דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא מרוצים מהתחבורה הציבורית, בקושי משתמשים ברכבת הקלה

Getting your Trinity Audio player ready...

מחירי הדלק המאמירים, הפקקים הבלתי נסבלים, השקעה חסרת תקדים של המדינה ואפילו הקטל על הכביש אמורים היו לעודד את הציבור לעבור לנסיעה בתחבורה ציבורית. וכמשל, מומחי תחבורה העריכו שכניסת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן תביא לשינוי התנהגותי ברור בקרב הישראלים. אבל נכון לסוף 2023, השינוי הזה ממש לא קרה.

 הקו האדום של הרכבת הקלה בנסיעת הבכורה

חברת Moovit מפרסמת סקר מרתק לגבי הרגלי השימוש של הישראלים בתחבורה הישראלית ואפשר לסכם ולומר שסיפור אהבה לא נרשם כאן. אפילו המוצר החדש והנוצץ שלו המתינו שנים ארוכות תושבי גוש דן (כולל תושבי תל אביב המתענים ברחובות פקוקים, הרוסים וחסומים), הקו האדום, לא הראה נתונים מרשימים. רק 34% מתושבי המרכז שהקו עובר בעירם סיפרו כי הפכו אותו לכלי תחבורה יומיומי.

אם בחברת תב״ל המפעילה של הקו רוצים להתנחם במשהו, נגלה להם כי על פי אותו סקר, מבין המיעוט שכן משתמש בשירות, אין ממש תלונות - אם כי אפשר לייחס זאת גם לציפיות נמוכות. 80% מהנוסעים הקבועים מספרים כי הוא עומד בציפיותיהם ואף עולה עליהן. 77% מהמשתמשים אף טענו כי העמידה בלוחות הזמנים של הקו טובה.

אבל הנקודה החשובה ביותר בסקר - שנערך במהלך חודש דצמבר בקרב אלפי נוסעים - מגלה כי גם אשתקד הישראלים העדיפו לעמוד בפקק ברכב הפרטי, ופחות לשבת ברוגע בכיסא הנוסע בדרכם לעבודה או ללימודים. שכן רק כמחצית מהנשאלים (55%) משתמשים בתחבורה הציבורית באופן יומי, מרביתם (71%) עושים זאת באוטובוס.

ובנוסף, כמחצית (45%) מאלה שכבר העדיפו את התחבורה הציבורית, אינם מרוצים מהשירות שהיא מעניקה. 35% טענו כי הרכבות והאוטובוסים אינם עומדים בלוחות הזמנים, 31% הלינו על תדירות נמוכה של הקווים ו-12% ציינו את תנאי הנסיעה, החל מצפיפות, חוסר ניקיון ועד חוויית נסיעה כוללת.

ומדוע הם בכל זאת משתמשים בה? לכ-70% מהם אין ברירה, שכן אין להם רכב פרטי, אבל אחוז גבוה עוד יותר (82%) מבהיר כי אין לו מסיבות שונות כל אפשרות אחרת. רק 9% ציינו כי זו האפשרות הזולה ביותר, ולכן בחרו בה.

והנה נתון נוסף שמבהיר מדוע הישראלים אינם מאמינים בתחבורה הציבורית - רק 29% מהנשאלים שמחזיקים ברכב פרטי ומשתמשים באוטובוס או רכבת, אומרים כי כך מתקצר זמן הנסיעה.

ואיך השפיעו נתיבי התחבורה הציבוריים שרבים מהם הפכו לחלק משגרת חיינו בשנים האחרונות? 56% מנוסעי האוטובוס מאמינים כי הם שיפרו את זמני ההגעה, 35% לא יכלו להצביע על הבדל משמעותי בזמנים. אגב, מרבית הנשאלים אינם חושבים שעוד נת"צים ישפרו את השירות אלא תדירות גבוהה יותר של אוטובוסים, שירות אמין יותר ועמידה בלוחות הזמנים.

למאמר זה התפרסמו 51 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה