דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צ'רי טיגו 4 היברידי הגיע: עם מחיר אטרקטיבי גם מול דגמי בנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • צ'רי הציגה בישראל גרסה היברידית לטיגו 4
  • עם שיפור בביצועים וצריכת דלק משופרת
  • תג המחיר מתחיל ב-136 אלף שקל
  • המתחרים הישירים: MG ZS, טויוטה יאריס קרוס

צ'רי מתחילה לשווק בישראל גרסה היברידית לטיגו 4, רכב הפנאי הקטן ביותר שלה. תג המחיר מתחיל ב-136 אלף שקל - 13 שקל יותר מגרסת הבנזין שתמשיך להימכר במקביל. אלא שהתחרות הגדולה לא תהיה מבית, אלא מול מתחרים שללא ספק יבחנו היטב את המחיר שהם דורשים. שכן הטיגו זול בלא פחות מ-20 אלף שקל מטויוטה יאריס קרוס, כמו גם מ-MG ZS. חשוב לא פחות, מחירו דומה לגרסאות בנזין של להיטי מכירות כמו  יונדאי וניו, סיאט ארונה וקיה סטוניק.

חיזוק חשמלי: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חשמלי עם 204 כ"ס המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ואחראי עיקרי על ההנעה, לבין מנוע בנזין המוכר מהגרסה הרגילה (4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, 95 כ"ס), המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה ומתחבר לגלגלים (רק) תחת עומס. מה ההספק המרבי? בצ'רי טוענים ל-163 כ"ס, מספר שלא בדיוק מסתדר עם העובדה שמנוע החשמל זהה לזה של ה-FX.

בשונה מנתון הזינוק ל-100 קמ"ש של גרסת הבנזין, אותו היצרנית נמנעת (עדיין) מלפרסם, את זה של הגרסה ההיברידית היא דווקא כן מציינת: 8.9 שניות.

מה עוד צריך לדעת: הגרסה ההיברידית מגיעה לאחר מתיחת פנים קלה שעבר הטיגו 4, עם שינוים המתמקדים בעיקר בחרטום. סבכה ויחידות תאורה שונות וחישוקים קטנים יותר ("17 לעומת "18). בסביבת הנהג יש בורר הילוכים אלקטרוני במקום מכאני, עם סידור דומה של לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "12.3 כל אחד).

רשימת האבזור כוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום לקדמיים ומפתח חכם (עם אפשרות להנעה מרחוק). הגרסה הבכירה (ב-138 אלף שקל) מוסיפה ריפודים דמויי עור ומצלמות חניה היקפיות.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: את הטיגו 4 השיקה כאן צ'רי לפני כחצי שנה, אבל למרות השתייכות לקטגוריית הפנאי הפופולרית, ולמרות אבזור עשיר ותג-מחיר נמוך ממתחריו, הוא זכה אמנם להצלחה, אך רק יחסית שכן עם קצת יותר מ-1,000 יחידות שנמסרו מאז, הוא הדגם הפחות נמכר של צ'רי, מחצית ממכירות סיאט ושליש מיונדאי.

הגרסה ההיברידית אמורה לאפשר לצ'רי לשפר עמדות בקטגוריה, הודות לשילוב בין מערכת הנעה הזוכה לביקושים גבוהים בשוק הרכב לצד תגמחיר נמוך מהמתחרים הישירים. נדמה לנו שהוא יצליח עוד יותר מאחיו הוותיק.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה