דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי חזקה, מהירה ויקרה: הכירו את מקלארן W1

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-W1 תהיה המכונית החזקה והמהירה ביותר של מקלארן
  • 1,275 כ"ס, 2.7 שניות ל-100 קמ"ש, 350 קמ"ש
  • והיקרה ביותר: החל מ-10 מיליון שקל לפני מיסים

הקצה של הקצה: ה-W1 היא מכונית על קיצונית חדשה למקלארן, יורשת רוחנית ל-F1 ול-P1 המיתולוגיות, שכמותן משלבת טכנולוגיה מקבוצת הפורמולה 1 של היצרנית. הייצור מוגבל ל-399 יחידות, כולן כבר נמכרו מראש, למרות תג מחיר שמתחיל ב-10 מיליון שקל לפני מיסים.

לדברי היצרנית היא תציע ביצועי קו ישר טובים יותר מהמכונית המהירה ביותר שלה, הספיד-טייל, ותהיה מהירה מהסנה הקיצונית ב-3 שניות להקפת מסלול הניסויים נארדו.

בנזין וחשמל: מערכת ההנעה משלבת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר חדש, עם גל ארכובה שטוח ומערכת הזרקת דלק כפולה (רב נקודתית וישירה). הוא מפיק 928 כ"ס עם קו אדום ב-9,200 לסל"ד, גבוה משמעותית מהמקובל במנועים מוגדשים.

אליו מחובר מנוע חשמלי עם 347 כ"ס הניזון מסוללה קטנה (1.38 קוט"ש) על מנת לשמור את עליית המשקל כתוצאה מהסוללות בגבול הסביר. התפוקה המשולבת עומדת על 1,275 כ"ס, ההנעה אחורית דרך תיבה כפולת מצמד עם 8 הילוכים קדמיים. נסיעה לאחור מתבצעת על ידי היפוך כיוון התנועה של המנוע החשמלי בלבד.

הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 2.7 שניות, ל-200 קמ"ש ב-5.8 שניות, ל-300 קמ"ש ב-12.7 שניות בדרך ל-350 קמ"ש מרביים.

משקל ואווירודינמיקה: כמקובל במקלארן, כבסיס משמשים שלדה וחלקי מרכב מקרבון האחראים למשקל עצמי סופר נמוך של 1,399 ק"ג. המרכב משלב כונסי ומסיטי אוויר לטובת קירור מערכות ויצירת כוח הצמדה של 1,000 ק"ג (350 ק"ג מלפנים ו-650 ק"ג מאחור) במהירות של 280 קמ"ש. בקצה מכסה המנוע האחורי ניצבת כנף גדולה המתכווננת חשמלית המתארכת לאחור ב-30 ס"מ בבחירה במצב 'מסלול'.

מערך המתלים משלב עצמות עצה כפולות מטיטניום בהדפסת תלת-מימד, עם יחידות קויל אובר (בולם בתוך קפיץ) קדמיות בתצורה אופקית, ומוטות דחיף כמקובל במכוניות מירוץ לטובת הנמכת מרכז הכובד. רמת הקשיחות משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, עד הנמכת מרכב (3.7 ס"מ מלפנים, 1.7 ס"מ מאחור) במצב מסלול.

על הבלימה מופקדים דיסקים קראמיים (390 מ"מ בכל פינה עם קאליפר 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור) בתרכובת חדשה לטובת עמידות משופרת. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי פירלי P-זירו טרופאו RS.

קוקפיט: כניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות נפתחות כלפי מעלה במנגנון 'כנפי שחף', לראשונה ביצרנית ולטובת יעילות אווירודינמית. צמד המושבים מקובעים לשלדה, בעוד ההגה והדוושות מתכווננים. מטען? יש רק תא בנפח 118 ליטר מאחורי המושבים.

על ההגה - לראשונה במקלארן - ממוקמים מתגי שליטה, האחד המאפשר בחירה בין "ספרינט" לטובת ביצועים מיטביים או GP לעמידות לאורך זמן, ומתג DRS מאפשר הפחתת כוח הצמדה לטובת מהירות מרבית.

מה אנחנו חושבים: בשונה מקודמותיה, ה-F1 שהחזיקה במשך יותר מעשור בתואר המהירה בעולם וה-P1 שהייתה חלוצה במערכת הנעה המשלבת בנזין וחשמל, ה-W1 לא מחדשת הרבה. אבל היא כן מבטיחה להיות חבילת ביצועים מהטובות בהיסטוריה המוטורית. ומהיכרות עם היצרנית, יש לנו מספיק סיבות להאמין שאלה לא הצהרות חסרות בסיס. וכאשר היכולות האלה יגיעו גם לדגמי הליבה שלה, היא עשויה להגשים את ייעודה ולהפוך לאיום הגדול ביותר על פרארי ולמבורגיני באקזוטיקה מוטורית.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה