בקצרה:
- פורשה מעדכנת את ה-GT3, ללא שינוי בהספק ובביצועים
- עם שדרוג כולל למכלולים ואופציה למושב אחורי לילדים
- תגיע ברבעון השני של 2025, המחיר יתחיל ב-1.75 מיליון שקל
עדיין טהורה: פורשה חשפה את מתיחת הפנים ל-911 GT3 (מכונה 992.2), גרסת קצה למכונית הספורט המפורסמת של היצרנית, שתוצע כבעבר גם בגרסת טורינג בעיצוב קלאסי ללא כנף ענקית מאחור. היא תנחת כאן ברבעון השני של 2025, עם תג מחיר שמתחיל ב-1.75 מיליון שקל.
גם חצי יובל לאחר שהוצגה לראשונה ה-GT3, היא שומרת על מנוע בנזין אטמוספרי, ללא מגדש וללא סיוע חשמלי: בוקסר 6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטר עם הספק זהה (510 כ"ס) ושינויים קלים שנועדו לאפשר לו לעמוד בתקני הזיהום העדכניים.
הוא מחובר כבעבר לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמד, בשניהם עם יחסי העברה קצרים יותר (ב-8%) מה שאמור לשפר את תחושת התאוצה. הזינוק ל-100 קמ"ש נותר ללא שינוי: 3.9 שניות לידנית, 3.4 שניות לכפולת מצמד.
גם עם מושב מאחור: העיצוב החיצוני עודכן קלות, עם פגושים שונים מלפנים (ללא יחידות תאורת יום המשולבות כעת בפנס הראשי) ומאחור האמורים לשפר במעט את היכולות האווירודינמיות. השינוי המשמעותי ביותר הוא אופציה לצמד מושבים אחוריים בגרסת טורינג, לראשונה בהיסטוריה של ה-GT3, הודות לתכנון מחדש של מושבי הבאקט המאפשר קיפול שלהם לפנים.
ה-GT3 הרגילה מקבלת כעת אופציה לחבילת וויסאך שעד כה הוצעה רק ב-GT3 RS. היא עושה שימוש בקרבון לגג, קצוות הכנף האחורית, מסיטי האוויר מלפנים, מראות הצד, כלוב הבטיחות, ידיות פתיחת הדלתות מאחור וגם לחלקים במתלה האחורי במטרה להפחית משקל. חישוקים חדשים מפחיתים 1.5 ק"ג של משקל בלתי מוקפץ וניתן גם לקבל חישוקים ממגנזיום מחושל החוסכים 9 ק"ג נוספים.
את הטורינג גם ניתן להזמין בגרסת לייכטבאו (Leichtbau – קלת משקל בגרמנית) המשלבת את מרבית רכיבי הקרבון והחישוקים הקלים מגרסת וויסאך, למעט כלוב הבטיחות.
מערך המיתלים מגיע מה-GT3 RS עם גיאומטריה ייעודית מלפנים המצמצמת את שקיעת החרטום בבלימה ועם עיצוב ייעודי לזרועות המייעל את זרימת האוויר לטובת קירור הבלמים ויצירת כוח הצמדה (40 ק"ג ב-311 קמ"ש מרביים). בולמי הזעזועים מקבלים כיול שונה האמור לשפר את נוחות הנסיעה מבלי לפגוע ביכולת הדינמית על המסלול, וכבעבר היגוי אחורי אקטיבי הוא ציוד תקני.
מה עוד צריך לדעת: סביבת הנהג כוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.6) אבל עם תצוגה ייעודית לרבות מד סל"ד גדול במרכז כשהקו האדום ב-9,000 סל"ד נמצא בחלקו העליון (שעה 12) כמקובל במכוניות מירוץ. את כריות משענות הראש במושבי הבאקט ניתן להסיר באמצעות מנגנון ייעודי המאפשר תנוחת נוחה יותר בנהיגת מסלול המחייבת קסדת מרוצים.
בורר ההילוכים בגרסאות הידניות מגיע מגרסת S/T והוא קצר בסנטימטר ומאפשר העברות מדויקות יותר. בשונה ממתיחת הפנים ל-911 קררה, כאן מתג ההנעה נותר מכאני. נוסף מתג ייעודי מתחת למסך המגע בקונסולה המרכזית המאפשר קיצור דרך לביטול מערכות הבטיחות כמו תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים וערנות נהג.
מה אנחנו חושבים: גרסת GT3 הפכה מאז הוצגה לראשונה לקיצונית ביותר בהיצע המגוון של ה-911, עם דגש על יכולת דינמית והנאה מנהיגה ופחות על ביצועי קו ישר. ומבחינה זו היא מצליחה לשמר, ואפילו לשדרג את המתכון המוכר, לא עניין של מה בכך בהתחשב בצורך לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים. שאפו.