דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

BYD אטו 3 נכשל במבחן מערכות בטיחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • איגוד הבטיחות האירופי בחן מערכות עזר
  • ביקורת קשה הופנתה ל-BYD אטו 3
  • ב.מ.וו ומרצדס רשמו ציונים טובים

עזר כנגדו: איגוד הבטיחות האירופי EuroNCAP, שבדרך כלל מבצע מבחני ריסוק לדגמים חדשים, החל לפני כארבע שנים לבחון גם את מערכות העזר לנהג - ובעיקר את בקרת השיוט האדפטיבית והמערכת לשמירת נתיב. הפרמטרים שנבדקים הם מידת הסיוע לנהג והפחתת העומס המוטל עליו, תוך השארת הנהג ערני ואחראי למצב הרכב; וכן אמצעי בטיחות שונים שנועדו למנוע התנגשות במקרה חירום.

השנה הורחבו דרישות המבחן והן כללו גם התאמה של מהירות הנסיעה למאפייני הכביש ולסכנות שונות, לצד יכולת זיהוי כלי רכב דו-גלגליים, בנוסף להולכי רגל ולמכוניות.

כרטיס אדום: BYD אטו 3, רב המכר של שוק הרכב המקומי שגם זכה לציון 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי קיבל הפעם את הדירוג "לא מומלץ" עם ציונים של 55% בסיוע לנהג ו-35% בלבד בגיבוי הבטיחותי. ב-EuroNCAP ציינו כי האטו 3 לא עמד בסטנדרטים המינימליים הדרושים, לא התאים את מהירות הנסיעה לקראת עיקולים או צמתים והצליח לשמור על נתיב הנסיעה רק במהירות נמוכה יחסית.

בנוסף הוא הפגין ביצועים נמוכים בהיתקלות ברכב נייח ולא נקט כל פעולה כאשר הנהג לא הגיב - למעט ניתוק מערכת הסיוע להיגוי, פעולה "שלמעשה הפקירה את הנהג לגורלו" לדברי עורכי המבחן.

הגרמנים בראש: ב.מ.וו i5 ומרצדס C קלאס זכו לדירוג "טוב מאוד" - הדירוג הגבוה ביותר שניתן במבחנים אלו. עורכי המבחנים ציינו כי שתיהן מצליחות להוריד עומס מהנהג, אך משאירות אותו בעניינים כדי שיוכל לקחת שליטה במהירות  במידת הצורך. ב.מ.וו זכתה לציון של 76% בסיוע לנהג ו-90% בגיבוי הבטיחותי, בעוד מרצדס הרשימה יותר עם 85% בסיוע לנהג ו-97% בגיבוי הבטיחותי - בין היתר בזכות מערכת שעוצרת את הרכב בשולי הכביש במידה והנהג לא מגיב.

וולוו C40 ופולקסווגן ID.7 זכו שתיהן לדירוג "טוב", כאשר לוולוו ציונים של 66% בסיוע לנהג ו-78% בגיבוי הבטיחותי, בעוד פולקסווגן רושמת 70% ו-80% בהתאמה. שתיהן תפקדו היטב במבחן, אך חסרו כמה מהפיצ'רים המתקדמים שמציעות ב.מ.וו ומרצדס.

מה אנחנו חושבים: כיום כמעט כל מכונית מצוידת במפרט דומה של מערכות בטיחות, הכולל בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. אבל אופי הפעולה והיכולות בפועל של המערכות הללו שונות בין היצרניות, כפי שמוכיח המבחן שערך ה-EuroNCAP. לא כולן מעניקות את אותה רמת הסיוע לנהג, הן במצבי שגרה והן בחירום. וזו הזדמנות מצוינת להזכיר כי מערכות הסיוע, גם הטובות שבהן, אינן מהוות תחליף לנהג דרוך ועירני.

למאמר זה התפרסמו 27 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה