דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ללא תוספת כוח: פורשה מעדכנת 911 GT3

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה מעדכנת את ה-GT3, ללא שינוי בהספק ובביצועים
  • עם שדרוג כולל למכלולים ואופציה למושב אחורי לילדים
  • תגיע ברבעון השני של 2025, המחיר יתחיל ב-1.75 מיליון שקל

עדיין טהורה: פורשה חשפה את מתיחת הפנים ל-911 GT3 (מכונה 992.2), גרסת קצה למכונית הספורט המפורסמת של היצרנית, שתוצע כבעבר גם בגרסת טורינג בעיצוב קלאסי ללא כנף ענקית מאחור. היא תנחת כאן ברבעון השני של 2025, עם תג מחיר שמתחיל ב-1.75 מיליון שקל.

גם חצי יובל לאחר שהוצגה לראשונה ה-GT3, היא שומרת על מנוע בנזין אטמוספרי, ללא מגדש וללא סיוע חשמלי: בוקסר 6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטר עם הספק זהה (510 כ"ס) ושינויים קלים שנועדו לאפשר לו לעמוד בתקני הזיהום העדכניים.

הוא מחובר כבעבר לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמד, בשניהם עם יחסי העברה קצרים יותר (ב-8%) מה שאמור לשפר את תחושת התאוצה. הזינוק ל-100 קמ"ש נותר ללא שינוי: 3.9 שניות לידנית, 3.4 שניות לכפולת מצמד.

גם עם מושב מאחור: העיצוב החיצוני עודכן קלות, עם פגושים שונים מלפנים (ללא יחידות תאורת יום המשולבות כעת בפנס הראשי) ומאחור האמורים לשפר במעט את היכולות האווירודינמיות. השינוי המשמעותי ביותר הוא אופציה לצמד מושבים אחוריים בגרסת טורינג, לראשונה בהיסטוריה של ה-GT3, הודות לתכנון מחדש של מושבי הבאקט המאפשר קיפול שלהם לפנים.

ה-GT3 הרגילה מקבלת כעת אופציה לחבילת וויסאך שעד כה הוצעה רק ב-GT3 RS. היא עושה שימוש בקרבון לגג, קצוות הכנף האחורית, מסיטי האוויר מלפנים, מראות הצד, כלוב הבטיחות, ידיות פתיחת הדלתות מאחור וגם לחלקים במתלה האחורי במטרה להפחית משקל. חישוקים חדשים מפחיתים 1.5 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ וניתן גם לקבל חישוקים ממגנזיום מחושל החוסכים 9 ק"ג נוספים.

את הטורינג גם ניתן להזמין בגרסת לייכטבאו (Leichtbau – קלת משקל בגרמנית) המשלבת את מרבית רכיבי הקרבון והחישוקים הקלים מגרסת וויסאך, למעט כלוב הבטיחות.

מערך המיתלים מגיע מה-GT3 RS עם גיאומטריה ייעודית מלפנים המצמצמת את שקיעת החרטום בבלימה ועם עיצוב ייעודי לזרועות המייעל את זרימת האוויר לטובת קירור הבלמים ויצירת כוח הצמדה (40 ק"ג ב-311 קמ"ש מרביים). בולמי הזעזועים מקבלים כיול שונה האמור לשפר את נוחות הנסיעה מבלי לפגוע ביכולת הדינמית על המסלול, וכבעבר היגוי אחורי אקטיבי הוא ציוד תקני.

מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.6) אבל עם תצוגה ייעודית לרבות מד סל"ד גדול במרכז כשהקו האדום ב-9,000 סל"ד נמצא בחלקו העליון (שעה 12) כמקובל במכוניות מירוץ. את כריות משענות הראש במושבי הבאקט ניתן להסיר באמצעות מנגנון ייעודי המאפשר תנוחת נוחה יותר בנהיגת מסלול המחייבת קסדת מרוצים.

בורר ההילוכים בגרסאות הידניות מגיע מגרסת S/T והוא קצר בסנטימטר ומאפשר העברות מדויקות יותר. בשונה ממתיחת הפנים ל-911 קררה, כאן מתג ההנעה נותר מכאני. נוסף מתג ייעודי מתחת למסך המגע בקונסולה המרכזית המאפשר קיצור דרך לביטול מערכות הבטיחות כמו תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים וערנות נהג.

מה אנחנו חושבים: גרסת GT3 הפכה מאז הוצגה לראשונה לקיצונית ביותר בהיצע המגוון של ה-911, עם דגש על יכולת דינמית והנאה מנהיגה ופחות על ביצועי קו ישר. ומבחינה זו היא מצליחה לשמר, ואפילו לשדרג את המתכון המוכר, לא עניין של מה בכך בהתחשב בצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים. שאפו.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. זו מכונית אמיתית 
    בנזין, 21-10-2024

    זו מכונית אמיתית בניגוד למכונות הכביסה הניידות הנוראיות.

    סגור תגובה

  • 2. ל-1 
    אישימוטו, 21-10-2024

    זו מכונית אמיתית, שכמו אחותה היותר פרועה, תגיע לעמוד, קיר, גדר הפרדה הקרובים אם לא יודעים כיצד לנהל אותה. אחותה הפרועה עם נהג פרוע הרגו את פול ווקר. אחרון, יש לך מכונית שיכולה לנסוע מעל 300 קמ"ש ואתה תגיע במקסימום ל-120 קמ"ש. במחיר שלה הייתי מחפש רכב אחר שייתן תמורה טובה יותר לסף חוץ משופוני, ויישאר קצת לדלק.

    סגור תגובה

  • 3. עדיף טסלה זולה 
    מישהו, 21-10-2024

    גם מהירה יותר, גם פרקטית יותר, גם טכנולוגית יותר, וגם נשאר עודף של 1.5 מיליון ש"ח מקדמה לדירה.

    סגור תגובה

  • 4. ל-2 
    נולד וימות עם הגה ביד, 21-10-2024

    השופוני תלוי במי אתה. יש כאלו שיעשו שופוני גם עם GT3 וגם עם קורקינט. ויש כאלו שישתמשו ויהנו ב-GT3 כמו שהיא נועדה שישתמשו בה. נכון אין כבישים בארץ אבל כשאין ברירה והמקום סטרילי אפשר לעבור את ה-120 ואפשר גם את ה-220

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה