רכבת ישראל ממשיכה להצטייד בכמות אדירה של קרונות חשמליים, הפעם 216 במספר, עם הבטחה לשיפור חווית השימוש בתחבורה הציבורית
מאת: רועי רובינשטיין
פורסם 21.12.23
קרונועים חשמליים חדשים מגיעים לישראל. בשבועות האחרונים מגיעים ארצה קרונות הרכבת החדשים, 216 מהם עבור 36 מערכי רכב חשמליים עם שישה קרונות. קרונות אלה הם חלק מהעסקה הענקית עם סימנס הגרמנית, שצפויים להכנס לפעילות מיידית בעיקר בקו תל אביב-ירושלים.
מה שונה בקרונות החדשים מהוותיקים שהגיעו לפני כשלוש שנים? בין היתר שולחנות גדולים יותר, שקעים הכוללים לצד חשמל גם שקעי USB (Type A ו-Type C) ומושבים נוחים יותר - כך הרכבת. בנוסף מבהירים בחברה כי נוסף קרון אופניים ייעודי עם 18 מתקני עגינה מתחת למושבים מתקפלים.
נזכיר כי לאחרונה אישר דירקטוריון הרכבת תכנית הצטיידות נוספת בשווי של 1.7 מיליארד אירו, הכוללת 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, 81 קרונועים חשמליים מתוצרת סימנס וקטרים חשמליים.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הגדיר את הגעת הקרונות כ'בשורה דרמטית' לתחבורה הציבורית בישראל. מנכ"ל הרכבת, שיקו זנה, אמר כי "הקרונות כוללים את כל הצרכים שהביעו הנוסעים בשנים האחרונות. אנו עוסקים בימים אלה בהארכה ושדרוג רציפי התחנות על מנת להמשיך ולייצר חוויית נוסעים מיטבית".