דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

השוואת זמני נסיעת סטודנטים ללימודים: רכב פרטי מהיר משמעותית מאוטובוס

Getting your Trinity Audio player ready...

לצד הלחימה בדרום ובצפון חוזרים בימים אלו הסטודנטים אל ספסל הלימודים. רבים מהם יעשו את הדרך מביתם אל המוסדות האקדמיים בתחבורה ציבורית, וכמו בכל שנה יאלצו בשל כך לקצץ בשעות השינה ובזמנם הפרטי, שכן הם יידרשו לצאת מהבית מוקדם ולבזבז עד שעות בדרכים. כך עולה מבדיקה מדגמית שערכה עמותת ״אור ירוק״ לרגל פתיחת השנה.

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטה העברית

בבדיקה נערכה השוואת נסיעה למוסדות באוטובוס לעומת רכב פרטי על ידי אפליקציית Moovit ואתר גוגל-מפות בימי חול. וממנה עולה כי התחבורה הציבורית איטית מרכב פרטי באופן ברור, וזאת מבלי לקחת בחשבון את זמן ההליכה אל התחנה וממנה וההמתנה בה.  

כך לדוגמה, סטודנט שגר בראש פינה ולומד במכללת תל חי, יעשה את הדרך לאוניברסיטה (33 ק״מ) ב-30 דקות ברכב פרטי, לעומת שני אוטובוסים שיארכו 90 דקות - שעה תמימה יותר לכל כיוון.

לעומתו, סטודנט שגר בראש העין ולומד בבית ברל, מרחק של 22 ק״מ, יחסוך חצי שעה בעזרת נסיעה ברכב פרטי לעומת שניים ולעיתים שלושה אוטובוסים שיצטרך לקחת בדרכו לנסיעה של כ-70 דקות.

למעשה, בכל הבדיקות שנערכו היה הרכב הפרטי מהיר יותר. גם בנסיעה מצפת לאורט בראודה בכרמיאל, או מרמת ישי לאוניברסיטת חיפה. או פתח תקווה לאוניברסיטת תל אביב ומבית שמש לאוניברסיטה העברית בירושלים. בכל הבדיקות האלה מדובר בזמן נסיעה לכל כיוון שארוך באופן פחות משמעותי.

לעומתם, סטודנטים המתגוררים ברחובות ולומדים במכללה למנהל בראשון לציון, מרחק של 14 ק״מ בלבד עם גודש ניכר בכבישים, יעשו את הדרך ב-28 דקות עם רכב פרטי, ב-60-70 דקות ושני אוטובוסים עם התחבורה הציבורית.

לדברי עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים הזניח משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את התחבורה הציבורית, וכתוצאה מכך ישראל מפגרת אחרי המדינות המערביות באיכותה, בזמינותה ובהיקפי השימוש בה. סטודנטים רבים פשוט נאלצים לרכוש כלי רכב פרטי כי ההגעה אל חלק מהאוניברסיטאות והמכללות באוטובוס היא משימה ארוכה, קשה ומסורבלת.

"לו הייתה להם תחבורה ציבורית טובה וזמינה, רבים היו בוודאי בוחרים לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך ממון רב, ולעשות שימוש באוטובוס באופן יומיומי. מדינת ישראל הרי בדרך לפקק אינסופי ולכן הגדלה ושיפור התחבורה הציבורית הוא צעד הכרחי ומתבקש לשיפור איכות החיים של כולנו, וגם לצמצום תאונות הדרכים".

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה