דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הופעת בכורה: הממוגן החדש של שר הביטחון

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • היחידה לאבטחת אישים קיבלה ממוגן חדש
  • על בסיס לנד קרוזר 300 שלא משווק בישראל
  • בייצור גרמני, בתקן המיגון הגבוה ביותר

מיגון משופר: 730, היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, החלה לקלוט ממוגנים חדשים על בסיס טויוטה לנד קרוזר 300, שיחליפו את הממוגנים הוותיקים על בסיס לנד קרוזר 200 (כונה גם V8). ראשון לקבל את רכב השטח הממוגן הוא שר הביטחון ישראל כ"ץ, כשבהמשך הוא צפוי להיות מוצמד לבכירים נוספים המצויים ברמת איום גבוהה או מתגוררים מעבר לקו הירוק.

צפייה בתוכן הופעת בכורה: הממוגן החדש של שר הביטחון

בנוסף, גם היחידה המטכ"לית לאבטחת בכירים האמונה על אבטחת הרמטכ"ל קיבלה לידיה את הלנד קרוזר החדש, שישמש להסעת הרמטכ"ל במקומות בהם נדרשת נסיעה מחוץ לאספלט, בעוד בשאר הזמן תמשיך לשמש אותו אודי A8.

מיגון גרמני: ייצור ערכת המיגון לרכב השטח נעשה על ידי חברת Carl Friederichs מפרנקפורט, גרמניה, בשונה מה-200 הוותיק שמוגן על ידי חברת פלסן הישראלית מהגליל העליון. הוא מוצע ברמת מיגון VR9 הגבוהה ביותר לרכב אזרחי, לרבות עמידות בפני בפני ירי מרובה צלפים עם כדורים חודרי שריון, כמו גם בפני פיצוץ קל מרימון יד למשל.

הוספת המיגון מעמידה את משקל הרכב על כ-6 טון, יותר מפי 2 ממשקלו של ה-300 הרגיל, וגם כטון יותר מה-200 הממוגן היוצא שיוצר על ידי פלסן ראם. תוספת המשקל חייבה שדרוג למערכות המתלים, הבלמים, ההיגוי וגם לצמיגים, שיכללו מנגנון אל תקר (ראן-פלאט) המאפשר המשך נסיעה לאחר תקר.

האח הגדול: ה-300 שהוצג ב-2021 הוא האח הגדול של לנד קרוזר 250 החדש המשווק באופן סדיר בישראל. טויוטה בינתיים לא ביצעה לו תקינה אירופאית או אמריקאית מלאה ולכן לא תוכלו לרכוש אותו מיבואנית המותג וגם לא לייבא אותו באופן עצמאי מהשווקים בהם הוא כן נמכר - אוסטליה, אפריקה, המזרח התיכון ומזרח אירופה.

טויוטה לנד קרוזר 300

ה-300, בו ביצענו נהיגת מבחן בלעדית לפני כ-3 שנים, מביא לשיפור משמעותי באיכויות הנסיעה בכביש, הודות לשלדת סולם חדשה (TNGA-F) וקשיחה ב-20% ביחס ל-200 היוצא, חלוקת משקל מאוזנת יותר ומרכז כובד נמוך יותר שהושג עם הזזת מיקום המנוע ותיבת ההילוכים כ-7 ס"מ לאחור וכ-3 ס"מ למטה. בנוסף בוצע שינוי גיאומטריה למיתלים (סרן חי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים) ומעבר להגה בתגבור חשמלי המאפשר גם שילוב מערכות בטיחות מתקדמות יותר.

בשונה מה-200 שהוצע עם מנועי בנזין וטורבו דיזל בתצורת V8, ה-300 עושה שימוש במנועי V6 כפולי מגדשים: דיזל בנפח 3.3 ליטר עם 309 כ"ס ובנזין בנפח 3.5 ליטר עם 415 כ"ס כמו ברכבים שהגיעו ארצה. החיבור הוא לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (שישה בעבר) והנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח.

בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 98 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה