דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתחת לרדאר: סקודה עידכנה וייקרה את אוקטביה-אקשן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המכונית המסעירה ביותר של סקודה עברה שדרוג
  • עם שדרוג קל לביצועים ולרמת האבזור
  • המחיר: מ-267 אלף שקל, התייקרות של 27 אלף שקלים

בכוחות מחודשים: סקודה החלה לשווק בישראל את אוקטביה RS, גרסת ביצועים מעודכנת למשפחתית הצ'כית. תג המחיר מתחיל מעתה ב-267 אלף שקל, התייקרות של 27 אלף שקלים, יותר מ-10% אחוז.

מה שונה? מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מפיק כעת 265 כ"ס, 20 כ"ס יותר מבעבר. החיבור לגלגלים הקדמיים מתבצע כבעבר באמצעות תיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

תוספת הכוח, כמו גם בקרת שיגור יעילה יותר, מאפשרים קיצוץ 0.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש (6.4 שניות) בעוד המהירות המרבית נותרה ללא שינוי (250 קמ"ש).

צפייה בתוכן מתחת לרדאר: סקודה עידכנה וייקרה את אוקטביה-אקשן

מערך המיתלים נותר כבעבר, עם כיול נוקשה יותר מהאוקטביה הרגילה והנמכת מרכב קלה (1.5- ס"מ) עם בולמי זעזועים אדפטיביים.

מה עוד צריך לדעת: בדומה למתיחת הפנים שעברה האוקטביה הרגילה, גם כאן השינויים צנועים למדי ומתמקדים בעיקר בחזית, עם יחידות תאורה (מטריקס-לד) ופגוש עדכניים. סביבת הנהג כוללת אמנם מסך מגע גדול מבעבר ("13 לעומת "10) ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה ("10.25), אך התצוגה העלית שהוצעה בעבר הוסרה מרשימת האבזור התקני.

כן נוספו ריפודי עור, מצלמות חניה היקפיות ומערכת שמע משודרגת (Canton עם 12 רמקולים). השאר נותר ללא שינוי לרבות מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, מתכוונים חשמלית ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם ודלת תא מטען חשמלית.

מערך הבטיחות כולל כעת יותר כריות אוויר (10 לעומת 8) והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת מעבר לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת. שאר המערכות נותרו ללא שינוי לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: האוקטביה RS היא אחד הדגמים המרשימים בקטגוריה המצומצמת, וכיום היא אחת הבודדות בתעשיית הרכב ששומרת בחיים את ההגדרה "זאב בעור כבש", בעיקר כשהיא בלבן-מונית ולא אדום-מוחצן. אחרי הכל, היא משלבת את מערכת ההנעה המשובחת והמכלולים המשודרגים של גולף GTI העדכנית והמצוינת, עם תא נוסעים גדול ונוח, תא מטען ענק ובעיקר תג מחיר נמוך יותר.

ולמרות ההתייקרות, היא עדיין זולה משמעותית מהאחות הגרמנית הקומפקטית, שחצתה את רף 300 אלף השקלים. והכי כיף, בעוד זמן קצר תגיע מתחרה רצינית, יונדאי אלנטרה N שזוכה לשבחים בחו"ל ועשויה להתמודד עם סקודה על תואר הבכירה בקטגוריה. יהיה מעניין.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה