דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

משנה כיוון: מרצדס CLA חדשה תוצע גם עם בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מרצדס חשפה חלקית CLA חדשה
  • על בסיס חדש, גם עם מנועי בנזין
  • תגיע לכביש במהלך שנה הבאה

טייק 3: מרצדס חשפה CLA חדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית של היצרנית הגרמנית שתוצג באופן רשמי בשנה הבאה. מכונית התצוגה היא אב טיפוס העוטה מדבקות הסוואה כמקובל בניסויי נהיגה, אבל למרות זאת ניתן להבחין כי היא שומרת על עיצוב "כמו קופה" עם 4 דלתות ושינויים בעיקר ליחידות התאורה וידיות פתיחת דלתות נשלפות להפחתת מקדם הגרר.

חשמל וגם בנזין: נזכיר כי לפני שנה חשפה מרצדס קונספט ל-CLA חשמלית, על בסיס פלטפורמת MMA (ר"ת Mercedes-Benz Modular Architecture) חדשה והבטחה ל-750 ק"מ בין טעינות, בין היתר על ידי יעילות אנרגטית - מהסוללה ועד הגלגל - של 93%.

המנוע החשמלי מחובר לגלגלים האחוריים דרך תמסורת עם שני יחסי העברה על מנת להשיג צריכת חשמל נמוכה על פני טווח מהירות רחב. סוללות במתח גבוה (800V) לראשונה במותג יאפשרו טעינה אולטרה מהירה (250 קילוואט) ותוספת כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 15 דקות.

למרות שמרצדס נמנעת מפרסום כל פרט טכני, מהתמונות ניתן להבחין כי אב הטיפוס מצוייד בשני פתחים בחלקו האחורי, האחד לטעינה חשמלית והשני עבור מיכל הדלק, מה שמעיד על כך שמנועי בעירה פנימית ישולבו גם בדור הבא. הסיבה לכך היא גם כדי להתאים לשוק האמריקאי הגדול והחשוב עבור היצרנית, שוק שעדיין לא נוהר לחשמל, וגם מול ההאטה בביקוש לחשמליות באירופה.

ניתן לשער לכן שהיא תוצע עם מנועי הבנזין העדכניים של היצרנית, כמו גם בגרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה גדול מ-70 ק"מ בדגם הנוכחי.

מה אנחנו חושבים: בדומה למרבית יצרניות הרכב, גם מרצדס נאלצת לחשב מסלול מחדש, להתאים עצמה למציאות של ביקושי השוק ולהאט את ריצת האמוק של תעשיית הרכב לעבר ההתנתקות מהבנזין. ולכן נראה שהיא תשלב ב-CLA החדשה, הנחשבת לדגם ליבה החשוב להיקפי המכירות, מגוון מערכות הנעה.

השאלה הגדולה היא האם למרות בסיס מודולארי לחשמל ולבנזין, המחייב פשרות עיצוביות והנדסיות, היא תצליח לשמור בדגם החשמלי הסדרתי על ההבטחות הגרנדיוזיות מהצגת הקונספט המרשים. תשובה לכך תהיה לנו רק בעתיד.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אופסי, פלאג אין? 
    נהג נורמלי, 20-10-2024

    יכול להיות שמדובר בפלאג אין רגיל בו המנוע מחובר ישירות לגלגלים,
    יכול להיות פלאג אין בו המנוע מסובב גנרטור,
    אבל בסך הכל מדובר בפלאג אין עם סוללה גדולה מפלאג אין סטנדרטי.

    סוללה מאוד גדולה היא פתרון חלקי לבעיה המרכזית של רכב חשמלי,
    נכון שהרכב כבר פחות נכה מבחינת טווח,
    אבל,
    כדי לטעון סוללה פרוקה באופן מלא כדי לקבל את הטווח המקסימלי בטעינה ביתית צריך יהיה להשקיע יותר מ 15 שעות.
    טעינה אולטרה מהירה ראלית יותר אבל הרבה יותר יקרה והופכת את המכונית ללא כלכלית לעומת גרסת הבנזין בלבד.
    לא רוכשים מכונית כדי להשבית אותה, רוכשים מכונית כדי לנסוע.

    סגור תגובה

  • 2. הגימיק החשמלי מיצה את עצמו 
    בנזין, 20-10-2024

    רוב היצרנים הבינו כבר שמי שרצה לקנות חשמלי כבר עשה את זה והביקושים צונחים בהתאם.

    לכן רובם חוזרים סוף סוף להשקיע גם בהנעה נורמלית.

    סגור תגובה

  • 3. חסרי מוח וביבסטים לא חסר 
    ירחמיאל , 20-10-2024

    מסתבר שיש הרבה ביבסטים בעולם חסרי מוח שנמצאים הקופסה של שנות ה 1000 לפני הספירה. תהיו בריאים בבסטה שלכם. חשמל זה העתיד הורוד גלמים חסרי תקנה

    סגור תגובה

  • 4. חשמלי לא מיצה את עצמו, אבל 
    שם, 20-10-2024

    מי שרצה ויכל לקנות חשמלי - כבר קנה
    מי שלא יכול - גם לא יקנה
    מי שלא רוצה - לא יקנה
    מי שלא בטוח - צריך לשכנע אותו למה הוא צריך לשלם יותר ולקבל פחות, ופה הרכב החשמלי נכשל, איכות הסביבה זה טוב ויפה, אבל לא כשאין לך חניה פרטית ו/או יש מינוס בבנק.

    סגור תגובה

  • 5. למגיב 3 שמאלן חסר מוח. 
    ביביסט גאה ומאושר. , 20-10-2024

    תמשיך לאכול את הלב שלך. ביבי נבחר חמש פעמים ברציפות בבחירות דמוקרטיות. והוא ישאר ראש ממשלה למשך כל חיו (עד 120) אמן. בזכות שמאלנים אני בוחר רק בביבי.

    סגור תגובה

  • 6. ל3 
    בנזין, 20-10-2024

    יש לך תגובה עניינית למה שכתבתי או שאתה רק יודע להגיד "ביביסטים" על כל מי שלא חושב כמוך?

    תבדוק מול דף המסרים של שקמה ותחזור אליי.

    סגור תגובה

  • 7. בנזין אך תדאג - יישארו רכבי בנזין עוד הרבה זמן. אבל חשמליות ממשיכות בצמיחה...  
    אלי, 20-10-2024

    Snapshot electric vehicle sales in January – September 2024 vs Jan-Sept 2023

    Global: 11.5 million, +22%
    China: 7.2 million, +35%
    EU & EFTA & UK: 2.2 million, -4%
    USA & Canada: 1.3 million, +10%
    Rest of World: 0.9 million, +25%

    https://rhomotion.com/news/record-number-evs-sold-in-september/

    סגור תגובה

  • 8. חשמלי או מנוע רנו 
    ישראל, 21-10-2024

    חישמול רכבים בעל ערך רק במוד העירוני. אין שום הגיון או חיסכון לנסיעות ארוכות. היה גימיק שיווקי שנגמר. בעניין מנוע בעירה של CLA. רציתי לקנות עד שהתברר שזה מנוע שלוש צילינדרים, ש"רנו" מייצרת לעצמה ולמרצדס. בדקתי לעומק וזה היה אכן כך. כדי לקנות "רנו" לא אקנה מרצדס.

    סגור תגובה

  • 9. מגיב 3  (לת)
    רק תהיה בריא, 22-10-2024

  • 10. חשמל לא שומר על הסביבה 
    דני, 22-10-2024

    אני לא מבין פה את כולם. כבר הוכח שרכב חשמלי לא מייצר פחות זיהום, ואני לא מדבר על הסוללה עצמה. עלות ייצור החשמל שדרוש להזיז את הרכב 100 ק'מ, לא כפי שמחושב אצלך בבית אלא לפי כמות החשמל הדרושה לפי חברת החשמל היא עצומה.
    לדוגמא: חברת חשמל מייצרת 120 קוואט
    אתה מקבל לבית 100
    המטען שלך מטעין את הרכב ב90
    הרכב משתמש בכל ה90 להזיז את הרכב קדימה 100 ק'מ.

    כמות הבנזין הנחוצה, להביא את הבנזין לתחנת הדלקת, ואז שאתה תסע לשם, תמלא בזנין, ותסע 100 ק'מ, היא אותו רמת זיהום כמו מה שעלה לייצר את החשמל בתחנת הכוח מבחינת עלות סביבתית.

    סגור תגובה

  • 11. 10 אתה טועה! וכל "ידוע" אלה שמועות שהופצו עי חברות הדלק 
    אלי, 22-10-2024

    למרות שהזיהום לייצור סוללה גדול מייצור מנוע בנזין - לאורך חיי המכונית, הזיהום קטן פי 2.5 אם החשמל לטעינת חשמליות ממקור מזהם (דלק, פחם) וקטן פי 5 אם החשמל לטעינה ממקור ירוק.

    עובדות, לא שמועות.

    https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/07/ID-180-%E2%80%93-US-GHGs_brief_final.pdf

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה