דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משנה כיוון: מרצדס CLA חדשה תוצע גם עם בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס חשפה חלקית CLA חדשה
  • על בסיס חדש, גם עם מנועי בנזין
  • תגיע לכביש במהלך שנה הבאה

טייק 3: מרצדס חשפה CLA חדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית של היצרנית הגרמנית שתוצג באופן רשמי בשנה הבאה. מכונית התצוגה היא אב טיפוס העוטה מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, אבל למרות זאת ניתן להבחין כי היא שומרת על עיצוב "כמו קופה" עם 4 דלתות ושינויים בעיקר ליחידות התאורה וידיות פתיחת דלתות נשלפות להפחתת מקדם הגרר.

חשמל וגם בנזין: נזכיר כי לפני שנה חשפה מרצדס קונספט ל-CLA חשמלית, על בסיס פלטפורמת MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture) חדשה והבטחה ל-750 ק"מ בין טעינות, בין היתר על ידי יעילות אנרגטית - מהסוללה ועד הגלגל - של 93%.

המנוע החשמלי מחובר לגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה על מנת להשיג צריכת חשמל נמוכה על פני טווח מהירות רחב. סוללות במתח גבוה (800V) לראשונה במותג יאפשרו טעינה אולטרה מהירה (250 קילוואט) ותוספת כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 15 דקות.

למרות שמרצדס נמנעת מפרסום כל פרט טכני, מהתמונות ניתן להבחין כי אב הטיפוס מצוייד בשני פתחים בחלקו האחורי, האחד לטעינה חשמלית והשני עבור מיכל הדלק, מה שמעיד על כך שמנועי בעירה פנימית ישולבו גם בדור הבא. הסיבה לכך היא גם כדי להתאים לשוק האמריקאי הגדול והחשוב עבור היצרנית, שוק שעדיין לא נוהר לחשמל, וגם מול ההאטה בביקוש לחשמליות באירופה.

ניתן לשער לכן שהיא תוצע עם מנועי הבנזין העדכניים של היצרנית, כמו גם בגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה גדול מ-70 ק"מ בדגם הנוכחי.

מה אנחנו חושבים: בדומה למרבית יצרניות הרכב, גם מרצדס נאלצת לחשב מסלול מחדש, להתאים עצמה למציאות של ביקושי השוק ולהאט את ריצת האמוק של תעשיית הרכב לעבר ההתנתקות מהבנזין. ולכן נראה שהיא תשלב ב-CLA החדשה, הנחשבת לדגם ליבה החשוב להיקפי המכירות, מגוון מערכות הנעה.

השאלה הגדולה היא האם למרות בסיס מודולארי לחשמל ולבנזין, המחייב פשרות עיצוביות והנדסיות, היא תצליח לשמור בדגם החשמלי הסדרתי על ההבטחות הגרנדיוזיות מהצגת הקונספט המרשים. תשובה לכך תהיה לנו רק בעתיד.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה