דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחקר קובע: היברידיות-נטענות מזהמות יותר מהמובטח

Getting your Trinity Audio player ready...

מכוניות היבירידיות נטענות, שאמורות לגשר על הפער בין מכוניות בנזין והיברידיות רגילות לבין העידן החשמלי, מתגלות שוב כבעייתיות. אל מול הבטחות נוצצות לתצרוכות דלק מרשימות וחיסכון גדול בזיהום האוויר, במציאות התמונה מרשימה הרבה פחות, כך על-פי מחקר של T&E.

מבחן זיהום אוויר

נזכיר כי לפני כשנה וחצי פרסמנו את תוצאות מחקר של הסוכנות לאיכות הסביבה (EEA) באיחוד האירופי , שבו נבדקו נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר בתנאי אמת. במחקר בו השתתפו יותר מ-600 אלף כלי רכב התגלה כי מכוניות היברידיות-נטענות פולטות פי 3.5 יותר מזהמים מהבטחות יצרניות הרכב. במקום 40 גרם של CO2 בממוצע לכל ק"מ נסיעה על פי נתוני היצרן, 139 גרם בממוצע שכמעט שווים לדגמים שאינם נעזרים בסיוע חשמלי.

כבר לפני כחמש שנים פרסמנו מחקר מוקדם נוסף שהתבצע על ידי הארגון הבלגי "תחבורה וסביבה", שעוסק ברגולציה הנוגעת לזיהום ממכוניות. גם במבחן זה התגלה כי מנועים היברידיים-נטענים פולטים זיהום גבוה באופן ניכר מנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים שעליהם מצהירות היצרניות. בבדיקה התגלה כי כאשר הסוללה ריקה - מצב שכיח בכלי רכב היברידיים-נטענים, הזיהום גבוה פי 3 עד פי 12 מכפי שהוצהר.

ולמחקר העדכני. זה מצא כי לא רק שהיברידיות-נטענות אינן חסכוניות בדלק וזיהום כפי שהיצרניות טוענות, אלא שלמרות ההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות, הפער רק הולך וגדל. וכך מצאו בחברת המחקר כי הפער, שעמד בשנת 2021 על פי 3.5 בין נתוני הקטלוג הממוצעים לנתוני אמת, גדל ב-2023 לפי 5. לפי המחקר, יצרניות רכב מצהירות על נתון ממוצע של 28 גרם פחמן דו-חמצני ל-100 ק"מ, אך בפועל הן פולטות 139 גרם.

גם באיחוד האירופי שמו לב לפער, ומתכננים לשנות את אופן הדירוג של המכוניות, כך שדירוג ה-WLTP (נתון המעבדה לתצרוכת דלק) ישקף בצורה קרובה יותר את הצריכה בפועל. השינויים אמורים להיכנס לתוקף בהדרגה עד 2028, ובאיחוד מקווים שהפער האדיר שנחשף יצומצם.

המחקר של T&E מבוסס על נתוני אמת שאספה הסוכנות האירופית לסביבה (EEA) מאז 2021. נתוני 2023 כוללים 806 אלף היברידיות-נטענות מכל המותגים המשווקים באירופה (מקומיים וזרים). ניתוח הנתונים מצא שהפער נובע בין היתר מהנחות שגויות, שלפיהן נתח הנסיעה החשמלי הממוצע גבוה יותר בתנאי אמת.

כתוצאה מכך, מבחני התקינה מבוצעים במצב חשמלי למרחק גדול מכפי שנוסעים הנהגים בתנאי אמת. הפער נובע, בין היתר, גם מכך שנהגים בוחרים להטעין בתנאי אמת את המצברים פחות מכפי שצפו המחוקקים, ונסמכים יותר על יכולת הנסיעה על בנזין.

החוקרים מזהירים, עם זאת, כי אפילו אם יתוקנו תקני הבחינה של ה-WLTP, מכוניות היברידיות-נטענות עדיין יצרכו בנזין ויזהמו בשיעור של קרוב ל-20% יותר, גם אם יתוקנו התקנים.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 30 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. כל הפואנטה ב- "פלאג אין הייבירד" זה להטעין אותה כמו חשמלית! 
    איתי, 14-09-2025

    רכבי פלאג אין הייבריד הם רעיון מצויין למי שלא רוצה להתחייב לרכב חשמלי מלא, אבל הרוכשים מתייחסים אליו כאל רכב בנזין ולא דואגים להטעין את המכונית בדיוק כמו חשמלית, הרי המנוע פה לא מטעין את הסוללה. ואז מה שקורה זה שהם לא מנצלים את היתרונות של החשמל ובנוסף סוחבים איתם סוללה מאד כבדה שמשפיעה על צריכת הדלק. טפשים.

    סגור תגובה

  • 2. אז השאלה היא כזאת: מה לגבי חסכון בדלק? 
    מתעניין, 14-09-2025

    עזבו זיהום אוויר, ניתן לגרטה לטפל בזה אחרי שנייבש אותה איזה שנה במעצר בישראל.
    מה עם חסכון בדלק? האם היברידיות יותר חסכוניות בעלויות דלק ותחזוקה?

    סגור תגובה

  • 3. בעל נירו פלאג אין 
    סטוטו, 14-09-2025

    יש לי ניאו פלאג אין בליסינג. צריכת דלק ממוצעת 1:17.5 ואני נוסע חזק ולא חסכוני, ולא מטעין בחשמל רק בנזין.
    (למעסיק אין עמדת הטענה במשרד, ובבית.לא משתלם להתקין בשביל סוללה כזו קטנה.)

    אז איך אומרים שזה מזהם כמעט כמו רכב בנזין?
    כמה רכבי בנזין (לא סולר) עושים 1:17 בנסיעה אגרסיבית?

    סגור תגובה

  • 4. חחחחחחחחחח 
    דדד, 14-09-2025

    זה היה ידוע מהיום הראשון חחחחחחחח
    מנוע עם יחידה היברידית פחות חסחוני, הוא צריך 10 רכיבים לביטול הגזים המזהמים, הוא משתמש בגזים השרופים כדי לדכה את השריפה הוא אוכל דלק, הוא אוכל שמן, הוא אוכל מים. מכסת דשא יותר טובה מהמנועים האלה

    סגור תגובה

  • 5. מי הזמין את המחקר? 
    ע.ג., 14-09-2025

    מעניין מי מימן את המחקר והפרסום? היבואניות שנתקעו עם מלאי של חשמליות? אם הטווח החשמלי גבוה כמוצהר - לרכבי פלאג אין חדשים אין שום צורך לנסוע על בנזין.
    לא מכיר מישהו שיש לו אפשרות לחסוך כסף והוא פועל בניגוד לאינטרס של עצמו

    סגור תגובה

  • 6. לבעל הנירו פלאג אין 
    לא יכול להשאר אדיש, 14-09-2025

    למה לנהוג בצורה אגרסיבית? מה אתה מרוויח מזה חוץ מכאב ראש לנוסעים?
    תהיה אגרסיבי בסוני פליסטיישן ואל תסכן אותנו בכביש ציבורי. ואתה עוד מתגאה בזה. בושה.

    סגור תגובה

  • 7. הפריוס הישנה שלי עושה 1:20 
    נהגוס, 14-09-2025

    רוב הפאלג אין הסיניות צורכות יותר מיץ דינוזאורים. מיותר לחלוטין.

    סגור תגובה

  • 8. לא ברור 
    ., 14-09-2025

    אני נוסע על RAV4 פלאגאין , בערך 70 קמ ביום וממלא 150 שח דלק פעם ב 3 חודשים לערך..... ומטעין בעבודה כל יום. ביבלבול ביצים הכתבה . מתיחס למי שקונה כזה ולא טוען.(גולם)זיהום אוויר - תתעוררו חיים פה במזרח תיכון לא באירופה .

    סגור תגובה

  • 9. נכון לפלאג אין אירופאי לא לסיני החדשות 
    ציני1, 14-09-2025

    רכבי הפלאג אין אירופאי, יפני וקוריאני הגיעו עם סוללה קטנה יחסית ומנוע חשמלי חלש.
    לדוגמא לקיה נירו הייתה סוללה של 8.9 קוט"ש ומנוע של 60 כ"ס בלבד וטווח נסיעה חשמלי של כ30 ק"מ.
    במצב הזה לא משתלם להטעין את הרכב, ולכן תוצאות המחקר.

    לעומת זאת בהיברידיות הסיניות החדשות שמשווקות תחת המיתוג הגרוע של "סופר היברידי" יש סוללה גדולה יותר של כ20 קוט"ש ומנוע חשמלי חזק וטווח חשמלי של לפחות 80 ק"מ אמיתיים, כך שבנסיעות הלוך חזור לעבודה של רוב האנשים ניתן לנסוע רק על חשמל.
    את ההיברידיות האלה משתלם להטעין.

    כמובן שהטבות מס צריכות להינתן רק בהוכחת טעינה.

    סגור תגובה

  • 10. הכל שתויות 
    גיל, 14-09-2025

    סיפורי סבתא, יצרני הדלק לא יפסיקו להילחם בקידמה, עד הסוף, אבל לא יעזור להם כלום, גם במכוניות הראשונות העגלונים נלחמו וסיפרו סיפורים.

    סגור תגובה

  • 11. למספר 3 
    אור, 14-09-2025

    שים לב למה שנאמר בכתבה - בדיקה בוצע יותר מ 600 אלף כלי רכב. במחקרים מסוג זה יש להתייחס ל2 רמות של מסקנות:
    הראשונה - המסכנה הכולל. היא מתייחסת לשיקלול של כלל תוצאות שנבדקו.
    מסקנות פרטניות - מי שנכנס לתוך הפרטים של הדוח יוכל למצוא התייחסות לדגמים שנבדקו, חברות, טווחי נסיעה וכו. ייתכן והרכב שלך הוא מאלה העומדים בתקינה והבטחת היצרן, אך מנגד עומדים עוד אולי 10 דגמים שאין התאמה בין מה שמצהירים למציאות. לכן תוצאות מראות כי אם משקללים את כלל הרכבים הפועלים בטכנולוגיה הזאת שנבדקו, רמת הזיהום הממוצעת גבוהה באומן משמעותי ממה שהיצרנים מתחביים.

    סגור תגובה

  • 12. רק פראייר קונה חשמלית או היברידית 
    אסטרה, 14-09-2025

    תמשיכו לקנות היברידית חשמלית. מזהמת, עולה הרבה כסף, הביטוח יקרע אתכם, הקרינה תטגן אתכם ,ירידת ערך של 60% בשנה הראשונה, סיכוי להתפוצצות הסוללה, עמדות הטענה ברחבי ישראל -בקושי, ועוד צרות בלי סוף, כאשר ברוב המוסכים בכלל לא יודעים לטפל בבעיות של המכוניות האלה. תמשיכו לקנות- וסוכנויות הרכב יצחקו כל הדרך אל חשבון הבנק הענק שלהן.

    סגור תגובה

  • 13. רק מנוע דלק  
    אזרחי , 14-09-2025

    לא קונה חשמלי והיברידי בחיים מיליון ואחד סיבות
    רק מנוע דלק רגיל

    סגור תגובה

  • 14. לא צרחך מחקר בסביל זה 
    אא, 14-09-2025

    זה פתרון בעייתי ..יתרון שאם אין לשמל יש דלק. מאידך הסוללה לטווח מוגבל
    משקל הרכב גבוה משמעותית כי צריך לסחוב עוד מנוע חשמלי ולפעמים כמה וסוללה גדולה יותר מהיברידי..

    סגור תגובה

  • 15. לא הבנת 
    קרא בעיון, 14-09-2025

    לא משווים אותם למנועי בנזין או כל מנוע אחר. משווים בין הצהרת היצרן לנתוני אמת.

    סגור תגובה

  • 16. כדי לדחוף אג'נדה 
    משה, 14-09-2025

    מערבבים 10% אמת וכל השאר שקר.
    אג'נדת הבטריות והפליטות הפכה לחולנית וחסרת כח הגיון בשנים האחרונות.
    ב"ה גם הציבור מתעורר להונאה וגם יצרני הרכב והתקשורת כבר לא מיישרים קו כ"כ מהר.

    סגור תגובה

  • 17. הן מזהמות בגלל הסוללה  
    איל נ, 14-09-2025

    סוללת ליתיום זה הדבר הכי מזהם במכונית

    סגור תגובה

  • 18. תחקיר ממומן עיי 
    נדב, 14-09-2025

    עיי חברת מכוניות חשמלית שמאבדים מכירות בקצב מהיר לובת פלאג אין הבריד

    סגור תגובה

  • 19. אז שיעשו הכל חשמלי אוטונומי  
    חי, 14-09-2025

    ויאללה, שיפסיקו ליילל

    סגור תגובה

  • 20. מסרים 
    דן, 14-09-2025

    כתבה אמיתית אמורה לחשוף עובדות, להציג ניגודים, לתת מקום לצדדים. כאן אין עיתונות – יש דף מסרים שנשאב אחד לאחד ממחקרים ממשלתיים, בלי טיפת ביקורת.

    סגור תגובה

  • 21. מה איכפת לי אני ממלא ב 100₪  (לת)
    ציון, 14-09-2025

  • 22. לא להאמין באירופה לא מתייחסים 
    אמיר, 14-09-2025

    לא להתייחס למה שכתוב. בדיוק לפני חודשיים האיחוד האירופי מצמצם יבוא של בנזין בכל האתרים הממשלתיים מומלץ רק היברידי חשמלי. יותר מזה מה שקורה באירופה תמיד קורה כאן. ב28 מדינות האיחוד 19.8% זו ירידת הרכב לשנתיים ברכב פלאג אין . רכבי הבנזין יפסידו קרוב ל46% אחוז בשל הוצאתם מ"השירות". חשמליות ופלאג אין זה העתיד.
    באירופה רק 6,7% תקלות. רובן מתוקנות דרך מערכת הרכב. הסקר הזה אין לו שום משמעות כי בעוד שנתיים יכנסו איסורים להיכנס עם בנזין למרכזי הערים .
    בעלי רכב פלאג אין שנוסעים על בנזין במקום חשמל או משולב מפסידים .
    מילוי דלק ברכב פלאג אין מיכל 60 ליטר 2-3 בשנה לנסיעות פרטיות .
    רכבי פלאג אין כמו jaecoo 7 במיכל מלא הטענה מלאה נוסעים 1360 קמ באירופה.
    הצריכה הזולה ביותר. רוב התיקונים בעדכוני גירסה האחריות 6-8 שנים לא צריכים מוסך פרטי רק יבואן וללא עלות חוץ מפחחות גלגלים בעיקר .
    בכל מדינות אירופה רכב היברידי נטען מקום ראשון. גם בכל אסיה .
    תתעלמו מהסקר באירופה לא מייחסים חשיבות ולבעלי רכב כזה פלאג אין תסעו משולב או חשמלי החיסכון אדיר.

    סגור תגובה

  • 23. Top Gear - הבינו את זה לפני עשור 
    ג׳רמי, 14-09-2025

    כבר לפני עשור,
    הם עשו ניסוי
    ב.מ.וו M5
    מול טויוטה פריוס,
    כל אחת צריכה להוביל בנסיעה מהירה במסלול והשניה צריכה לעמוד בקצב ההובלה,
    בסוף המבחן,
    התברר כי ה M5
    חסכונית יותר מהפריוס!
    חפשו בגוגל ותראו בעצמכם.

    סגור תגובה

  • 24. אין כמו בנזין 
    שמעיה סונול, 14-09-2025

    מאוד אוהב את ריח האגזוזים בסלון. איזה כיף לישון עם ריח דיזל של אוטובוסים. לא צריך חשמלי בכלל, הילדים שלי חייבים לנשום דלק שרוף

    סגור תגובה

  • 25. כתבה לא נכונה 
    פיליפ, 14-09-2025

    היה לי לפני 6 שנים טויוטה אוריס היברידית, צריכת הדלק הייתה 1:19!!!!
    אין אף רכב רק בנזין עם צריכה כזו!

    סגור תגובה

  • 26. היברידי יאריס קרוס 1:25 
    מיש, 14-09-2025

    עם סוללה קטנטנה של פחות מ 1 קוט"ש ולא מזהמת.

    סגור תגובה

  • 27. הפתרון 
    שהמדינה תממן הקמת עמדות טעינה ביתיות, 14-09-2025

    שהמדינה תממן הקמת עמדות טעינה ביתיות.
    המימון יכול להיות בצורה של הנחה בכל מיני אגרות ואו מיסים.
    כולם יתקינה עמדות טעינה ביתיות ואז יפתור את הבעיה.

    סגור תגובה

  • 28. קנינו נירו פלוס דור ראשון חשמלית 
    האזרח א', 14-09-2025

    רכב מצויין, טווח מעל 400 ק"מ מספיק לכל שימוש, לעיתים רחוקות טעינה בחוץ, שקט, חלק, בלי להכנס לתחנות דלק ולגעת בסרחון הידיות. חבל רק שהמדינה לא עוזרת במיסוי, כלומר פעם עזרה, אבל אז החזירה את המיסוי. תודה לאשתי, כי גם אני חשבתי בהתחלה על היברידי ואני שמח שלא קנינו. קנו חשמליות, עזבו את הבנזין על כל צורותיו.

    סגור תגובה

  • 29. לא נכון!!! מתי?? 
    ניקולא תסלע, 14-09-2025

    מעניין מה יגיד על זה תומר הדר הליצן שונא החשמליות...phev זאת תרמית,צריך לאסור.רוצים לזהם? לכו על דיזל,שיראו לכם...

    סגור תגובה

  • 30. יש לי 3008 פלאגין 
    מומחה להזויים, 14-09-2025

    נוסע 90% מהזמן רק על החשמל. כ 42 ק"מ ביום..

    מתדלק בממוצע כל 1500 ק"מ, השיא היה יותר מ 2500 קמ ללא תדלוק.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה