דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית ה-25 אלף אירו של סקודה נחשפת: תגידו שלום לאפיק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה תחשוף שישה דגמים חשמליים בשנים הקרובות
  • אחד מהם יהיה אפיק, עם עיצוב מקורי וייעוד עירוני
  • הדגם הסדרתי יחשף בשנה הבאה, אצלנו רק בעוד כשנתיים

עוד אחד לאוסף: לפני כשנה הודיעה סקודה על תכנית להצגת ארבעה דגמים חשמליים חדשים, כעת היא חושפת את אחד המשמעותיים שבהם - ומעדכנת כי היעד עודכן לשישה דגמים חשמליים שיושקו בשנים הקרובות. הדגם שנחשף זוכה לכינוי סקודה אפיק (Epiq), בהתאם לשיטת השמות של סקודה עם E בהתחלה לסימול ההנעה החשמלית, ו-Q בסוף כדי לסמן את ההשתייכות למשפחת רכבי הפנאי של המותג.

הדגם יחשף באופן רשמי רק בשנה הבאה, כאשר יקדים אותו רכב פנאי גדול יותר בשם אלרוק שיושק עוד השנה. הייצור של האפיק יתבצע במפעלי קבוצת פולקסווגן בפמפלונה שבצפון ספרד, שם הוא יחלוק את פס הייצור עם הדגמים המקבילים של פולקסווגן וקופרה. ומה לגבי שיווק בישראל? לא לפני 2026, לדברי היבואנית.

קטן אבל קשוח: עם אורך של 410 ס"מ, האפיק יהיה רכב הפנאי הקטן ביותר של פולקסווגן - קצר ב-14 ס"מ מהקאמיק וזהה באורכו לפאביה. אך למרות המימדים הקטנים, בסקודה מבטיחים "שפע של מרווח" לחמישה נוסעים, לצד תא מטען בנפח נדיב של 490 ליטרים.

המראה שונה מהקו המקובל כיום אצל סקודה, עם מכסה מנוע מפוסל שעליו מוטבע שם המותג במקום הסמל המוכר, סבכה עליונה צרה ועוד אחת נמוכה יותר ובה 8 חריצים אנכיים, תצורה שמופיעה גם על הפגוש האחורי. תאורת יום מבוססת לד בצורת האות T תוחמת את החזית, ומתחתיה נמצאים גופי התאורה הראשיים עם תאורת מטריקס-לד.

פסי גגון, קשתות מודגשות לבתי הגלגלים וחצאיות צד שחורות אמורים להעניק לאפיק את מראה השטח, אך חישוקי "20 הענקיים ככל הנראה לא יגיעו לייצור. גם מאחור ישנם פנסים דקים בצורת T, ואילו מעל השמשה האחורית ישנו ספוילר עדין, בעיקר לשיפור מקדם הפוזה.

מה עוד צריך לדעת: בסקודה לא חושפים פרטים בנוגע ליחידת ההנעה, אך מבטיחים טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ - נתון לא רע עבור רכב פנאי עירוני. האפיק גם יתמוך בטכנולוגיית V2L במטרה לאפשר אספקת חשמל לבית או למכשירים חיצוניים אחרים מתוך סוללת הרכב, ואילו מפתח דיגיטלי יאפשר כניסה והנעה של הרכב באמצעות הטלפון הסלולורי.

תא הנוסעים כולל מסך מגע גדול במרכז ולוח מחוונים דיגיטלי קטן. קונסולה מרכזית מרחפת מכילה תא יעודי לסלולרי עם משטח לטעינה אלחוטית, ובסקודה מצהירים על שימוש ב"חומרים עמידים, פרקטיים וברי קיימא". נקווה שזה לא מרמז על איכות חומרים נמוכה מהצפוי, כמקובל כיום בתעשיית הרכב.

מה אנחנו חושבים: סקודה אניאק אמנם זוכה להצלחה לא מבוטלת באירופה, אך בתור דגם יקר למדי - הפוטנציאל שלו מוגבל. רכב חשמלי זול יותר, כמו האפיק, הוא תוספת מתבקשת בהחלט להיצע של היצרנית הצ'כית, שבשנים הקרובות תידרש להתמודד עם מלחמת המחירים מצידם של יצרני הרכב הסיניים הלוטשים עיניים אל השוק האירופי. אלא שהוא מגיע באיחור ניכר, וכאשר יצא לשווקים במהלך השנה הבאה הוא צפוי לפגוש בתחרות אגרסיבית למדי. קל זה בטח לא יהיה.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה