הפנים החדשות:טויוטה חשפה היילקס חדש, דור תשיעי בשושלת הטנדר הנמכר בעולם למעט צפון אמריקה, מחליף לקודמו שהוצג לפני יותר מעשור. לישראל הוא צפוי להגיע מפס הייצור בתאילנד, ברבעון השלישי של 2026.
המראה החיצוני עבר עדכון משמעותי, עם חזית אגרסיבית מלפנים הכוללת מכסה מנוע מורם, סבכה גדולה ויחידות תאורה צרות. יש גם פסי הגנה מושחרים סביב לבתי הגלגלים ומאחור יש פנסים עדכניים עם שם המותג מוטבע על דלת הארגז.
סביבת הנהג עברה עדכון משמעותי עם עיצוב דומה ללנד קרוזר 250, כולל לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה ומסך מגע גדול ("12.3 כל אחד), מבלי לוותר על סוללת מתגים תחתיו לבקרת האקלים והפעלת מערכות נוספות (מערכת הנעה, מצבי נהיגה וכו').
יש גם יותר שקעי USB - צמד לנוסעים מלפנים וצמד ליושבים מאחור, עם תאי אחסון כולל צמד תאי כפפות ומחזיקי כוסות נשלפים מול פתחי האוורור כבעבר.
סולר, חשמל או מימן: ההיילקס ישווק באירופה עם אפשרות בחירה בין מנוע דיזל או חשמל, בעוד מנוע מימן יוצע בו רק ב-2028. בדומה לאיסוזו דימקס EV, ההיילקס החשמלי משתמש בבסיס מוסב עם צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 195 כ"ס.
הוא ניזון מסוללת 59.2 קוט"ש המוצבת בין קורות שלדת הסולם שמעניקה טווח נסיעה צנוע של 240 ק"מ בלבד, 20 ק"מ פחות מהמתחרה הישיר. נתוני ביצועים ויכולת הטעינה המהירה טרם פורסמו, אבל הוא מסוגל להעמיס בארגז 715 ק"ג (כ-300 ק"ג פחות מהדיזל) בעוד כושר הגרירה עומד על 1.6 טון (1.9 טון פחות).
מנוע טורבו דיזל נותר ללא שינוי: 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר עם מערכת היברידית מתונה (48V) ששולבה כבר בדור היוצא בשנת השיווק האחרונה שלו. הוא מפיק 204 כ"ס ומחובר לתיבת 6 הילוכים אוטומטית כבעב,ר ולאותה תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת אותה שלדת סולם של הדור היוצא, עם ממדים זהים (532 ס"מ לאורך, 308.5 ס"מ בסיס גלגלים). גם מערך המתלים נותר ללא שינוי: עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי וקפיצי עלים מאחור. נוסף בורר מצבי נהיגת שטח (MTS) המתאים את המערכות לתוואי הנבחר וכבעבר יש נעילה לדיפרנציאל האחורי.
מערך הבלימה שודרג עם דיסקים מאחור במקום תופים מיושנים בעוד ההגה בתגבור חשמלי מאפשר לשלב מערכת תיקון סטייה מנתיב מתקדמת. יש גם התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: עם כ-20 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה בסוף שנות השישים, ההיילקס הוא אחד מסיפורי ההצלחה של טויוטה, וזוכה למעמד אייקוני נדיר בקטגוריה של בעלי צווארון כחול נטול תהילה. ולכן נדמה שטויוטה נזהרה שלא לחדש בו יותר מדי.
הוא כן משדרג את העיצוב, את סביבת הנהג ואת מערך הבטיחות וטוב שכך, אבל השאר נותר במפתיע ללא שינוי של ממש. על בסיס אותה שלדה, עם ממדים זהים ואותה מערכת הנעה במקרה של גרסת הדיזל.
במקרה של הגרסה החשמלית עם טווח נסיעה צנוע, נראה שהיא הוצגה בעיקר לצורך הורדת ממוצע פליטת המזהמים המחויבת בשוק האירופי, ולא באמת כדי להוות אלטרנטיבה לדיזל. גם מערכת הנעה היברידית לא מתכוננת לו בעתיד הנראה לעין. השאלה הגדולה האם זה מספיק כדי להתמודד מול המתחרים המודרניים, בעיקר האחים לבית פורד את פולקסווגן.
אם יש מאות אוטובוסים חשמליים בשרות הציבור,אני מאמין שהרבה אנשים יעשו אפגרייד לטויוטה הישנה שלהם ,טויוטה היא טויוטה לטוב ולרע לגבי מכורי טויוטה.
לא מתחזה בהצלחה עם השם החדש
טויוטה היילקס חשמלי אינו פרקטי כי מה קורה כאשר הכוח (קיבולת) של הסוללות נגמר באמצע הנסיעה? גרסת מימן של היילקס תעלה אפילו יותר כסף מהגרסה החשמלית. להשתמש רק בגרסת בנזין עבור הטנדר הזה.
2 קביבו. עדיין אין לו שם חדש.
הפגושים בשנים האחרונות כוללים אלמנטים מיוחדים של עיצוב, פנסי ערפל, חישנים ושאר אביזרים.
כל העסק הזה מאד פגיע.
הסיבה שיצרנים עושים את זה - זה מכונה שמיצרת עבורם כסף. כל פגיעה קלה זה אלפי שקלים להם ועשרות אלפים בשבילך.
כולם עושים את התרגיל הזה אבל לא ציפיתי שטויוטה יעשו את זה ברכב עבודה.
כידוע טרוריסטים גם אוהבים טויוטה ובשבילם זה בעיה על אחת כמה וכמה.
הרכבים הסינים מצטינים בתכנון לפגיעות. כשאתם קונים צרי -שימו לב לעניים הזה. קחו את זה בחשבון.