דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי חשמל: ב.מ.וו החלה לשווק X3 חדש ויקר מבעבר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ב.מ.וו מתחילה לשווק X3 חדש
  • עם מנוע בנזין או היברידי-נטען
  • המחיר מתחיל ב-425 אלף שקל
  • מתחרים: אודי Q5, מרצדס GLC

בפעם הרביעית: ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל X3 חדש, דור רביעי למי שנחשב מייסד קטגוריית רכבי הפנאי-יוקרה הקומפקטיים. בשונה מהדגם היוצא ששווק גם עם הנעה חשמלית (iX3), הפעם ב.מ.וו שומרת את מערכת ההנעה הנקייה מזיהום לניאו קלאסה X המבוסס על פלטפורמה ייעודית. תג המחיר מתחיל ב-425 אלף שקל, התייקרות של 40 אלף שקל.

כבסיס משמשת הפלטפורמה הוותיקה של ב.מ.וו (CLAR), עם בסיס גלגלים זהה ל-X3 היוצא (286.5 ס"מ) ותוספת 4.5 ס"מ לאורך (475.5 ס"מ). תא המטען גדל ב-20 ליטר (570 ליטר) וב-10 ליטר בגרסה ההיברידית-נטענת (460 ליטר).

בנזין או היברידי-נטען: היצע מנועי הבנזין המוגדשים כולל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (208 כ"ס) או 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (398 כ"ס), בגרסת הביצועים המכונה כעת 50M (ב-650 אלף שקל). שני המנועים מקבלים מערכת היברידית מתונה (48V) ומחוברים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה כפולה-קבועה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור בגרסה הבכירה.

גרסת 30e היברידית-נטענת (ב-580 אלף שקל) משלבת בין מנוע הבנזין הקטן למנוע חשמלי עם תפוקה משולבת של 299 כ"ס. סוללה גדולה יותר (19.7 קוט"ש לעומת 11.1 בעבר) מאפשרת טווח נקי מזיהום של 90 ק"מ, כפול מזה של הדגם היוצא אבל עדיין צנוע ב-30 ק"מ ממרצדס GLC. בשונה מהמתחרה, אין אפשרות לטעינה מהירה (DC).

מפסקי סרנים מורחבים אמורים לשדרג את היכולת הדינמית. כבעבר, המתלים נתמכים קפיצי סליל, עם כיול נוקשה יותר ובולמי זעזועים אדפטיביים בגרסה החזקה.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני התעדכן עם יחידות תאורה ופגושים שונים וידיות פתיחת דלתות מוסתרות, תוך שמירה על סבכת כליות בממדים סבירים, עם טקסטורת פסים עדכנית בגרסאות הרגילות, מוארת ב-30e או גימור שחור ב-M פרפורמנס. העיצוב החדש גם מפחית קלות את מקדם הגרר (0.27 לעומת 0.29).

סביבת הנהג היא העדכנית של ב.מ.וו עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("14.9) משולבים זה בזה, עדיין עם חוגת iDrive שב.מ.וו צפויה להפרד ממנה בכל דגמיה. בקונסולה שבין המושבים מוצב מתג כבורר הילוכים, ובכך מתפנה מקום לתא אחסון גדול יותר ומשטח טעינה אלחוטי.

רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלי וחלון שמש. הגרסה הבכירה למנוע הבנזין הקטן וה-30e מוסיפה חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מצלמות חניה היקפיות, תצוגת נתונים עלית וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19). ה-50M כולל גם אוורור למושבים הקדמיים וחישוקי "21.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (כולל סיוע בהתחמקות ממכשול), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: בדומה לאודי עם ה-Q5 החדש, גם ב.מ.וו מסתפקת עם ה-X3 בעדכון מינימלי ועיצובי בעיקרו, במטרה להתאים לקהל היעד הגדול שכבר קיים לו ולשמור על מעמדו כרב המכר של המותג.

זה אמור לאפשר לה לשפר עוד יותר את מאזן הרווחים מהדגם החדש, בגלל עלויות פיתוח נמוכות, אבל לא בטוח שהוא יוכל לשמור כעת על מעמדו כטוב ביותר בקטגוריה, בעיקר מול המתחרה משטוטגרט. את המהפכה האמיתית היא כנראה שומרת ל-iX3 העתידי והחשמלי.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה