בקצרה:
- ה-E53 החדשה חזקה ומהירה מבעבר
- עם 612 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות
- וגם חסכונית עם כ-100 ק"מ על חשמל בלבד
חשמל ובנזין: מרצדס חשפה את ה-E53 AMG, גרסת קצה ל-E קלאס העדכנית שתהיה החזקה בהיצע לפחות עד הצגת ה-E63 AMG בעתיד. מנוע בנזין מוגדש, עם 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר מה-E53 AMG היוצאת מקבל טורבו שונה עם גדישה גבוה יותר ומערכת קירור משופרת המאפשרים תוספת 14 כ"ס (449 כ"ס).
אליו מחובר מנוע חשמלי (163 כ"ס) המשולב בתוך תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומעמיד את ההספק המשותף על 585 כ"ס, או 612 כ"ס במצב RACE כחלק מ"חבילת ביצועים". הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעה כפולה קבועה עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0.7 שניות פחות מה-E53 AMG היוצאת, בדרך ל-280 קמ"ש (250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית בגרסה הרגילה).
מצברים בקיבולת 28.6 קוט"ש מאפשרים נסיעה של עד 100 ק"מ על חשמל בלבד, במהירות של עד 140 קמ"ש. הם ניתנים גם לטעינת DC מהירה (60 קילוואט) עם מילוי מ-10% ל-80% ב-20 דקות. מערכת בלימה רגנרטיבית מוכרת מהדגמים החשמליים של היצרנית ומאפשרת בחירה בין 3 מצבים עוצמה כמו גם מצב אוטומטי המתאים את העוצמה לתנאי ומשתמשי הדרך באמצעות נתונים מהרדאר ומערכת הניווט.
מדי קרב: על מנת לשדרג גם את היכולת הדינמית המרכב הוקשח בנקודות שונות, לרבות מוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים. למערך המיתלים כיול ייחודי לקפיצי הסליל ולבולמי הזעזועים האדפטיביים, מפסק הסרנים מלפנים הורחב ועל הבלימה מופקדים דיסקים גדולים משמעותית (360-370 מ"מ לפנים אחור).
גם מערכת ההיגוי לגלגלים האחוריים זוכה לכיול ייחודי של AMG (הפניה עד 2.5 מעלות). כאופציה ניתן לקבל גם "חבילת ביצועים" שמלבד תוספת ההספק והעלאת המהירות המרבית כוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור ובלמים גדולים עוד יותר מלפנים (6 בוכנות ו-390 מ"מ).
העיצוב החיצוני מקבל בידול מתבקש מ-E קלאס רגילה לרבות סבכת פסים מלפנים (פאן-אמריקנה), פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור מלפני ורביעיית מפלטים מאחור, מסיט אוויר על קצה דלת תא המטען וחישוקי "21 ייחודיים. בתא הנוסעים יש מושבים המציעים תמיכה משופרת, הגה מצופה אלקנטרה עם צמד חוגות לשליטה במצבי הנהיגה, תצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי וגימורי קרבון.
מה אנחנו חושבים: על הנייר נדמה שעם גרסת הקצה החדשה ל-E קלאס, מרצדס מצליחה לרתום את החשמל לשדרוג הביצועים והידידותיות לסביבה. עם טווח נסיעה פחות מזהם שיאפשר הימנעות מביקור בתחנות דלק בנסיעות בית-עבודה-בית, עם ביצועים שישאירו מאחור מכוניות ספורט ועם רמת נוחות ואיכות המוכרת של הסאלון הגרמנית שמקנה יכולת כיסוי מרחקים חסרת מאמץ. הטוב מכל העולמות? נוכל לקבוע זאת לאחר שננהג בה.
פורסם לראשונה ב- 11.03.24
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות