דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בינתיים רק על בנזין: אודי משווקת Q5 חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי Q5 חדש נחת בישראל
  • עכשיו על בנזין בלבד, בהמשך גם היברידי-נטען
  • החל מ-405 אלף שקל

טייק 3: יבואנית אודי התחילה לשווק Q5 חדש, דור שלישי בשושלת של רכב הפנאי הקומפקטי, והדגם הנמכר ביותר של היצרנית בשנים האחרונות. תג המחיר מתחיל ב-405 אלף שקל, התייקרות של 15 אלף שקל.

כבסיס משמשת פלטפורמת PPC (ר"ת Premium Platform Combustion) המשותפת ל-A5. בהשוואה ל-Q5 היוצא, החדש ארוך ב-3.5 ס"מ (471.5 ס"מ) אבל עם בסיס גלגלים דומה (282 ס"מ) וגם נפח תא המטען נותר ללא שינוי (520 ליטר).

בנזין בלבד: בינתיים משווק ה-Q5 עם צמד מנועי בנזין מוגדשים ומערכת היברידית קלה (48V), הכוללת מנוע חשמלי (24 כ"ס) שמשמש כמתנע וגנרטור ומסוגל לסייע לרגנרציה בזמן האטה. יש 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-204 כ"ס או V6 עם 367 כ"ס ב-SQ5 (ב-610 אלף שקל), כולם מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה כפולה-קבועה.

לדברי אודי, מערך המתלים עבר כיול מחדש, לרבות מפסקי סרנים מורחבים בכ-3 ס"מ האמורים לשפר את היכולת הדינמית, בעוד מתלי אוויר הם אופציה בתוספת תשלום או ציוד תקני ב-SQ5.

מה עוד צריך לדעת: המראה מודרני מבעבר עם יחידות תאורה (מטריקס-לד) צרות מלפנים, בעוד מאחור יש פס תאורה לרוחב המרכב, ב-SQ5 בטכנולוגיית OLED, עם אפשרות להצגת סימני אזהרה לטובת נהגים מאחור. סביבת הנהג דומה ל-A5 עם לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5) האחראי על השליטה במערכות השונות. בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע ומפנה בכך מקום לתאי אחסון.

רשימת האבזור כוללת ריפודים משולבי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. הגרסה הבכירה במנוע הקטן מוסיפה גם מסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9), לשליטה במערכת הנוחות-בידור, תצוגת נתונים עילית לנהג ומערכת שמע משודרגת של B&O בעבור 24 אלף שקל. ה-SQ5 כולל בנוסף גם אוורור למושבים הקדמיים וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19).

מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: נדמה שה-Q5 החדש עבר שינויים מינימאליים ועיצוביים בעיקר, במטרה להתאים לקהל היעד הגדול שכבר קיים לו, שכן חלק גדול ממנו מתגורר בצפון אמריקה ומעדיף מנועי בנזין ללא סיוע חשמלי. אבל אצלנו זה לא המצב, ודווקא דגמים היברידיים-נטענים זוכים כאן לפופולאריות רבה בעת האחרונה. אך בעוד המתחרים הישירים מגרמניה - מרצדס GLC וב.מ.וו X3 כבר מציעים אותה, באולם התצוגה של אודי גרסה זו תנחת כאן רק לקראת סוף השנה. נמתין בסבלנות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה