דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מהירה מפרארי: החדשה של למבורגיני מתחברת לשקע

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הטמראריו היא יורשת ההורקאן הפופולרית
  • עם יותר כוח וביצועים, והבטחה לשיפור היכולת הדינמית
  • פליטת המזהמים צומצמה ב-50%

בנזין וחשמל: למבורגיני חשפה באירוע היוקרתי והנחשב ביותר לכלי רכב אקזוטיים וקלאסיים, פבל ביץ' קונקורס ד'אלגנס שעל חוף מונטריי בקליפורניה, מכונית ספורט חדשה בשם טמראריו (Temerario, חסר פחד באיטלקית). מדובר בדור שלישי למכונית הספורט הבסיסית שלה, יורשת להורקאן הפופולאריות הנחשבת למכונית הספורט הנמכרת ביותר של למבורגיני בכל הזמנים עם כ-25 אלף יחידות שיוצרו מאז הושקה לראשונה לפני כעשור.

צפייה בתוכן מהירה מפרארי: החדשה של למבורגיני מתחברת לשקע

בדומה למתחרות כמו פרארי 296 GTB ומקלארן ארטורה, גם הטמראריו מצויידת במערכת הנעה היברידית-נטענת עם סיוע חשמלי שמגיע על חשבון מספר הבוכנות ונפח המנוע. היא מסתפקת לכן במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, כפול מגדשים חדש שמפיק 800 כ"ס, 160 כ"ס יותר מה-V10 האטמוספרי בהורקאן EVO היוצאת, עם יכולת נשימה יוצאת דופן למנועים מוגדשים וקו אדום ב-10,000 סל"ד. הוא מצוייד בטלטלים עשויים טיטניום על מנת להפחית משקל ולעמוד בעומסים הגבוהים, מערכת שימון מסוג עוקה יבשה, הזרקת בנזין בלחץ גבוה (350 באר) וגל ארכובה שטוח המבטיח צליל ייחודי.

אל מנוע הבנזין חוברים שלושה מנועים חשמליים (150 כ"ס כל אחד), כאשר השניים מלפנים מחוברים לכל אחד מהגלגלים הקדמיים ומאפשרים כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט. השלישי ניצב בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים החדשה, כפולת מצמדים עם 8 הילוכים (7 בהורקאן).

מהירה וחסכונית: תערובת הבנזין והחשמל מפיקה 920 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות, 0.2 שניות פחות מההורקאן EVO היוצאת ומהמתחרה ממראנלו, בדרך ל-340 קמ"ש מרביים (15 קמ"ש יותר מקודמתה). את החשמל מספקת סוללה צנועה עד כדי גיחוך (3.8 קוט"ש) הניתנת לטעינה מהשקע (ב-30 דקות לטעינה מלאה) או באמצעות מנוע הבנזין. למבורגיני לא מפרסמת את טווח הנסיעה הנקי מזיהום, אבל מבטיחה כי פליטת המזהמים נמוכה ב-50%.

כבסיס משמשת פלטפורמת אלומיניום חדשה, קשיחה ב-20% מזו של ההורקאן כאשר גם חלקי המרכב עשויים מהמתכת הקלה. הוספת המערכת החשמלית מביאה לעליית משקל של כ-270 ק"ג (1,690 ק"ג יבשים), אבל מיקום הסוללה במרכז מסייע לשמור על חלוקת משקל דומה להורקאן בנטייה קלה לאחור (56.6-43.4).

מערכת הבלימה כוללת דיסקים קרמיים גדולים מקודמתה (410 מ"מ ו-10 בוכנות מלפנים, 390 מ"מ ו-4 בוכנות מאחור) והיא משלבת בתוכה גם רגנרציה לטעינת הסוללה. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה ספורט שפותחו במיוחד עבורה, רחבים יותר בסנטימטר מלפנים (255/35 על חישוקי "20) וב-2 ס"מ מאחור (325/30 על חישוקי "21) בהשוואה להורקאן.

בורר מצבי נהיגה מאפשר בחירה בין מצב לנסיעה בעיר (Città), כביש (Strada), ספורט, שני מצבי מסלול עם ניתוק חלקי או מלא של בקרת היציבות (Corsa ו- Corsa+בהתאמה) וגם שלושה מצבים ייעודיים לביצוע דריפטים.

לנצל את האוויר: העיצוב החיצוני ממוקד באווירודינאמיקה, עם שורה של כונסי לטובת קירור יעיל יותר של מערכת ההנעה (ב-30%) והבלמים (ב-20% לדיסקים וב-50% לקאליפרים) וגם לשיפור כוח ההצמדה הגבוה פי שניים. נתון המושג בין היתר הודות לתכנון מתקדם של הרצפה והודות למסיט אוויר ענק מאחור בעל שטח פנים גדול ב-70% מזה של ההורקאן ובזווית גדולה ב-4 מעלות.

למבורגיני גם תציע גרסת אלג'ריטה (Alleggerita) עם מסיטי אוויר נוספים המשפרים את כוח ההצמדה ב-67% ועם שימוש בחלקי קרבון למרכב, לחישוקים ולתא הנוסעים, כמו גם שמשות דקות יותר המאפשרות הפחתת משקל של 25 ק"ג.

בהשוואה להורקאן, הטמראריו גדולה משמעותית - ארוכה ב-18.5 ס"מ (470.5 ס"מ), רחבה ב-6 ס"מ (199.5 ס"מ), גבוהה ב-3.5 ס"מ (120 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-4 ס"מ (266 ס"מ). בהתאם למבורגיני מבטיחה שיפור משמעותי במרחב המחיה לנהג ולנוסע, עם הוספת 4.5 ס"מ למרווח הרגליים ו-3.5 ס"מ למרווח הראש מה שיאפשר ישיבה נוחה לנהגים בגובה של עד 2 מטר עם קסדת מרוצים על הראש. תא המטען גדל ב-12 ליטר (112 ליטר).

עיצוב הפנים כולל כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) הניצב מאחורי הגה עם מתגים להפעלת המערכות השונות ומנופים גדולים לשליטה בהילוכים, מסך מגע בקונסולה המרכזית ("8.4) ובורר הילוכים ומתג התנעה המוכרים של למבורגיני. עבור הנוסע נוסף ישנו מסך ("9.2) המאפשר תצוגת נתוני נסיעה. למבורגיני תשלב כאן גם מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: אחרי שנים בהן התמקדה בעיקר בעיצוב ופחות ביכולת, עם הטמראריו נראה שלמבורגיני חוזרת למקורות ולערכים משנים עברו, כנועזת, פרועה ומיוחדת מבין יצרניות רכבי הקצה. מצד אחד היא משלבת את החשמל כדי לעמוד בתקני זיהום אוויר מחמירים, אך עושה זאת תוך שיפור ממשמעותי בביצועים.

ולצד זאת היא מבטיחה שדרוג משמעותי ביכולת הדינמית, עם שלדה חדשה והשקעה מסיבית באווירודינאמיקה, בכיול מכלולים מכאניים ומערכות אלקטרוניות מסייעות, באופן שעשוי לאפשר לה לאיים על הדומיננטיות של פרארי מבחינה זו. הקרב על התואר בין סנטה אגתה למראנלו צפוי להיות צמוד מאי פעם.

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה