו הגרסאות הנטענות של X2 ו-X3 הסתפקו בהתייקרות של 10,000 שקל. ה-i4, ה-iX1, ה-iX3 וה-iX החשמליים התייקרו בכ-10,000 שקל בהתאם לעליית המס.
ג'ילי
הגיאומטרי C החשמלית התייקרה ב-3,000 שקל בגרסת הטווח הקצר (360) וב-4,000 שקל בגרסת הטווח הארוך (480). המחירים מתחילים מ-150 אלף ו-164 אלף בהתאמה.
ג'יפ
הרנגלר התייקר בגרסת הספורט הארוכה ב-40 אלף שקל ומחירו יתחיל מעתה ב-360 אלף שקל. גרסאות נוספות של הרנגלר הארוך התייקר ב-10,000 שקל.
דאצ'יה
רכב הפנאי דאסטר התייקר ב-3,000 שקל בכל הגרסאות. יתר הדגמים שמרו על מחירם.
הונדה
למרות המחירים הגבוהים ממילא, בהונדה ייקרו את הג'אז בגרסת "אלגנס" ב-4,000 שקל, בעוד הסיוויק ההיברידית התייקרה בכל הגרסאות ב-8,000 שקל ומחירה יתחיל כעת ב-219 אלף שקל. הסיוויק טייפ R הספורטיבית התייקרה ב-32 אלף שקל ותעלה מעתה 346 אלף שקל.
וולוו
רכב הפנאי הקטן XC40 ואחיו ה-C40 התייקרו בגרסאות החשמליות ב-10,000 שקל. ה-S60 התייקרה ב-10,000 שקל בגרסת הבנזין וב-34-36 אלף שקל בגרסאות ההיברידיות נטענות. ה-XC60 התייקר בגרסה אחת ב-6,000 שקל ואילו ה-XC90 הותיק התייקר בגרסה אחת ב-15 אלף שקל.
טויוטה
למרות שהיבואנית ייקרה את מרבית הדגמים בסך רק לפני חודשיים, היא מפרסמת כעת מחירון חדש ובו שורה של עליות מחירים נוספות. האייגו X, היאריס ההיברידית והיאריס קרוס התייקרו בשיעורים של 2,000 עד 3,000 שקל. הקורולה התייקרה ב-3,000 עד 4,000 שקל ותתחיל במחיר של 165 אלף שקל, רק 10,000 שקל פחות מהקורולה קרוס שרשמה התייקרות של 1,000 עד 2,000 שקל.
ההיילקס, הלנדקוזר (לפני החלפתו בדגם כל חדש) וההיילנדר רשמו התייקרויות של 4,000 עד 5,000 שקל במרבית הגרסאות, בעוד המסחריות פרואייס וסיטי התייקרו ב-3,000 שקל. הראב 4 וה-C-HR לא התייקרו בשלב זה.
טסלה
יצרנית החשמליות האמריקאית היא הראשונה שהודיעה על שינויי מחירים, עם התייקרות של 16 אלף שקל בגרסת הכניסה של טסלה מודל 3 שתעלה מעתה 221 אלף שקל. הגרסה הבכירה של המשפחתית, כמו גם הגרסאות של טסלה מודל Y, התייקרו בכ-12 אלף שקל. התייקרות דומה נרשמה גם אצל דגמי מודל S ומודל X.
יונדאי
היבואנית בחרה שלא להעלות מחירים בשלב זה, למעט בדגם אחד - יונדאי קונה החשמלי מהדור היוצא, שהתייקר ב-2,000 שקל ויימכר ב-155 אלף שקל.
יגואר
החשמלי הוותיק i פייס התייקר בכ-4,000 שקל בלבד, אך ה-E פייס הקטן וה-F פייס ההיברידי-נטען התייקרו בשיעורים של 17 אלף ו-41 אלף שקל בהתאמה - מה שלא צפוי לתרום למכירות הצנועות ממילא של המותג.
לנדרובר
יצרנית רכבי השטח העלתה מחירים על דגמים רבים, בהם דיפנדר, איווק, וולאר וריינג' רובר ספורט, כאשר שיעור ההתייקרויות נע בין 11 אלף ל-66 אלף שקל. מרבית ההתייקרויות הן בגרסאות היברידיות-נטענות, על אף שאלו כזכור ספגו עליית מס של כ-15 אלף שקל בלבד.
לקסוס
ה-UX הקטן רשם התייקרות של 5,000 עד 6,000 שקל, ומחירו יתחיל כעת ב-236 אלף שקל. ה-NX התייקר ב-1,000-5,000 שקל בגרסאות ההיברידיות, וב-15 עד 25 אלף שקל בגרסאות הפלאג-אין. ה-RX הגדול יותר הוזל בגרסת הכניסה ובגרסה הבכירה ב-6,000 עד 10 אלף שקל, אך גרסאות הפלאג-אין שלו התייקרו ב-15 אלף שקל. ויש גם הוזלות בולטות יותר: ה-RZ החשמלי הוזל בשיעורים של 30 אלף עד 50 אלף שקל, ואילו ה-LX העצום הוזל ב-60 עד 100 אלף שקל.
מאזדה
מאזדה 2 התייקרה ב-3,000 שקל ומחירה יתחיל מעתה ב-116 אלף שקל. מאזדה 3 ומאזדה CX-3 התייקרו ב-4,000 שקל, בעוד גרסה אחת מתוך המבחר של CX-5 התייקרה ב-2,000 שקל.
מזראטי
רכב הפנאי הקטן גרקאלה התייקר ב-20 עד 50 אלף שקל, כאשר מחירו יתחיל מעתה ב-600 אלף שקל.
מיני
גרסאות ה-1.5 ליטר ONE של הקופר האצ'בק התייקרו ב-10-15 אלף שקל, הקופר החשמלית התייקרה ב-11 אלף שקל, הקבריולה התייקרה ב-10 אלף שקל וכך גם מיני קאנטרימן.
מקסוס
אחרי שהציגה הוזלות ענק בחודש שעבר, ממהרת יבואנית החשמליות הסיניות להעלות שוב את המחירים. המיניוואן אי-יוניק 5 התייקר ב-19.5 אלף שקל ומחירו יעמוד על 232.5 אלף שקל. רכב הפנאי אי-יוניק 6 התייקר בשיעור דומה ומחירו יעמוד על 225 אלף שקל, ואילו ה-E דליבר 3 המסחרי התייקר ב-17-20 אלף שקל.
סוזוקי
גם בלי דגמים חשמליים או היברידיים-נטענים, סוזוקי העלתה מחירים באופן גורף בכל דגמי המותג. האיגניס התייקרה ב-5,000 עד 6,000 שקל ומחירה לגרסה האוטומטית יעמוד על 115 אלף שקל. הסוויפט רשמה התייקרות של 5,000 עד 8,000 שקל ומחירה לגרסה האוטומטית יעמוד על 123 אלף שקל. בגזרת רכב הפנאי התייקרו הויטרה והקרוסאובר ב-5,000 שקל כמעט בכל הגרסאות, ואילו הג'ימני התייקר ב-3,000 שקל ומחירו לגרסה האוטומטית יעמוד על 167 אלף שקל.
סיטרואן
ה-C3 הקטנה התייקרה ב-2,000 שקל ותתחיל במחיר של 118 אלף שקל. ה-C4 המשפחתית, וכן ה-C4 X, הוזלו ב-2,000 עד 4,000 שקל בגרסאות הבנזין והדיזל וב-12 עד 14 אלף שקל בגרסאות החשמליות, שיעלו 163-165 אלף שקל.
ה-C5 איירקרוס הוזל בגרסת הדיזל הבכירה ב-4,000 שקל, ואילו הברלינגו התייקר בחלק מהגרסאות ב-1,000 עד 2,000 שקל, אך הוזל בגרסאות החשמליות ב-5,000 עד 7,000 שקל.
פורד
רכב הפנאי הקטן פומה התייקר ב-2,000 שקל ומחירו יתחיל ב-140 אלף שקל. הפוקוס המשפחתית התייקרה ב-2,000 עד 6,000 שקל, ואילו רכב השטח ברונקו הוזל במפתיע ב-30 אלף שקל - אך רק בגרסת ה"ביג בנד" הקצרה, שתעלה מעתה 325 אלף שקל.
פיאט
ה-500 החשמלית התייקרה ב-10,000 שקל בכל הגרסאות ומחירה יתחיל מעתה ב-130 אלף שקל. הסקודו המסחרי התייקר ב-13 אלף שקל, בעוד פיאט דוקטו רשם התייקרויות שנעות בין 7,000 ל-24 אלף שקל.
פיג'ו
גרסת הכניסה של ה-208 הקטנה התייקרה ב-2,000 שקל ותעלה 129 אלף שקל. מנגד, הגרסה החשמלית שלה הוזלה ב-10,000 שקל ותעלה 155 אלף שקל. גרסת הכניסה (1.2 אקטיב) של ה-3008 התייקרה ב-5,000 שקל ותעלה 176 אלף שקל, אך גרסת הפרימיום דווקא הוזלה ב-3,000 שקל ותעלה מעתה 180 אלף שקל. הגרסה ההיברידית-נטענת הוזלה ב-10,000 שקל למרות עליית המס ותעלה 240 אלף שקל.
ראם
הטנדר האמריקאי התייקר בשיעורים שנעים בין 16 ל-38 אלף שקל, כאשר מחיר יתחיל מעתה ב-273 אלף שקל (ללא מע"מ).
רנו
הקליאו התייקרה ב-5,000 שקל בגרסת הכניסה שתעלה 120 אלף שקל, ואילו הגרסה הבכירה התייקרה ב-3,000 שקל. התייקרות של 3,000 שקל נרשמה בגרסאות בנזין של רנו קפצ'ור, בעוד אחת מגרסאות הבנזין של הארקנה התייקרה ב-1,000 שקל. המגאן ספורט התייקרה ב-5,000 עד 20 אלף שקל, ואילו רנו מאסטר המסחרי התייקר ב-4,000 שקל. ויש גם הוזלות מפתיעות: אחת מגרסאות האוסטרל הוזלה ב-13 אלף שקל, ואילו הקולאוס הותיק הוזל ב-12 אלף שקל.
פורסם לראשונה ב- 02.01.24
למאמר זה התפרסמו 24 תגובות