בקצרה:
- הרבה אחרי סין, לינק אנד קו 08 תשווק גם באירופה
- עם הנעה היברידית-נטענת ו-200 ק"מ על חשמל בלבד
- צפוי להגיע גם לישראל עד סוף השנה הנוכחית

השלישי לאירופה: לינק אנד קו, המותג הראשון שייצאה ענקית הרכב הסינית ג'ילי לאירופה, ינחית בקרוב ביבשת הישנה גם את ה-08, דגם שלישי עבורו. רכב הפנאי אינו חדש, שכן בסין הוא הוצג כבר לפני שנתיים, על בסיס פלטפורמת CMA של וולוו (חברה נוספת בקונצרן) המשותפת ל-01, רק עם ממדים גדולים משמעותית - עוד 28 ס"מ לאורך (482 ס"מ), עוד 11.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (285 ס"מ).
המראה מרשים עם קווים מוכרים של היצרנית, יחד עם אלמנטים עיצוביים מבית אחות נוספת לקונצרן - זיקר. בין היתר עם ידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית, חלונות נטולי מסגרת יחידות תאורה צרות וקווי מתאר זוויתיים.
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("15.4) האחראי על שליטה במרבית המערכות, בנוסף לתצוגת נתונים עלית במציאות רבודה.

חשמל משודרג: היצרנית לא חושפת עדיין פרטים מלאים אודות מערכת ההנעה שתשווק באירופה,למעט כי היא תציע טווח חשמלי תיאורטי של 200 ק"מ על פי התקן האירופאי (WLTP) וטווח נסיעה כולל (אף הוא תיאורטי) של 1,100 ק"מ, לצד יכולת טעינה מהירה (DC).
בסין הוא משווק עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: קדמית המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (163 כ"ס) ומנוע חשמלי (217 כ"ס), או כפולה באמצעות מנוע חשמלי נוסף (212 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים, ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.
בסין יש אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה – 21 קוט"ש או 40 קוט"ש, המאפשרים טווח של 120 עד 245 ק"מ לפי התקן הסיני (CLTC). לאירופה ואלינו תגיע היחידה עם הסוללה הגדולה יותר.

מה אנחנו חושבים: מערכות היברידיות-נטענות, שהיו בעבר שלב ביניים - לא ממש מוצלח - בין הבנזין לחשמל המלא, זוכות כעת לעדנה מחודשת ולביקושים גבוהים בשוק, בעיקר הודות לשיפור משמעותי בטווח הנסיעה לצד ירידה מסוימת בקרנו של הפתרון החשמלי עקב הסרת הטבות פיננסיות.
במחיר צפוי של 52 אלף יורו באירופה, ה-08 ינסה - בדומה ל-Wey קופי 01 - להציע אלטרנטיבה לדגמים אירופים עם מערכת הנעה דומה. האם זה יספיק כדי לשכנע את הקהל? אנחנו מהמרים שבניגוד לדגמים אחרים שהוצעו עד עתה באירופה, העתיד נראה ורוד.