דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גרסה נוספת לטסלה מודל Y - הפעם עם שישה מושבים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • כצפוי, רכב הפנאי של טסלה ישווק גם בגרסה מרובת מושבים
  • המפעל בשנגחאי צפוי להגדיל את התפוקה
  • לא ברור אם גרסה זו תגיע גם לישראל
טסלה מודל Y

עוד מושבים: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי טסלה צפויה להציג גרסת שישה מושבים לרכב הפנאי הפופולרי שלה והנמכר ביותר בעולם, החל מהשנה הבאה. על פי הדיווחים, הגרסה העדכנית למודל Y תיוצר במפעלי החברה בשנגחאי, ועשויה להיות מוצגת כחלק ממתיחת הפנים הצפויה לדגם, שזכתה לכינוי "פרויקט ג'וניפר".

נזכיר כי בארה"ב מיוצרת טסלה מודל Y גם בגרסת שבעה מושבים, אך עם צמד מושבים קטנים במיוחד בשורה השלישית, גרסה שנחשבת בסין לצפופה מדי ולכן לא מתאימה לשוק המקומי. עדיין לא ברור באיזה ארגון מושבים תבחר טסלה - שתיים או שלוש שורות.

מה עוד צריך לדעת: טסלה מודל Y מאבדת ב-2024 מכוחה באופן משמעותי. בשוק האירופי, למשל, צנחה טסלה מהמקום הראשון לשמיני, בעוד בסין נרשמת ירידה עקבית במכירות של הדגם כבר חמישה חודשים ברציפות.

בטסלה מתמודדים בתקופה האחרונה עם ריבוי מתחרות בקטגוריה, בעיקר כאלו שמגיעות מסין, אבל לא רק. הרשימה כוללת שמות ותיקים כמו יונדאי איוניק 5 ופולקסווגן ID.4, לצד אינספור דגמים סיניים צעירים כמו אקספנג G6, זיקר 7X, אונבו L60 של ניו, אווטאר 07, סמארט 5 ועוד.

גרסת שישה מקומות עשויה לבדל את טסלה מעדר המתחרות, לפחות עד שאלו יגיבו עם גרסאות מרובות מושבים משלהן.

טסלה מודל Y

על פי הדיווחים, בטסלה מאמינים בפוטנציאל של השדרוג, וכבר הודיעו לספקים על כוונה להגדיל את תפוקת הייצור בשנגחאי בשיעור דו-ספרתי.

מה הסיכוי לראות גרסה כזו בישראל? בטסלה לא מגיבים, אבל להערכתנו הדבר בהחלט אפשרי. זאת לאור העובדה שבשנה האחרונה מגיעה לארץ המודל Y בגרסאות בסיס גם מהמפעל הסיני, לצד גרסאות בכירות שמגיעות מגרמניה.

מה אנחנו חושבים: כבר התרגלנו לשמוע על אינספור גימיקים ורעיונות משונים מכיוונה של טסלה, אך הפעם נדמה כי מדובר ביוזמה הגיונית למדי - כזו שתאפשר להשיג למודל Y ייחוד בקטגוריה שבה כולן מנסות להידמות אחת לשניה. ואם הגרסה מרובת המושבים תגיע לישראל ותשמור על מחיר תחרותי, היא מסוגלת לשפר משמעותית את מכירות המותג.

פורסם לראשונה ב- 03.09.24

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה