בקצרה:
- צ'רי משווקת גרסה היברידית נטענת לטיגו 8
- עם 347 כ"ס וטווח חשמלי של 90 ק"מ
- המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל
היברידי לשבעה: יבואנית צ'רי מתחילה לשווק את הטיגו 8, רכב הפנאי הגדול שלה ואחד מהדגמים הנמכרים בקטגוריית פנאי לשבעה, גם בגרסה היברידית-נטענת. תג המחיר מתחיל ב-200 אלף שקל, 10,000 שקל יותר מגרסת הבנזין, ונמוך ממתחרים עם מנועי בנזין כמו סקודה קודיאק או ניסאן אקסטרייל. זאת בנוסף להטבת שווי שימוש לרכב היברידי-נטען (1,130 שקל) למקבלים רכב ממקום העבודה.
יחידת ההנעה זהה לזו שבאריזו 8 ובג'אקו 7, עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים והוא האחראי העיקרי על ההנעה, בעוד מנוע בנזין-מוגדש (4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 143 כ"ס) מתחבר לגלגלים במהירויות גבוהות ומשמש גם כגנרטור לטעינת הסוללה. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, 1.6 שניות מהר יותר מגרסת הבנזין.
סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 90 ק"מ. יש גם אפשרות לטעינת DC מהירה (40 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% בתוך כ-20 דקות. בשונה מדגמים היברידיים נטענים אחרים, כמו סקודה קודיאק ופולקסווגן טיירון בהם התקנת הסוללה מבטלת את האפשרות לשורה שלישית, כאן היא קיימת. במפתיע תא המטען נותר בגודל זהה עם 193 ליטר בתפוסת נוסעים מלאה, אך ללא גלגל חלופי.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב שונה במעט מגרסת הבנזין, עם סבכה קדמית גדולה יותר, ידיות דלתות נשלפות בדומה לדגמים חשמליים וחישוקים בעיצוב שונה. גם תא הנוסעים עודכן עם מסך מגע גדול יותר ("15.6 במקום "12.3) אך לוח מחוונים דיגיטלי קטן יותר ("10.25 במקום "12.3) לצד שיפור באיכות החומרים.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס דומה לגרסת הבנזין, עם מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. הגרסה הבכירה (210 אלף שקל) מוסיפה חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), כיוון חשמלי גם למושב הנוסע ועיסוי (ובאופן תמוה לא לנהג) ותצוגת נתונים עילית.
מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת. לגרסה הבכירה מתווספת כרית אוויר בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעות במקרה של תאונה צידית.
במקביל עודכן גם המפרט של מנועי הבנזין בכל דגמי צ'רי (FX, טיגו 7 וטיגו 8), שיציעו מעתה הספק מופחת של 147 כ"ס (39-) בשל הצורך להתאים לתקני זיהום האוויר העדכניים.
מה אנחנו חושבים: 2025 מסתמנת כשנת הפריצה של מערכות הנעה היברידיות נטענות עם תחילת שיווק של דגמים רבים, רובם שלא במפתיע מגיעים מסין ומהווים איום אמיתי על דגמים שהיו במשך שנים רבי מכר בקטגוריות השונות. ונראה שהגרסה ההיברידית נטענת לטיגו 8 עשויה להיות אחת המסקרנות ביותר, עם מערכת הנעה המספקת טווח חשמלי ראוי ובעיקר מאפשרת שמירה על רמת שימושיות זהה לבנזין עם שורת מושבים שלישית באופן נדיר כיום.
נראה שטיגו 8, שכבר בגרסת הבנזין היה לאחד הדגמים הנמכרים בקטגוריה, צפוי להפוך פופולארי עוד יותר, ולעשות כאב ראש אמיתי לאנשי המכירות של מיצובישי וסקודה.