אטרף חשמלי: קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז הציגה שיאומי את ה-SU7, מכונית חשמלית ראשונה עבור יצרנית האלקטרוניקה הסינית שמתמחה בדרך כלל במכשירים סלולריים. ההצלחה הגיעה בתוך זמן קצר, עם חיסול של המלאי השנתי בתוך יממה בלבד. וכעת היא מציגה את גרסת הספורט הקיצונית של הסדאן החשמלית - בשלב זה כאב-טיפוס בלבד, אך סביר להניח שתגיע גם לפס הייצור בשינויים לא גדולים.
ויש גם מטרה מוצהרת, יומרנית למדי - בשיאומי מעוניינים להנחית את ה-SU7 אולטרה כבר בחודש אוקטובר במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, במטרה לשבור את שיא ההקפה למכונית סדאן חשמלית על המסלול המפורסם, וגם להחזיק בשיא במשך כל העשור הקרוב, לא פחות. נזכיר כי כיום שייך התואר לפורשה טייקן טורבו GT, שעם 1,108 כ"ס "בלבד" רשמה זמן הקפה של 7 דקות ו-7.5 שניות.
צפייה בתוכן עם יותר מ-1,500 כ"ס: זו מכונת המלחמה של שיאומי
כוח בלתי נגמר: כדי להשיג את היעד הנכסף, ציידה שיאומי את ה-SU7 בהספק מנועים גבוה משמעותית מזה של הטייקן - 1,548 כ"ס בסך הכל, שמופקים באמצעות שלושה מנועים חשמליים - שניים מתוכם מותקנים מאחור והשלישי מלפנים. מדובר בפער משמעותי גם בהשוואה לכמה מהחשמליות הקיצוניות ביותר שהוצגו בסין לאחרונה - בהן זיקר 001FR שמציעה 1,265 כ"ס או יאנגוואנג U9 של BYD עם כ-1,300 כ"ס.
את התאוצה ל-100 קמ"ש מסיימת השיאומי השרירית בתוך 1.97 שניות בלבד, ל-200 קמ"ש היא תגיע בתוך 5.96 שניות וכדי להגיע ל-300 קמ"ש היא תזדקק ל-15 שניות. המהירות המרבית היא "מעל 350 קמ"ש", כך לדברי היצרנית.
הביצועים הפנטסטיים מושגים בין היתר בזכות דיאטה קיצונית שאפשרה לה להשיל קרוב ל-500 ק"ג ממשקלה, לעומת SU7 רגילה, בזכות שימוש נרחב בסיבי פחמן לחלקי המרכב החיצוניים ותוך ויתור על מערכות נוחות שונות בתא הנוסעים, כולל מיזוג.
בשיאומי מצהירים על כוח הצמדה נדיר של 2,145 ק"ג, כשליש מתוכו בזכות הספוילר העצום מאחור, היתר באמצעות מסיטי אוויר ופגושים יחודיים מלפנים ומאחור ובאמצעות קשתות בתי גלגלים יוצאות דופן.
מה עוד צריך לדעת: על עצירת השיאומי החשמלית אחראית AP רייסינג, עם קליפרים בעלי 6 בוכנות, עם דיסקים בעובי 42 מ"מ מלפנים ו-32 מ"מ מאחור ועם רפידות עמידות לחום קיצוני המסוגלות לספק עצירה מ-100 קמ"ש לעמידה בתוך 25 מטרים בלבד.
ה-SU7 מצוידת גם במערך סוללות LFP מתקדם מתוצרת CATL, עם מתח עבודה של 900 וולט ויכולת פריקה מרבית של 1,330 קילוואט, כאשר גם במצב של 20% סוללה נשמרת יכולת פריקה של 880 קילוואט. היצרנית לא מפרסמת נתונים על קיבולת הסוללה או על טווח הנסיעה, אך מצהירה על טעינה אולטרה-מהירה בתוך 12 דקות בלבד.
ל-SU7 אולטרה בסיס גלגלים באורך 3 מטרים, זהה לגרסה המוכרת, אך היא ארוכה ב-26 ס"מ (526 ס"מ), רחבה ב-10 ס"מ (206 ס"מ) ונמוכה ב-4 ס"מ (140 ס"מ). תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו.
מה אנחנו חושבים: נדמה כי אין גבול ליומרות של יצרניות הרכב הסיניות. וכאשר מדובר בחברה שהחלה לייצר מכוניות רק בחודשים האחרונים וכבר מעוניינת לשבור שיאים בנורבורגרינג, היומרנות כאן היא על גבול היוהרה.
כדי להשיג את היעד הנכסף מציגה שיאומי נתונים שאנחנו לא זוכרים שפגשנו, בטח שלא במכונית סדאן משפחתית. האם זה יספיק לה כדי לקחת את התואר מפורשה? יכול מאוד להיות שכן.
האם היא תחזיק בתואר הזה במשך עשור, בקצב ההתקדמות הנוכחי של התעשיה? והאם היא בכלל תמשיך לייצר מכוניות בעוד עשור מהיום? התשובות יגיעו בשנים הקרובות.
היה כישלון מוחלט בסין, הצבע מתקלף, הפח משוחרר, תקלות מנוע וסוללה מפה עד הירח, ריקולים על אלפי רכבים מכריות אוויר עד להיגוי ושלדה, לדחוף עוד כוח על רכב שלא החזיק מעמד חודש זה מלכודת
בכל הטלפונים שלהם יש פרסומות שדוחפים. אתם משלמים אלפים על טלפון בשביל לראות פרסומות של סיאומי ההזויים, אז גם ברכב ישימו לא?
וגם - רכבים כמו פורשה טייקן זה רכבים סדרתיים סטנדרטיים. ופה רכב בנוי למסלול שלא יתנו לו לעלות על הכביש הרגיל.
העתיד היה הולך להיות סוללות הנתרן-יון אבל עכשיו יש ליתיום ברזל פוספט במכונית החשמלית הזו. סוג סוללה זה טוב יותר מה-Sodium-ion.
הביצועים של המכונית הזו פנומנליים = מאוד מאוד גבוהים.
המחיר בשמיים.
סין אויב של ישראל = איראן = רוסיה = תימן = סוריה = טורקיה. לכן לא למכוניות סיניות.
3 יובל. הכלכלה הסינית נכשלת ולכן סין עוסקת בהכל כולל המכוניות העלובות שלהם.
לצערנו רב המוצרים שאנחנו קונים מיוצרים בסין, כולל מוצרים של תנובה, חברות בניה שעובדות בארץ ועוד.
למה מכוניות צריכות להיות שונות?
אני בעד להחרים כל מוצר סיני אבל יש תחליף?
עוד משהו: דלק=טרור וזה יותר גרוע מהסינים שהם סתם זונות של כסף ואין להם אידיאולוגיה רצחנית של איסלמיסטים.
אז מה יותר רע לנו בישראל...
13 יובל. הכותרת של התגובה שלך מציגה סימן שאלה שפירושו שאתה לא מסכים שהכלכלה הסינית נכשלת אז קרא את הדברים הבאים:
הכלכלה הסינית מתמודדת עם אתגרים מרובים, שתרמו להאטה שלה. גורמים מרכזיים כוללים:
חוב גבוה של משקי הבית: עידוד הממשלה לגישה קלה יותר למשכנתאות למגורים הוביל לעלייה בחוב משקי הבית, העולה כעת על 60% מהתמ"ג. זה יצר פגיעות בכלכלה ויציבות חברתית.
קריסת שוק הנדל"ן: צניחת מחירי הבתים הפעילה לחץ על מפתחי נכסים, כמו קאנטרי גארדן וקבוצת אוורגרנדה, ומוסדות פיננסיים שהלוו להם. אמנם התמוטטות מערכתית אינה סבירה, אך המצב נותר מעורער.
חוסר בהירות לגבי מודל צמיחה חדש: כלכלת סין הסתמכה במידה רבה על השקעות ופרויקטי תשתית בהנהגת המדינה. עם זאת, גישה זו הביאה לירידה בפריון ובצמיחה כלכלית.
אתגרים דמוגרפיים: האוכלוסייה המזדקנת במהירות של סין תמשיך להשפיע על כוח העבודה והצמיחה הכלכלית שלה.
חלוקת חוב ונכסים: ריכוז החוב והנכסים בענף הנדל"ן יצר פגיעות במשק.
מומחים צופים כי קצב הצמיחה של סין יישאר מאתגר, וחלקם צופים ירידה ביכולתה לעקוף את כלכלת ארה"ב. Eswar Prasad מציין שאפילו קצב צמיחה של 4-5% יהיה קשה להחזיק בעתיד הקרוב. ג'ורג' מגנוס, כלכלן ראשי לשעבר, מציע שקצב הצמיחה של סין יהיה "הולכי רגל" במהלך 10-20 השנים הבאות בשל גורמים כמו חוב, דמוגרפיה וירידה בפריון.
התערבות מוגברת של המדינה במשק הביאה לירידות פריון, ויצרה אפקט מדורג. מומחים מזהירים שאם הממשלה תמשיך לדחוק לשוליים עסקים פרטיים, הצמיחה הכלכלית עלולה להידרדר עוד יותר.
בסך הכל, בעוד שהכלכלה הסינית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, קריסה מוחלטת אינה סבירה. עם זאת, המצב מצריך ניהול קפדני כדי להפחית את הסיכונים ולהבטיח עתיד כלכלי יציב.
8 יאיר. אולי תא המטען מעל הסוללות. לטסלה Y יש 2 תאים מעל הסוללות מלפנים ומאחור. אולי בכלל לא כי המכונית הזו קלה מאוד.