דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה קורה סוף סוף: איגוד הבטיחות יפחית ניקוד על מיעוט מתגים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-EuroNCAP יוריד ניקוד על שימוש חסר במתגים פיזיים
  • הנפגעת העיקרית, נכון להיום, היא טסלה האמריקאית
  • השינוי ישתלב במבחני הבטיחות רק בעוד שנתיים

המסכים על הכוונת: איגוד הבטיחות האירופי, ה-EuroNCAP, צפוי "להעניש" את יצרניות הרכב על שימוש מוגזם במסכי מגע ומיעוט במתגים להפעלת מערכות בטיחות שונות. התפתחות צפויה שתזכה ללא ספק למחמאות מפי מבקרי הבחירה בתפעול כמעט מלא דרך מסך המגע, הדורש מהנהג להסיר את העיניים מהכביש, מייצר הסחות דעת ומעלה את הסיכון לתאונות דרכים.

מרצדס EQS נהיגה אוטונומית רמה 3

השינוי, שייכנס לתוקף בעוד שנתיים, יתייחס למספר פונקציות בסיסיות שיצטרכו להיות מופעלות באמצעות כפתור פיזי, חוגה או מנוף - ובכל מקרה לא באמצעות מסך מגע. רשימת הפונקציות כוללת בשלב זה את הפעלת האורות, האיתות הרגיל ומאותתי האזהרה, המגבים, הצופר ולחצן ה-eCall שנועד להתקשרות מהירה למוקדי החירום בשעת הצורך.

מה עוד צריך לדעת: הנפגעת המיידית מהתקנות החדשות היא טסלה, שלאחר מתיחת הפנים של מודל 3 דורשת שימוש במסך המגע לטובת הפעלה מלאה של המגבים והאורות. במודל 3 ויתרה היצרנית גם על מנוף האיתות לטובת מתג על גלגל ההגה, מהלך שהכעיס לא מעט נהגים - אך לא צפוי לפגוע בציון הבטיחות, שכן הפעלת האיתות (עדיין) לא מתבצעת ממסך המגע.

נציין כי כל דגמי טסלה מחזיקים בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP, כך שרק אם יתבצע מבחן נוסף לאחד מהדגמים הנוכחיים - או אם יוצג דגם חדש - עלולה להיות השפעה לשימוש במסכים על הציון הסופי. גם בדור הנוכחי של שברולט קולורדו, שלא משווק באירופה, הפעלת האורות מתבצעת מתוך מסך המגע בלבד.

נזכיר גם כי דרישות ה-EuroNCAP אינן מחייבות בשום צורה את יצרניות הרכב, אך אלו נוטות להתחשב בהן בשל היתרון השיווקי שמעניק ציון בטיחות גבוה. ההחלטה של הארגון לא תשפיע על דגמים שלא משווקים באירופה, אך יתכן והמהלך ישפיע גם על ארגוני בטיחות אחרים שיבחרו לאמץ אותו - בהם ה-IIHS האמריקאי, ה-ANCAP האוסטרלי וה-CNCAP הסיני.

מה אנחנו חושבים: סוף סוף, תודה לאל. תקראו לנו בומרים, תגידו שאנחנו טרחנים, אבל בשנים האחרונות התרענו אינספור פעמים על השימוש המוגזם במסכי מגע, המייצרים הסחות דעת ומובילים לסיכון ממשי לבטיחות הנהג והנוסעים. המהלך של ה-EuroNCAP הוא פתרון מצוין, אך חלקי - שכן הוא לא מתייחס לפונקציות רבות אחרות שמופעלות מהמסכים, בהן מערכות המיזוג, השמע והשליטה במערכות הרכב האחרות.

אנחנו נמשיך להזהיר מפני ההתמכרות המסוכנת למסכים, שזולים יותר לייצור ונראים נהדר בקטלוגים, ובמקביל נחמיא ליצרניות שבוחרות להמשיך ולשלב פקדי תפעול ידידותיים ובטוחים לשימוש - בהן יונדאי, טויוטה וסקודה, שרק לאחרונה הציגה בסופרב ובקודיאק מערך מתגים חדש שנראה מצוין ושומר על תפעול פשוט ובעיקר בטוח.

למאמר זה התפרסמו 31 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה