דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סימביוזה לרנו - עוד רכב פנאי מפתיע שיגיע ארצה ברבעון השלישי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו חשפה עוד ב-2017 מכונית תצוגה בשם סמביוז(ה)
  • כעת מעלה על הכביש דגם בשם דומה, ללא קשר אליה
  • יוצג בעוד שבועות, יגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה 

"רנו סימביוז היא מכונית חשמלית-אוטונומית, שאמורה לשקף את פני הרכב בשנת 2030 לפי גישתה של רנו. שכן לטענת הצרפתים, המכונית בעתיד לא תהיה רק אמצעי תחבורה, אלא תשמש כעוד חדר בבית. רגע, זה לא מה שאמרו לפני 30 שנה כשמכרו לנו מכוניות סאלון?". כך התייחסנו למכונית התצוגה שחשפה רנו ערב תערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט, גרמניה, לפני למעלה משש שנים.

היום (ה') חושפת רנו צללית של רכב פנאי-סטיישן נוסף שיישא את אותו שם, אך למרות ההסברים המאלפים על מהות שמו, הוא בעיקר עוד רכב פנאי קומפקטי במידותיו (441 ס"מ אורך), הצנוע בקטגוריה C בקונצרן רנו, לדברי היצרנית. והוא לא אוטונומי שכן הוא דורש נהג. הוא גם לא חשמלי אלא  בנזין-היברידי. והשנה אינה 2030, שכן כבר בעוד מספר שבועות הוא ייחשף לראשונה בצורתו הסדרתית ויגיע אלינו מספר חודשים מאוחר יותר.

מה אנחנו יודעים עליו חוץ מהסברים מתישים על הסיבות שהביאו את רנו לבחור בשמו? לא הרבה. ראשית, לדברי סילביה דוס סנטוס, העומדת בראש מחלקת אסטרטגיית השמות (יש תפקיד כזה) במחלקת השיווק של קונצרן רנו, הבחירה בסימביוז כשם העתידי, נבעה מהרצון לבחור כינוי שיתמקד בקשר העמוק שבין בני המשפחה לרכב המסיע אותם. בדיוק כך.

אנחנו כן יודעים שהוא יצויד בגג שמש פנורמי גדול בו יוטמעו כנראה יחידות סולאריות שישמשו כצוברות אנרגיה עבור מערכות שונות ברכב. כן שהמנוע ההיברידי שלו יהיה מסדרת E-טק של היצרנית עם 145 כ"ס, המוכר מהקליאו והקאפצ'ור.

אין יותר מדי מה לומר על המראה העולה מהצללית אותה מפרסמת היצרנית, אבל ההגדרה SUV בה היא משתמשת נראית לנו מעט חורגת מהמקובל, שכן הסימביוז נראה יותר כסטיישן - פחות מרכב מוגבה, יותר מוארך.

מה אנחנו חושבים: הסימביוז הוא דגם נוסף במתקפה המשולבת של היצרנית, שמצאה עצמה בכותרות פחות מחמיאות בימים האחרונים, כמועמדת להשתלב - ולא כחברה מובילה דווקא - בקונצרן צרפתי יחד עם כל חברי מועדון סטלנטיס הענק.

מספר הדגמים החדשים או מחודשים שהיא חושפת לאחרונה, גדול במיוחד ויש עוד כמה מעניינים בתואר- למשל הטווינגו, או ה-5, או ה-4. עד אז יש לנו אוסטרל ואספאס ורפאל, ומגאן E וסניק, וקליאו וקאפצ'ור בקרוב וכעת הסימביוז. בקיצור, הפגנת כוח.

מצד שני, הדיווחים על בעיות לא נחסכים מרנו וסביר להניח שלצד כל ההשקות המעניינות, העניינים במשרדי החברה לא רגועים. האם רכב היברידי חדש יכול לשנות את המצב? ספק רב.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה