דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם יותר מ-1,500 כ"ס: זו מכונת המלחמה של שיאומי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שיאומי SU7 אולטרה תהיה מהחשמליות המהירות בעולם
  • הנתונים: 1,548 כ"ס, 1.97 שניות ל-100 קמ"ש
  • בינתיים מוגדרת כאב-טיפוס בלבד

אטרף חשמלי: קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז הציגה שיאומי את ה-SU7, מכונית חשמלית ראשונה עבור יצרנית האלקטרוניקה הסינית שמתמחה בדרך כלל במכשירים סלולריים. ההצלחה הגיעה בתוך זמן קצר, עם חיסול של המלאי השנתי בתוך יממה בלבד. וכעת היא מציגה את גרסת הספורט הקיצונית של הסדאן החשמלית - בשלב זה כאב-טיפוס בלבד, אך סביר להניח שתגיע גם לפס הייצור בשינויים לא גדולים.

ויש גם מטרה מוצהרת, יומרנית למדי - בשיאומי מעוניינים להנחית את ה-SU7 אולטרה כבר בחודש אוקטובר במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, במטרה לשבור את שיא ההקפה למכונית סדאן חשמלית על המסלול המפורסם, וגם להחזיק בשיא במשך כל העשור הקרוב, לא פחות. נזכיר כי כיום שייך התואר לפורשה טייקן טורבו GT, שעם 1,108 כ"ס "בלבד" רשמה זמן הקפה של 7 דקות ו-7.5 שניות.

צפייה בתוכן עם יותר מ-1,500 כ"ס: זו מכונת המלחמה של שיאומי

כוח בלתי נגמר: כדי להשיג את היעד הנכסף, ציידה שיאומי את ה-SU7 בהספק מנועים גבוה משמעותית מזה של הטייקן - 1,548 כ"ס בסך הכל, שמופקים באמצעות שלושה מנועים חשמליים - שניים מתוכם מותקנים מאחור והשלישי מלפנים. מדובר בפער משמעותי גם בהשוואה לכמה מהחשמליות הקיצוניות ביותר שהוצגו בסין לאחרונה - בהן זיקר 001FR שמציעה 1,265 כ"ס או יאנגוואנג U9 של BYD עם כ-1,300 כ"ס.

את התאוצה ל-100 קמ"ש מסיימת השיאומי השרירית בתוך 1.97 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש היא תגיע בתוך 5.96 שניות וכדי להגיע ל-300 קמ"ש היא תזדקק ל-15 שניות. המהירות המרבית היא "מעל 350 קמ"ש", כך לדברי היצרנית.

הביצועים הפנטסטיים מושגים בין היתר בזכות דיאטה קיצונית שאפשרה לה להשיל קרוב ל-500 ק"ג ממשקלה, לעומת SU7 רגילה, בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן לחלקי המרכב החיצוניים ותוך ויתור על מערכות נוחות שונות בתא הנוסעים, כולל מיזוג.

בשיאומי מצהירים על כוח הצמדה נדיר של 2,145 ק"ג, כשליש מתוכו בזכות הספוילר העצום מאחור, היתר באמצעות מסיטי אוויר ופגושים יחודיים מלפנים ומאחור ובאמצעות קשתות בתי גלגלים יוצאות דופן.

מה עוד צריך לדעת: על עצירת השיאומי החשמלית אחראית AP רייסינג, עם קליפרים בעלי 6 בוכנות, עם דיסקים בעובי 42 מ"מ מלפנים ו-32 מ"מ מאחור ועם רפידות עמידות לחום קיצוני המסוגלות לספק עצירה מ-100 קמ"ש לעמידה בתוך 25 מטרים בלבד.

ה-SU7 מצוידת גם במערך סוללות LFP מתקדם מתוצרת CATL, עם מתח עבודה של 900 וולט ויכולת פריקה מרבית של 1,330 קילוואט, כאשר גם במצב של 20% סוללה נשמרת יכולת פריקה של 880 קילוואט. היצרנית לא מפרסמת נתונים על קיבולת הסוללה או על טווח הנסיעה, אך מצהירה על טעינה אולטרה-מהירה בתוך 12 דקות בלבד.

ל-SU7 אולטרה בסיס גלגלים באורך 3 מטרים, זהה לגרסה המוכרת, אך היא ארוכה ב-26 ס"מ (526 ס"מ), רחבה ב-10 ס"מ (206 ס"מ) ונמוכה ב-4 ס"מ (140 ס"מ). תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו.

מה אנחנו חושבים: נדמה כי אין גבול ליומרות של יצרניות הרכב הסיניות. וכאשר מדובר בחברה שהחלה לייצר מכוניות רק בחודשים האחרונים וכבר מעוניינת לשבור שיאים בנורבורגרינג, היומרנות כאן היא על גבול היוהרה.

כדי להשיג את היעד הנכסף מציגה שיאומי נתונים שאנחנו לא זוכרים שפגשנו, בטח שלא במכונית סדאן משפחתית. האם זה יספיק לה כדי לקחת את התואר מפורשה? יכול מאוד להיות שכן.

האם היא תחזיק בתואר הזה במשך עשור, בקצב ההתקדמות הנוכחי של התעשיה? והאם היא בכלל תמשיך לייצר מכוניות בעוד עשור מהיום? התשובות יגיעו בשנים הקרובות.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה