דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כמו טיגואן, אבל עם מקום לשבעה נוסעים: הכירו את פולקסווגן טיירון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פולקסווגן טיירון הוא מחליף הטיגואן אולספייס
  • על בסיס הטיגואן העדכני, עם מקום לשבעה
  • שיווק מקומי? רק בעוד שנה

בעזרת השם: פולקסווגן חשפה את הטיירון, מחליף הטיגואן אולספייס שבדומה לקודמו יציע מקום לשבעה נוסעים, ויתחרה בפיג'ו 5008 מחוץ וסקודה קודיאק מבית. בהשוואה לקודמו הוא ארוך ב-4 ס"מ (477 ס"מ), רחב בסנטימטר (185 ס"מ) אבל בסיס הגלגלים נותר דומה (279 ס"מ). תא המטען גדול בכ-150 ליטר (850 ליטר) כששורת המושבים השלישית מקופלת.

בנזין, דיזל והיברידי: פולקסווגן תשווק את הטיירון עם מערכות הנעה מוכרות. בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), או 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (204 או 265 כ"ס), כולם עם סיוע היברידי-מתון (48V). יש גם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק (150 כ"ס או 193 כ"ס). כולם ישתמשו בתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד עם הנעה קדמית, או כפולה-קבועה בגרסאות החזקות.

גרסה היברידית-נטענת משלבת בין מנוע הבנזין הקטן ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק (204 או 272 כ"ס), עם תיבת 6 הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. סוללה בקיבולת 19.7 קוט"ש אמורה לאפשר יותר מ-100 ק"מ תיאורטיים נקיים מזיהום עם טעינה מהירה (50 קילוואט). אבל מיקום הסוללה מונע הצבת שורת מושבים שלישית בגרסה זו.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב דומה לטיגואן, כולל יחידות תאורה לכל רוחב החזית והאחוריים. גם סביבת הנהג זהה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע גדול ("12.9), והפעלה קולית בסיוע צ'אט GPT. כציוד תקני יש וילונות הצללה לחלונות האחוריים ובקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, בעוד בולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו כאופציה.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת בנתיב לא פנוי.

מה אנחנו חושבים: השם החדש שבחרה פולקסווגן נועד למצב את הטיירון גבוה מהטיגואן, במטרה להצדיק תג-מחיר שבגרמניה יהיה גבוה בכ-10%, אך הקשר בניהם ברור למדי. בעיקר במקרה של הגרסה ההיברידית -נטענת המרשימה מבחינת ביצועים, אבל כזו שמבטלת את יתרונו המרכזי בדמות שורת מושבים שלישית.

כשינחת כאן בעוד כשנה, הטיירון יתמודד מול מתחרים ותיקים מבית (צ'מפיון) ומחוץ, וגם מול אלטרנטיבות חשמליות עם מקום לשבעה נוסעים. ובהתחשב בכך שדגמי הליבה העדכניים של פולקסווגן מתייקרים בצורה ניכרת בעת האחרונה, הוא עלול להתקשות לשחזר את הצלחת קודמו המשובח, למרות השם החדש. מצד שני, מחיר אטרקטיבי במיוחד עשוי לסייע לו להפוך ללהיט.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה