בקצרה:
- ה-EZ-60 הוא פנאי חשמלי ראשון למאזדה
- על בסיס צ'אנגן דיפאל S07 המשווק בישראל
- צפוי לנחות אצלנו בעוד כשנה

פנאי וחשמל: תמונות ראשונות של רכב פנאי חשמלי ראשון של מאזדה פורסמו ברשת, לפני השקה רשמית הצפויה בתערוכת שנגחאי שתיפתח בסוף החודש. שיווק מקומי צפוי במהלך השנה הבאה.
התמונות שפורסמו חושפות מראה מוכר של מאזדה, בתוספת יחידת תאורה קדמית על הסבכה (המדומה) וסמל מואר למותג. לא נפקד מקומם של פסי הגנה שחורים סביב המרכב ליצירת אשליית גובה, כמו-גם ידיות פתיחת דלתות מוסלקות ומערכת מצלמות במקום מראות להפחתת מקדם הגרר.
תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אך הוא צפוי להיות דומה ל-6 החשמלית, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול האחראי על תפעול המערכות.

מכאניקה סינית: על הפיתוח והייצור אחראית צ'אנגן (Changan) הסינית, המשתפת פעולה עם מאזדה. ואת הבסיס ויחידת ההנעה יספק על כן דיפאל S07, רכב הפנאי של מותג החשמליות הייעודי מבית הענקית הסינית, המשווק גם אצלנו מאז סוף השנה שעברה.
פלטפורמה ייעודית (EPA1) תישא מנוע אחורי (218 כ"ס) וסוללת 80 קוט"ש. טווח הנסיעה התיאורטי צפוי לעמוד על 475 ק"מ עם טעינה מהירה (95 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% ב-35 דקות.

מה אנחנו חושבים: אולם התצוגה של מאזדה הוא מהבודדים כיום שלא מציע דגמים חשמליים, ולכן רכב פנאי עם הנעה נקייה מזיהום עשוי לסייע משמעותית למותג הסובל כיום מהתיישנות שלח ההיצע. ולכן מעט מפתיע שמאזדה בוחרת להשיק את המתקפה החשמלית עם רכב לא בצמרת היכולת הטכנולוגית - מטעמי מחיר בעיקר.
מצד שני, מאזדה הוא מותג מוכר היטב בישראל, עם תדמית אמינות ושמירת ערך מצוינת שיכולה לסייע לו לחפות על חסרונות טכנולוגיים מול מותגים סיניים עלומי שם. ומצד שלישי, מי יודע מה יקרה כאן בעוד שנה.