דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בעולם זה אורך חודשים? אצלנו עשור: מערכת איתות הרכבת שודרגה

Getting your Trinity Audio player ready...

משרד התחבורה הודיע היום (א') כי הסתיים פרויקט שדרוג מערכת האיתות של רכבת ישראל לאלקטרונית בכל רחבי הארץ. פרויקט דומה, כך מעדכנים מומחים, אורך במדינות אחרות מספר חודשים. אבל בישראל, בה לוקח לבנות קו רכבת בודד (בין תל אביב לירושלים) כמעט רבע מאה, פרויקט כזה אורך בקלות עשור.

נזכיר למי שלא ידע, או סתם שכח, וזה לא יפתיע. כי פרויקט המעבר מאיתות חשמלי לאלקטרוני החל בשנת 2014, וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת, והתקנה של כל מרכיבי האיתות השונים.. בכך, נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי יותר, שאמור היה לאפשר בהמשך שילובם של קטעי מסילה חדשים (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד).

בזכות המערכת החדשה, כך מבטיחים ברכבת שסובלת כבר עשרות שנים מבעיות איתות שמשביתות חדשות לבקרים את תנועת הקווים השונים, ישופר ניהול תנועת הרכבות על ידי מרכז השליטה והבקרה ותשופר רמת השירות והבטיחות.

שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה כי ״רק מערכות הסעת המונים כמו רכבת ישראל והרכבת הקלה יכולות לספק חלופה הולמת לרכב הפרטי. רק כך נשחרר את העומסים בכניסות למטרופולינים ובמרכזי הערים. אין לנו חלופה אחרת״.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני אמר כי "סיום פרויקט האיתות האלקטרוני יאפשר לנו להמשיך ולחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית, ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת."

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה