דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המזגן ברכב מתקשה? ליונדאי וקיה יש פתרונות טכנולוגיים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ציפוי פלסטי חדש יוריד את הטמפ' ברכב -12 מעלות
  • גופי חימום "קורנים" יאפשרו חימום מזורז לרגלי הנוסעים
  • ציפוי מתכת שקוף לשמשות יזרז את הפשרת האדים

מחפשים יעילות תרמית: ההתחממות הגלובאלית משפיעה גם על תעשיית הרכב, שמחפשת פתרונות לחימום ולקירור תאי הנוסעים במכוניות, ולא רק על בסיס מערכת המיזוג. ומכיוון שטווח הנסיעה בכלי רכב חשמליים מושפע באופן ישיר מהטמפרטורה החיצונית ומהעומס על מערכת המיזוג ברכב, המאמץ שמשקיעות היצרניות מובן לחלוטין.

לפני מספר שבועות דיווחנו כאן על דיווח מסקרן של ניסאן, שפיתחה צבע חדש המגן על הרכב מפני התחממות. כעת הגיע תורו של קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני המכריז על שלושה פיתוחים חדשים בתחום באירוע שערך בסיאול. ולפחות לפי דברי החברה, כל הטכנולוגיות בשלות לייצור המוני.

ציפוי נגד חום: הפיתוח המסקרן מכולם עבור לקוחות המתגוררים במדינות חמות הוא ציפוי חדש, המבטיח להוריד את הטמפרטורה ברכב ביותר מ-12 מעלות. הציפוי מורכב משלוש שכבות, שתיים מהן מחזירות את האנרגיה הסולארית והשלישית פולטת גל אינפרא-אדום באורך בינוני. הציפוי, שניתן ליישום גם עם ציפויים קיימים של הרכב, חוסם את קרני האינפרא-אדום שמגיעות מחוץ לרכב ומאפשר לחום להיפלט מהרכב בצורה יעילה יותר.

נעים ברגליים: בניגוד לרכבי בנזין, שצורכים אנרגיה בהפעלת המיזוג על מצב קירור אך חסכוניים יחסית בהפעלת חימום, במכוניות חשמליות החימום דורש אנרגיה גבוהה בהרבה - מה שפוגע באופן משמעותי בטווח הנסיעה.

מערכת חימום חדשה שהציגה יונדאי-קיה משתמשת בגופי חימום קורנים המותקנים בסמיכות לרגלי הנוסעים, מספקים תחושה חמימה לפלג הגוף התחתון בתוך 3 דקות ומאפשרים חסכון של 17% באנרגיה הנדרשת על מנת להביא את הרכב לטמפרטורה הרצויה. גוף החימום, שעטוף בבד ייחודי הפולט קרני אינפרא אדום, מגיע לטמפרטורה מירבית של 110 מעלות - ומצויד במערכת המזהה מגע של גוף האדם ומורידה את הטמפרטורה באופן מיידי למניעת כוויות.

זכוכית מחושמלת: המערכת השלישית שהוצגה היא זכוכית המצופה במתכת שקופה, ונעזרת במתח חשמלי של 48V על מנת להעביר חום במהירות לטובת הפשרת אדים ולחות. בניגוד למערכות הפשרת האדים המוכרות, המבוססות על העברת חוטי הולכה דקים ולכן ניתנות ליישום רק על השמשה האחורית, המערכת החדשה היא בלתי נראית ולכן מתאימה גם לשמשה הקדמית.

המערכת מאפשרת הפשרה מלאה של השמשות ברכב בתוך 5 דקות, מהר פי 4 ממפשירי אדים קיימים, ובצריכת אנרגיה נמוכה ב-10%. בנוסף, ציפוי המתכת השקוף יכול לחסום לפחות 60% מקרינת השמש וכך לסייע גם בקירור הרכב.

מה אנחנו חושבים: המעבר למכוניות חשמליות דורש מיצרני הרכב לעסוק במגוון רחב של תחומים חדשים, כאלה שמעולם לא חשבו שיידרשו עבורם מאמצי פיתוח ניכרים. וזה לא רק בתחום הסוללות - שאותן היצרנים קונים מספקי משנה - אלא גם בתחומים כמו אווירודינאמיקה - ראו מראות צד מבוססות מצלמה, ידיות דלתות מוסלקות, חישוקי גלגלים מכוערים - ולאחרונה גם בתחום בקרת הטמפרטורה ברכב. אנחנו ממש בעד, בעיקר בהתחשב בקיץ הישראלי.

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה