בקצרה:
- הסלטוס החדש יהיה גדול במעט מקודמו
- היצע המנועים נותר דומה
- יגיע ארצה במחצית השנייה של 2026

ניסיון שני: קיה חשפה סלטוס חדש, דור שני לרכב הפנאי הקטן ביותר באולמות התצוגה שלה בצפון אמריקה. אצלנו הוא צפוי לנחות במחצית השנייה של 2026.
כבסיס משמשת לו פלטפורמת K3 המודרנית יחסית של הקונצרן הקוריאני, עם ממדים גדולים מהדגם היוצא ב-4.5 ס"מ לאורך (443 ס"מ) וב-6 ס"מ לבסיס הגלגלים (269 ס"מ). אלו אמורים להקנות מרחב מחיה משופר ליושבים מאחור, לרבות אפשרות לשינוי זווית המסעד (24 מעלות), בעוד תא המטען גדל ב-68 ליטר (536 ליטר).

רק בנזין: כבעבר הסלטוס יוצע רק עם מנועי בנזין בתצורת 4 צילינדרים, 2.0 ליטר אטמוספרי עם (149 כ"ס) בחיבור לתיבה רציפה או 1.6 ליטר מוגדש בשתי רמות הספק - 180 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמד או 193 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההנעה קדמית או כפולה כאופציה, הכוללת גם בורר נהיגה עם מצבי שטח (שלג, בוץ וחול).
לדברי קיה הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר ויחד עם כיול מחדש למתלים היצרנית מבטיחה שיפור בנוחות הנסיעה וביכולת הדינמית. נוספו גם חומרי בידוד שמבטיחים לצמצם חדירת רעשי דרך ורוח.

מה עוד צריך לדעת: המראה החיצוני מתיישר עם קו העיצוב העדכני של קיה, לרבות יחידות תאורה אנכיות מלפנים ומאחור עם פס מחבר, וסבכה גדולה ומושחרת במקום הכרום המצועצע. בפרופיל יש חישוקים מקוריים וידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית, וגם איפור מתבקש של רכב פנאי כמו מגנים שחורים בולטים בספי הדלתות ובבתי הגלגלים וצמד פסי גגון.
גם סביבת הנהג עברה עדכון משמעותי עם צמד מסכים צמודים ("12.3 כל אחד) המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, וגם מסך נוסף בניהם לבקרת האקלים - מה שיוצרים מראה אחיד ומאפשר צמצום בכמות המתגים. בורר ההילוכים עבר מימין להגה ומפנה מקום לתאי אחסון גדולים בין המושבים.
מערך הבטיחות כולל יכולות משופרות למערכות השונות, לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: מאז נחת כאן לפני כחמש שנים, הפך הסלטוס לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של קיה, ובחלק מהשנים אפילו השתווה לנתוני המכירות של הספורטאז' הפופולארי. עם הדור החדש היצרנית מבטיחה לטפל בחלק ניכר מנקודות התורפה, לרבות שיפור באיכויות הנסיעה לצד תא נוסעים מודרני, מרווח ושימושי יותר ועיצוב הרמוני ונאה יותר.
לצד זאת, הבחירה של קיה להמשיך ולהציע אותו רק עם מנועי בנזין עלולה להקשות עליו, גם בשוק האמריקאי בו יש דרישה הולכת וגדלה למערכות הנעה היברידיות. ועוד יותר מכך אצלנו, שכן השוק המקומי השתנה משמעותית בעת האחרונה והתחרות העיקרית שלו תהיה בעיקר מול צונאמי רכבי פנאי עם מערכות הנעה מחושמלות.