בקצרה:
- פורד תתחרה במרוץ פייקס פיק עם טנדר חשמלי
- עם 1,400 כ"ס ו-2.7 טון של כוח הצמדה
- מאחורי ההגה ישב נהג המרוצים רומן דומא
בדרך לפסגה: פורד חשפה רכב מרוץ חשמלי, איתו היא תתמודד בסוף השבוע הקרוב ב"פייקס פיק", מרוץ טיפוס הגבעה המפורסם בעולם הנערך כבכל שנה בכביש המטפס לפסגת ההר הגבוה ביותר בחלקו הדרומי של רכס הרוקי'ס במדינת קולורדו. הוא מכונה "המרוץ לעננים", שכן קו הזינוק נמצא בגובה 1,440 מטר מעל פני הים וממנו מטפסים המתחרים כשלושה ק"מ עד קו הסיום בגובה של 4,300 מטר. אורכו של הכביש הצר והמתפתל כ-20 ק"מ והוא כולל לא פחות מ-156 פניות, חלקן על סף תהום.
מאחורי ההגה ישב רומן דומא, אחד מנהגי המרוצים המצליחים בעולם המחזיק ברקורד מרשים של ניצחונות במרוצי סיבולת כמו 24 השעות של לה מאן (פעמיים), 24 השעות של ספא (פעמיים) ו-24 השעות של נורבורגרינג (ארבע פעמים). לצרפתי הוותיק ניסיון במרוצי ראלי וראלי רייד, ועד היום הוא מחזיק בשיא במרוץ הטיפוס המפורסם, עם פולקסווגן IDR ב-2018, למעשה היחיד שהצליח עד כה לרדת מרף שמונה הדקות.
רק נראה טנדר: הקשר בין רכב המירוץ ל-F150 לייטנינג הסדרתי מסתכם בעיקר בשם. שכן כבסיס משמשת שלדת צינורות ייעודית עם מרכב עמוס כונסי ומסיטי אוויר, כולל כנף ענקית מלפנים ומאחור ועם כיסוי ייעודי לארגז, המייצרים כוח הצמדה של 2.7 טון ב-240 קמ"ש. פורד לא מפרסמת פרטים מלאים אודות מערכת ההנעה, למעט נתון הספק של 1,400 כ"ס הניזונים מסוללות NMC ייעודיות.
מערכת המיתלים ייעודית בדומה למכוניות מרוץ, על ההאטה אחראים בלמי קרבון ועל הקשר לאספלט צמיגי סליקס של פירלי המולבשים על חישוקים העשויים מגנזיום מחושל להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ. תא הנהג מכיל את כל אביזרי הבטיחות הנדרשים לרבות כלוב הגנה, כיסא, חגורות והגה ייעודיים למרוצים.
מה אנחנו חושבים: הטנדר החשמלי של פורד לא ממש עמד בציפיות של היצרנית מבחינת כמות המכירות, ויש לכך סיבות רבות. ההשתתפות באחד המרוצים המפורסמים בצפון אמריקה עשוי להביא לה חשיפה תקשורתית משמעותית חשובה, ועל הדרך יאפשר להדגים את יתרונות מערכת ההנעה החשמלית, בעיקר בטיפוס לפסגה דלילה בחמצן בה למנועי בנזין חיסרון משמעותי.
רכב המירוץ שהציגה נראה מרשים, ומי שישב מאחורי ההגה שלו הוא כנראה האדם המתאים ביותר על הפלנטה כדי להביא לפורד את ההישג הנחשק. אנחנו נמתין לסופ"ש הבא כדי לבדוק האם אכן היא תצליח בכך.