דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זה לא Audi, זה AUDI: הבחירה המוזרה של אודי עבור השוק הסיני

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי תשווק חשמליות ייעודיות עבור השוק הסיני 
  • כסטיישן ביצועים קלאסי, בלי סמל 4 הטבעות ובשינוי הלוגו
  • ייצור סדרתי? כבר בשנה הבאה

בין אינגולשטאט לשנגחאי: אודי חשפה קונספט לחשמלית, כדגם ראשון במותג חשמלי יייעודי עבור השוק הסיני. הפיתוח והייצור יהיה בשיתוף SAIC, אחת מענקיות תעשיית הרכב סין, וסמל המותג יהיה הכיתוב AUDI במקום Audi המוכר, וללא סמל ארבע טבעות ההיסטורי.

הקונספט שהוצג מבוסס על פלטפורמה ייעודית שפותחה על ידי הגרמנים והסינים, וצפוי להגיע להגיע לכבישי הרפובליקה העממית כבר בשנה הבאה. שני הדגמים הבאים של המותג יהיו ככל הנראה סדאן (ב-2026) ורכב פנאי (ב-2027).

תצורה קלאסית: העיצוב החיצוני הוא בתצורת סטיישן, אבל שונה מהשמרנות המאפיינת את חטיבת היוקרה של פולקסווגן, עם מופע מרשים של יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, המשלבות גם לוגו מואר.

ידיות פתיחת דלתות נשלפות ומערכת מצלמות במקום מראות אמורות לסייע להפחתת מקדם הגרר. סביבת הנהג - כמקובל כיום בסין - כוללת שלל מסכים, לוח מחוונים לנהג, מסך מגע מרכזי ואחד נוסף לנוסע. מתגים? אין.

בהשוואה ל-A5 אוונט היא ארוכה ב-5 ס"מ (487 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (295 ס"מ). מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים עם 775 כ"ס המזניקים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות. סוללה בקיבולת 100 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה תיאורטי של 700 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), עם שימוש במתח גבוה (800V) ואפשרות להוספת 370 ק"מ ב-10 דקות.

מה אנחנו חושבים: יצרניות היוקרה הגרמניות סובלות מצניחה במכירות בשוק הרכב הסיני, בעיקר משום שאיבדו את יתרון האיכות והטכנולוגיה למותגים המקומיים כמו ניו, אקספנג, שיאומי ויאנגוואנג. המהלך של אודי אמור לעצור את הצלילה. עוד מוקדם לדעת האם זה יצליח, אבל היינו שמחים את את הנועזות העיצובית שהפגינו עבור הסינים, ישלבו גם בדגמים למערב.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה