דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

והפעם, על כל הקופה: רכב פנאי חשמלי לאלפין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלפין מתרחבת: לא רק מכוניות ספורט
  • תחשוף בקרוב דגם פנאי ראשון בתולדותיה
  • בפריסבי היבואנית לא יודעים לומר אם יגיע לישראל 

ספורט על חשמל: אחרי שהחלה למכור בחודשים האחרונים את הסופר-מיני החשמלית A290, המבוססת על רנו 5, תציג אלפין בקרוב דגם חשמלי נוסף ושני במספר - הפעם בתצורת פנאי-קופה, עם ממדים נדיבים יותר ותמחור בהתאם. השם הוא A390, כאשר הספרה 3 מבטאת צמיחה בגודל וה-90 מרמז על מרכב שימושי - בשונה מזה של ה-A110 הדו-מושבית, למשל. הייצור יחל בצרפת בשנה הבא. עדיין לא ברור אם הרכב צפוי להגיע לישראל.

באופן חריג, היצרנית הודיעה כי תחשוף את ה-A390 - ככל הנראה כקונספט קרוב לייצור - ב-11 לאוקטובר, שלושה ימים לפני פתיחתה הרשמית של תערוכת פריז לעיתונות הרכב העולמית. אלפין תציג בה גם קונספט מימני בשם Alpenglow Hy6.

מה עוד צריך לדעת: על פי דיווחים בעיתונות העולמית, ה-A390 צפויה להתבסס על פלטפורמת ה-CMF-EV, שמשרתת גם את ניסאן אריה, רנו מגאן E-Tech ורנו סניק E-Tech. אורכה יהיה 460 ס"מ, ארוכה מהמגאן והאריה, אך קצרה מטסלה מודל Y.

יחידת ההנעה תהיה ייחודית לאלפין, עם הנעה כפולה, יכולת הכוונת מומנט וייתכן שגם עם היגוי לכל הגלגלים. מנהל טכני ברנו שהתראיין בעבר לתקשורת הבריטית הבטיח "הפתעה מאחור" - מה שעשוי לרמז על שני מנועים נפרדים מאחור בנוסף לאחד מלפנים. בהמשך צפויה אלפין להציג גם גרסה צנועה יותר עם מנוע בודד והנעה קדמית.

נציין כי הדגם החזק ביותר שהוצג עד כה על בסיס פלטפורמת ה-CMF-EV הוא ניסאן אריה ניסמו, עם הספק של 435 כ"ס. אלפין עשויה בהחלט לחצות את המספר הזה.

מה אנחנו חושבים: ריבוי המותגים בתעשיית הרכב הפך לעניין מתיש למדי, עם אינספור שמות חדשים שצצים אחת לכמה שבועות. חלקם משתייכים למותגים סיניים צעירים, אחרים מתפצלים מיצרני הרכב הוותיקים משיקולי קידום מכירות. כך קרה עם אבארט, קופרה ו-DS, וכך גם עם אלפין.

אבל המותג הצרפתי מציג בכל זאת אופי ייחודי משלו, שנשען על היסטוריה מפוארת ומכוון להיצע חשמלי בלבד. ואם הדגמים העתידיים אכן יהיו שונים מאלו של יצרנית האם רנו, לא רק בעיצוב ובסמל אלא גם בתחושות מאחורי ההגה, הרי שמדובר יהיה במהלך ראוי ולא רק בתעלול יח"צני.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה