בקצרה:
- הונגצ'י מתחילה לשווק חשמליות מודרניות
- ה-EH7 כמשפחתית גדולה, מ-200 אלף שקל
- ה-EHS7 כרכב פנאי, מ-230 אלף שקל
המשפחה מתרחבת: שלוש שנים לאחר שנחתה כאן הונגצ'י, חטיבת היוקרה של קונצרן FAW הנחשב לאחד הגדולים והוותיקים בתעשייה הסינית, היא מתחילה לשווק צמד חשמליות מודרניות שיצטרפו ל-E-HS9 שעד כה היה דגם בודד באולם התצוגה של המותג.
ה-EH7 כסדאן משפחתית גדולה (ב-200 אלף שקל) וה-EHS7 כגרסת פנאי (ב-230 אלף שקל), הוצגו כאבות טיפוס בתערוכת שנגחאי לפני כשנתיים, וכעת נוחתים כאן בגרסאות ייצור סדרתי על בסיס הפלטפורמה מודרנית וייעודית לחשמל (FME) של הקונצרן. נציין כי המחירים הם למשלוח הראשון ששוחרר ממכס לפני עליית המיסוי של ינואר, ולכן צפויה התייקרות בעתיד, אם כי היבואנית לא מפרסמת בכמה.
בכוח החשמל: צמד הדגמים יוצעו עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 340 כ"ס או כפולה באמצעות מנוע נוסף מלפנים ו-619 כ"ס, האחרונה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ל-EH7 ו-3.9 שניות ל-EHS7.
סוללת 85 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה של 510 ק"מ לסדאן ו-475 ק"מ לפנאי. סוללה גדולה יותר (111 קוט"ש) תוצע כאופציה בהנעה אחורית (230 אלף שקל לסדאן, 260 אלף שקל לפנאי) וכסטנדרט בכפולת ההנעה (בעבור 30 אלף שקלים נוספים לכל אחד מהדגמים) עם טווח נסיעה של בין 655 ל-640 ק"מ ל-EH7 ובין 600 ק"מ ל-540 ק"מ ל-EHS7.
טעינה מהירה (250 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-20 דקות לסוללה הקטנה ו-25 דקות לגדולה. ניתן לעשות שימוש בסוללה גם להפעלת מכשירים חיצוניים (V2L).
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לטסלה מודל 3 ה-EH7 ארוכה ב-26 ס"מ (498 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (300 ס"מ). תא המטען מכיל 400 ליטר ויש גם תא מטען קדמי (48 ליטר) לאחסון כבל טעינה. גם ה-EHS7 גדול מהמודל Y, ב-13 ס"מ לאורך (492.5 ס"מ) וב-11 ס"מ לבסיס הגלגלים (300 ס"מ). תא המטען קטן ממרבית המתחרים (456 ליטר) ובדומה לסדאן גם כאן יש תא נוסף מלפנים (62 ליטר).
עיצוב הפנים בשניהם כולל לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("6.6) ומסך מגע גדול ("15.5), אך בינתיים ללא צימוד לאפל ולאנדרואיד שיוצע בעתיד. רשימת אבזור הנוחות עשירה לרבות ריפוד דמוי עור למושבים (עור אמיתי בגרסאות כפולות הנעה), מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום גם לאחוריים, מצלמות חניה היקפיות וחלון שמש.
ה-EHS7 מוסיף גם תצוגת נתונים עילית במציאות רבודה, מושבים קדמיים עם אוורור ועיסוי ובולמי זעזועים אדפטיביים בגרסאות עם הסוללה הגדולה. בעתיד ישווק רכב הפנאי גם בגרסה בכירה עוד יותר עם מתלי אוויר והיגוי אחורי אקטיבי.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: צמד החשמליות החדש של הונגצ'י יאפשר לה להשתלב בקטגוריות סופר פופולאריות, ובהתאם להגדיל משמעותית את היקפי המכירות. נתוני הפתיחה מבטיחים, עם פלטפורמה מודרנית וייעודית, מערכת הנעה מתקדמת, רשימת אבזור עשירה ובעיקר תג מחיר אטרקטיבי. אלו אמורים לאפשר לה להתמודד ללא רגשי נחיתות מול מותגים מבוססים היטב כמו טסלה, יונדאי, פולקסווגן, אקספנג ו-BYD. האם ההבטחות של דפי הנתונים יתקיימו גם על הכביש הציבורי? את זה נדע רק לאחר שננהג בהם.