בקצרה:
- הפיור ספיד היא מרצדס SL בלי גג ושמשות
- האווירודינמיקה שודרגה, שאר המכלולים דומים
- הייצור יוגבל ל-250 יחידות
מול פרארי ומקלארן: מרצדס חשפה את הפיור ספיד (PureSpeed), מכונית ספורט קיצונית ללא גג ושמשות כהומאז' ל-SLR300 עימה ניצח סטרלינג מוס את המילה מילייה ב-1955, תוך קביעת שיא מהירות ממוצעת של 157 קמ"ש לאורך 1,600 ק"מ של המסלול. הייצור יוגבל ל-250 יחידות בלבד, בדומה למתחרות כמו פרארי מונזה, מקלארן אלווה ואסטון מרטין ספידסטר.
במקום הגג מוצבת קורה ייעודית בין הנהג לנוסע וצמד קשתות מאחור המשמשים ככלוב בטיחות במקרה של התהפכות. החרטום מחודד וסביב המרכב מותקנים מסיטי אוויר האמורים לשפר את היכולות האווירודינמיות. צמד מסיטי אוויר שקופים בין קצה הדשבורד למכסה המנוע מסייעים להזרמת אוויר מעל תא הנוסעים במהירות גבוהה.
יש גם צמד מסיטי אוויר נפתחים חשמלית, האחד מתחת למכסה המנוע, יורד מטה (כ-4 ס"מ) ומייצר אפקט ונטורי, השני מתרומם אוטומטית בקצה תא המטען.
בסיס מוכר: הפיור ספיד מבוססת על ה-SL63 AMG עם מערכת הנעה זהה: V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 585 כ"ס בחיבור לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (MCT, עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. גם הביצועים זהים עם 3.6 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-315 קמ"ש מרביים.
מערכת המתלים משלבת בולמי זעזועים עם חיבור הידראולי ביניהם המסייע לצמצום זוויות המרכב (בעומסי פניה, תאוצה, בלימה) וגם מאפשרים לוותר על מוטות מייצבים קונבנציונליים. יש גם בלמים קרמיים עם עמידות משופרת והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים.
גם סביבת הנהג דומה ל-SL, אבל ללא מושב אחורי ומקום לשניים בלבד. ריפודי עור שונים לעמידות גבוהה יותר, לוח מחוונים שונה ושעון אנלוגי של IWC המוצב בחלקו העליון של הדשבורד, לצד לוחית את מספר ייצור סידורי. מרצדס תספק לכל רוכש צמד סרבלי מירוץ וקסדות עם מערכת תקשורת בין הנהג לנוסע.
מה אנחנו חושבים: הפיור ספיד היא ניסיון של מרצדס למצב עצמה גבוה מבעבר, לא רק מול המתחרות המסורתיות מבית ב.מ.וו ואודי, אלא גם מול יצרניות אקזוטיקה מאיטליה ובריטניה. אלא שבפועל היא דומה מדי ל-SL הרגילה מבחינה מכאנית, ונראה שעיקר הייחוד הוא בחוויית הרוח בשיער ומדד האקסלוסיביות של כמות מוגבלת. אם מרצדס רואה עצמה מתמודדת גם עם האקזוטיות שבתעשייה, היא צריכה לעשות יותר.