דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סינית נוספת לאוסף: החשמליות של ארקפוקס כבר בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דגמי ארקפוקס הסיניים הגיעו לישראל
  • ההיצע כולל משפחתית גדולה ורכב פנאי
  • מחיר שני הדגמים זהה: 240 אלף שקל

מותג חדש הגיע: אוניה ראשונה עם דגמי ארקפוקס עגנה בסוף השבוע בחופי ישראל, באיחור של למעלה מחצי שנה מהתאריך שהובטח. ההיצע המקומי יכלול בשלב הראשון שני דגמים חשמליים, משפחתית גדולה ורכב פנאי, שניהם במחיר זהה של 240 אלף שקלים. היבואנית היא חברת EV מוטורס מנתניה - המחזיקה גם בזכיון למותגי JAC ו-LEVC (המונית הלונדונית).

המותג 'ארקפוקס' (Arcfox) שייך לתאגיד הרכב BAIC שבבעלות ממשלת סין, תאגיד שנוסד ב-1958 והוא השישי בגודלו במדינה כיום, עם ייצור כולל של כ-2 מיליון מכוניות בשנה ממגוון מותגים. הן תחת מותגי BAIC והן דגמים המורכבים בשיתוף פעולה עם יצרניות כמו יונדאי ומרצדס, לשיווק בסין.

המותג ארקפוקס - שילוב של המילים 'ארקטיק' ו'פוקס' - הוקם ב-2017 כחברה משותפת של BAIC ו'מגנה' הקנדית, כמותג שעתיד לצאת מגבולות סין, בדגש על אירופה.

מול טסלה: המכונית בתמונות שצולמו בנמל היא ארקפוקס אלפא S, משפחתית גדולה שצפויה להתחרות בטסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6, אורה 07 ו-BYD סיל. היא גדולה מהמתחרה האמריקאית עם 493 ס"מ (21+) לאורך, רוחב של 194 ס"מ (1+) וגובה של 160 ס"מ (16+). בסיס הגלגלים נדיב עם אורך של 291.5 ס"מ (4+).

יחידת ההנעה צנועה בהשוואה למרבית המתחרות, עם מנוע בודד מלפנים בהספק של 235 כ"ס, ותאוצה של 8.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. סוללת 94.5 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה תיאורטי של 572 ק"מ, אך הטעינה הביתית חד-פאזית ולכן דורשת למעלה מ-13 שעות למילוי הסוללות.

מפרט האבזור כולל בין היתר מסך מרכזי ענק ("20.3), לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות, חלון שמש בגג ומושבי עור עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים והחלפת נתיב עצמאית.

פנאי למשפחה: הדגם השני שתשווק ארקפוקס הוא אלפא T, רכב פנאי שיתחרה בדגמים כמו סרס 5, אקספנג G6, יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל Y. גם במקרה זה הממדים גדולים מהטסלה המתחרה, עם אורך של 479 ס"מ (4+), רוחב של 194 ס"מ (2+), גובה של 168 ס"מ (6+) ובסיס גלגלים של 291.5 ס"מ (2.5+).

ארקפוקס אלפא S

יחידת ההנעה זהה לאלפא S עם מנוע קדמי בהספק של 235 כ"ס, בעוד הביצועים איטיים במעט עם תאוצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. קיבולת סוללה זהה מעניקה כאן טווח מוצהר של 546 ק"מ וגם משך הטעינה זהה.

מפרט האבזור כאן עשיר מעט יותר וכולל בנוסף לרשימה של האלפא S מסך שלישי בגודל "10.1, מערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים, תאורת מטריקס לד וחימום גם למושבים האחוריים. מפרט אביזרי הבטיחות זהה.

מה אנחנו חושבים: מותגים סיניים חדשים - חלקם כאלה שאיש לא שמע עליהם מחוץ לסין - מגיעים לישראל בקצב שמסרב לדעוך, כאשר עבור רובם השוק המקומי מהווה שער דרכו הם מקווים להיכנס לאירופה. במקרה זה מדובר במותג המשתייך לקונצרן גדול ורב השפעה, העשוי להעלות את היבואנית הקטנה על דרך המלך אחרי שורה ארוכה של נסיונות יבוא כושלים.

אבל האתגר כאן מורכב יותר מבניית מוניטין ויצירת מודעות למותג. תג המחיר יומרני, דומה ואף גבוה ממתחרות ישירות ומצליחות. וזה אומר שלאנשי המכירות יהיה קשה במיוחד לשכנע קונים פוטנציאליים. יהיה מעניין לראות כיצד יתמודדו עם מגבלות אלה.

למאמר זה התפרסמו 40 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה