דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו חשפה: מסחרית עם מים מהאגזוז במקום עשן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו חשפה מאסטר עם מנוע מימן
  • עם 700 ק"מ טווח, 5 דקות לתדלוק
  • שיווק באירופה: בסוף שנה הבאה

מימן מסחרי: רנו חשפה בתערוכת הרכבים המסחריים בהאנובר גרסת מימן למאסטר החדש, שצפוי להגיע לאולמות התצוגה בסוף 2025. הגרסה המעודכנת פותחה תוך דגש על משוב מהלקוחות מאסטר דומה שהוצג כבר לפני שלוש שנים, כך היצרנית.

השינוי המשמעותי הוא העברת מכלי המימן (7.5 או 9 ק"ג) שבדגם היוצא הותקנו על הגג, לרצפת המרכב כחלק אינטגרלי. השינוי מאפשר כעת להציע כמה תצורות מרכב לרבות ואן, טנדר, או שלדה המאפשרת מתוקנים שונים מאחור לרבות ארגז מקורר.

מים מהאגזוז: מערכת ההנעה כוללת תא דלק האחראי על הפקת חשמל לסוללת 20 קוט"ש האוגרת אותו, ומעבירה אנרגיה למנוע חשמלי המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. טווח הנסיעה נדיב ועומד על עד 700 ק"מ, 50 ק"מ יותר מטויוטה מיראי המשפחתית. לדברי רנו, משך התדלוק עומד על 5 דקות בלבד, דומה לתדלוק מיכל בסולר.

היצרנית לא מפרסמת עדיין נתוני מלאים, ביצועים או יכולת העמסה וגרירה. אבל ניתן לשער שהם יהיו טובים משמעותית מהגרסה החשמלית ודומים לדיזל. זאת מכיוון שמערכת הנעה מימנית קלה משמעותית מחשמלית המחייבת סוללות כבדות הגוזלות ממשקל ההעמסה החשוב ברכב מסחרי.

מה אנחנו חושבים: עם המאסטר החדש רנו תהיה ראשונה בקטגוריית המסחריות-גדולות שמאפשרת לבחור בין שלוש מערכות הנעה: סולר, חשמל או מימן. זו האחרונה נחשבת לעתיד התחבורה ברכב מסחרי, עם יתרונות משמעותיים על פני החשמל. ללא סוללות גדולות ומכבידות, יכולת העמסה גבוהה יותר וזמני תדלוק קצרים משמעותית. יתרון משמעותי עבור חברות המחזיקות בציים גדולים.

אבל למרות יתרונות רבים ומשמעותיים, כדי שמערכות הנעה מסוג מימן יהפכו נפוצות יותר ויסייעו בהפחתת זיהום האוויר, נדרשות תשתיות תדלוק מקיפות בהרבה מאלה הקיימות היום. באירופה כיום יש רק 265 תחנות תדלוק, 105 בגרמניה, 51 בצרפת, 22 בהולנד, 17 בשוויץ ו-16 בבריטניה. מעט מכדי שלקוחות יחליפו את הפיח השחור של מנועי הדיזל המזהמים במים בלתי מזיקים.

למאמר זה התפרסמו 28 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה