דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוונת לעולמות הסופר-יוקרה: BYD מרחיבה את המטרה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יצרנית הרכב הסינית BYD מובילה את עולם החשמליות
  • עד עתה התמקדה בדגמי בסיס במחיר נגיש לכל כיס
  • מצהירה כעת על השקה עתידית של מספר דגמי יוקרה

אי אפשר להפריז בתיאור הזינוק המדהים של יצרנית הרכב הסינית BYD בשנתיים-שלוש האחרונות. שכן מרגע בו החליטה יצרנית הסוללות לשעבר כי היא יוצאת מגבולות סין, ומתחילה לשווק באופן אינטנסיבי במערב, הפיכתה לענקית רכב עולמית הייתה עניין של זמן בלבד.

והעובדה שקבעה אשתקד היסטוריה בישראל עם הפיכתו של רכב חשמלי (אטו 3) לפופולרי ביותר בשוק הרכב במהלך השנה, היא אנקדוטה קטנה בהשתלטות הגלובאלית שלה - אך כזו שמלמדת על יכולותיה.

אותו אטו 3, כמו גם הדולפין הקטן והזול יותר - ואטו 2 הצפוי - או הסיל שעושה צעדים ראשונים אצלנו, שייכים למה שמכונה בשוק הרכב דגמי לחם וחמאה. כלי רכב שמחירם הופך אותם נגישים יחסית לציבור הרחב. במקרה של המוזכרים, החל ממשפחות צעירות עם אמצעים מוגבלים ועד מי שמחליט להחליף את הרכב המשפחתי הגדול בחשמלי.

ולפי הדיווח שהעבירה לבורסה בהונג קונג שם היא נסחרת, השנה הקרובה צפויה להיות שנת האצה במכונת הרווחים הסינית. BYD עדכנה כי היא מתעתדת להשיק כבר השנה רכב יוקרה במחיר הולם, הראשון בסדרת דגמים שיגיעו לכבישים בשנה-שנתיים הקרובות.

עוד אמרה כי היא מתכוונת להעניק דגש מיוחד על איכות ייצור ובקרת איכות - מנקודות התורפה המוכרות של תעשיית הרכב הסינית בעבר - בין היתר במטרה להפוך כל מכונית שנמכרת לרווחית יותר.

בכך מיישרת BYD קו עם פילוסופיית הפעילות של יצרניות היוקרה הגרמניות מרצדס, ב.מ.וו ופורשה, ובמידה רבה גם פולקסווגן הענקית, קונצרן הרכב השני בגודלו בעולם שמשתמש עשרות שנים בפלטפורמות ויחידות הנעה, כמו גם אבזור נראה ומוסתר של דגמים עממיים מבית סיאט, סקודה ופולקסווגן, במותג היוקרה אודי. בזה האחרון מרוויח הקונצרן סכומים גבוהים משמעותית על כל רכב, לעומת המותגים העממיים הכמעט-זהים לו טכנולוגית.

המטרה של BYD, כפי שהיא עצמה הכריזה, היא להפוך לכוח מוביל גם בעולמות היוקרה של שוק הרכב. קטגוריה בה לנציגות סין לא הייתה מעולם דריכת רגל של ממש, ובוודאי שלא מיקום כלשהו בצמרת המבוססת והוותיקה.

עוד הודיעה היצרנית כי תתחיל לייצר מחוץ לסין גם בתאילנד, ברזיל והונגריה, במטרה להגדיל את נגישותה לשוקים במערב.

מה אנחנו חושבים: שאם BYD מכריזה כי היא עומדת לכבוש את שוק היוקרה, כדאי לכולנו - ובעיקר להנהלות מרצדס, ב.מ.וו ואודי - להתכונן. עד היום עמדה היצרנית השאפתנית בכל אחת ממטרותיה. והעובדה שהיא כיום יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, בעידן בו התעשייה - לפחות בינתיים - נוהרת לתחום, רק מסייעת לה לחזק את טיעוניה. ראו הוזהרתם.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה