דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנוע ענק וגג נפתח: אסטון מרטין חשפה וואנקוויש וולנטה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אסטון מרטין חשפה וואנקוויש וולנטה
  • 3.4 שניות ל-100 קמ"ש, 14 שניות לגג פתוח
  • כאן ברבעון השלישי של השנה

רוח בשיער: אסטון מרטין חשפה גרסת וולנטה עם גג נפתח לוואנקוויש, ספינת הדגל של היצרנית שתתמודד מול פרארי 12Cilindri. אצלנו היא תשווק רק בהזמנה מיוחדת, החל מהרבעון השלישי של השנה.

הגג עשוי בד ניתן לפתיחה או סגירה (ב-14 וב-16 שניות בהתאמה) במהירות של עד 50 קמ"ש ולדברי היצרנית הוא מציע בידוד תרמי ובידוד מרעשים ברמה דומה לזו של גרסת הקופה. מנגנון הפתיחה, יחד עם חיזוקים נדרשים למרכב, מוסיפים רק 95 ק"ג למשקל העצמי שמתייצב על 2 טון ו-5 ק"ג על מחט המאזניים.

מנוע ענק: מבחינת המערכות המכאניות הוולנטה זהה לקופה. לרבות מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר, עם 835 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית (של ZF המוצבת מאחור) ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. כאופציה תוצע סעפת פליטה מטיטניום, קלה ב-10.5 ק"ג, שגם מבטיחה צליל משופר.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות, 0.1 שניות איטי יותר מהקופה ו-0.4 שניות איטי יותר מהמתחרה ממארנלו, בדרך ל-345 קמ"ש מרביים. מערך המתלים משלב בולמי בילשטיין DTX אדפטיביים, בלמים קרמיים הם ציוד תקני (360-410 מ"מ לפנים-אחור) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו שפותחו במיוחד עבורה, על חישוקי "21 מאלומיניום מחושל.

מה אנחנו חושבים: מאז נרכשה על ידי המיליארדר הקנדי לורנס סטרול, אסטון מרטין ביצעה סדרת שינויים הכרחית שנועדה למצב אותה כיצרנית ספורט אולטרה יוקרתית, בין פרארי לרולס רויס. ובדומה לשתיים המוזכרות, גם היא מהאחרונות שממשיכה להציע מנוע ענק עם 12 צילינדרים בספינת הדגל שלה, בשונה ממרבית יצרניות האקזוטיקה שמקטינות נפחי מנוע ומסתייעות בחשמל.

אנחנו לגמרי בעד, ורק צריך לקוות שתצליח לשמור על הגישה הזו גם בשנים הבאות כשתקני זיהום האוויר יהפכו מחמירים עוד יותר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה